اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كوهپیمایی دسته جمعی به مرگ ختم شد



 

 

كوهپیمایی دسته جمعی به مرگ ختم شد

 

 

كوهپیمایی دسته جمعی ۹ نفر از نوجوانان و جوانان نروژی با مرگ تلخ سه نفر از آنها خاتمه یافت.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبكه تلویزیونی "ان.آر.كی "اخیرا ۹ نفر از نوجوانان و جوانان نروژی كه میانگین سنی آنها ۱۷ تا ۲۵ سال بود جهت گردشی دسته جمعی به كوههای پر از برف این كشور می روند.پس از مدتی این گروه در برف و سرما گرفتار شده و مسیر خود را نیز در میان وزش بادهای یخی و سرد گم می كنند.

 

 

با تاخیر این گروه و اطلاع رسانی آشنایان این افراد،امدادگران به محل حادثه اعزام شده و شش نفر را نجات می دهند.

در این میان سه نفر دیگر بر اثر یخ زدگی و عدم تحمل در برابر سرمای شدید جان خود را از دست داده بودند.پراكنده شده بودن گروه نه نفره عملیات را برای امدادگران سخت و دشوار كرد.هم اكنون شش نجات یافته این حادثه در بیمارستان به سر برده و تخت مراقبتهای ویژه به سر می برند.../خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
مرگ دلخراش دسته جمعی! (واقعا 18+)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ جوان ١٨ ساله در نزاع دسته‌جمعی



اخبار حوادث - درگیری دسته‌جمعی و جنایتی دیگر
مرگ جوان ١٨ ساله در نزاع دسته‌جمعی

نزاع دسته‌جمعی در یكی از پارك‌های فردوسیه شهریار، جوانی ١٨ ساله را به كام مرگ فرستاد.

سرهنگ منصور خدادادی، رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران در تشریح جزییات این جنایت گفت: به دنبال تماس‌های مردمی با فوریت‌های پلیسی ١١٠ ماموران در جریان وقوع یك فقره قتل بر اثر ضرب و شتم در یكی از بیمارستان‌های تهران قرار گرفتند و به سرعت خود را به محل موردنظر رساندند.


تحقیقات ماموران نشان می‌داد كه مقتول جوانی ١٨ ساله است كه ١٠ روز پیش در نزاعی دسته‌جمعی به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده بود اما به دلیل شدت جراحات تاب نیاورده و جان خود را از دست داده است. همزمان گروهی از ماموران به محل درگیری اعزام شدند و بازرسی از صحنه جرم را در دستور كار خود قرار دادند كه در جریان آن سرنخ‌هایی از سه شرور سابقه‌دار شهریار به دست آمد؛ اشراری كه پیش از این سابقه درگیری و نزاع‌های دسته‌جمعی را در پرونده خود داشتند.


پس از اقدامات پلیسی و با قطعی شدن اتهام سه شرور سابقه‌دار در پرونده قتل پسر جوان به سرعت تیمی از كارآگاهان شناسایی مخفیگاه آنها را در دستور كار خود قرار دادند و طولی نكشید كه دو نفر از آنها كه در خانه‌یی در یكی از محله‌های شهریار مخفی شده بودند، در عملیات ضربتی پلیس شناسایی و دستگیر شدند. همزمان عامل سوم درگیری نیز كه از اراذل و اوباش سابقه‌دار شهریار است، در خانه‌یی در فردوسیه از سوی ماموران پلیس غافلگیر و روانه مقر انتظامی شد.


به گفته سرهنگ خدادادی، سه متهم كه خود را در مقابل شواهد پلیسی می‌دیدند درجریان بازجویی‌ها به قتل پسر جوان اعتراف كردند كه به این ترتیب جزییات پرونده تكمیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی منتقل شدند.


در سال‌های اخیر مرگ بر اثر نزاع دسته‌جمعی در كشور آماری صعودی داشته است. كمتر از دو ماه پیش و به دنبال یكی از هولناك‌ترین نزاع‌های دسته‌جمعی در اردبیل، اعضای دو خانواده، با كشیده شدن درگیری‌شان به بیمارستان‌های فاطمی و سبلان اردبیل، با چوب و چماق به ضرب و شتم یكدیگر پرداختند كه در جریان آن شش نفر مجروح و ١١ نفر به دلیل ایجاد ناامنی و نزاع از سوی پلیس دستگیر شدند.


دامنه این درگیری میان اعضای دو خانواده به دلیل اختلافات خانوادگی، بازتاب گسترده‌یی در افكار عمومی ایران داشت و بار دیگر تلاش‌ها برای مبارزه با ریشه‌های نزاع‌های دسته‌جمعی در ایران را مورد سوال قرار داد.


براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشكی قانونی كشور در شش ماه نخست امسال بیش از ٦٠ هزار نفر به دلیل نزاع به مراكز پزشكی قانونی تهران مراجعه كرده‌اند. به گفته نازپرور، مدیركل پزشكی قانونی استان تهران، در شش ماهه نخست امسال شكایت ٦٠ هزار و ٣٩ نفر به علت نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان تهران اعلام شده است كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ٥/٢ درصدی را نشان می‌دهد. از كل مراجعان به دلیل نزاع در نیمه اول امسال ٣٦ هزار و ٦٧٦ نفر مرد و ٢٠ هزار و ٣٦٣ نفر زن بوده‌اند. نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی آمار بالایی در جرایم كشور را به خود اختصاص  داده‌اند.

اخبار حوادث - اعتماد