اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كم‌‌آوردیم! اصلاح‌طلبان مقصرند



اخبار,اخبارسیاسی, محمدرضا باهنر

«حیات اصولگرایان در گرو حضور اصلاح‌طلبان است.» این یك ادعا نیست، واقعیت دارد. البته بهتر است اینگونه بیان شود «حیا و خویشتنداری اصلاح‌طلبان رمز بقای اصولگرایان است»

به هر حال زمانی كه اصلاح‌طلبان هشت سال به دلیل سنگ‌اندازی‌های حامیان دولتهای نهم و دهم فعالیت خود را محدود كرده بودند و ترجیح می‌دادند با سعه صدر و اطمینان از اعتماد مردم به آنها، پاسخی به اتهامات رقیب ندهند؛ مزد این صبوری و سعه صدر را در 24خرداد با رای مردم به كاندیدای مورد حمایتشان دریافت كردند.

 

تصور می‌شد رقیب پس از مشاهده عدم خدشه به محبوبیت اصلاح‌طلبان پس از هشت سال هجمه به آنها دست از برنامه‌های تخریبی خود علیه رقیب بردارند و به فكر پاسخگویی به سوالاتی باشند كه اذهان عمومی را در قبال عملكرد هشت ساله دولت‌های مورد حمایت آنها درگیر خود کرده است اما هنوز یك روزنه برای فرار از پاسخگویی مانده بود كه حیفشان آمد از آن استفاده نكنند و آن هم متهم كردن رقیب به نقش داشتن در ایجاد این مشكلات بود!


 اصلاح‌طلبان مقصر نابسامانی اصولگرایان؟
چند روز قبل محمدرضا باهنر در جایگاه دبیركل جامعه اسلامی مهندسین و نایب‌رئیس مجلس، در پاسخ به این سوال «آرمان» كه چرا نام شما در ماجرای 170 نماینده دریافت‌كننده وجه از رحیمی پررنگ شده است، با رد این موضوع گفت: « اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید از این فضا استفاده كرده و اصولگرایان را متهم كنند.» چه جالب! باز هم اصلاح‌طلبان مقصر شدند؟! هر چه در سایت‌های اینترنتی جست‌وجو شد كمتر اصلاح‌طلبی به موضوع نقش باهنر در ماجرای اعطای پول از سوی رحیمی به 170 نماینده اشاره كرده بود و اصولا اصلاح‌طلبان ترجیح دادند خود را وارد چالشی كه میان اصولگرایان در جریان است، نكنند چراكه آنها در انتخابات مجلس هشتم حضور كمرنگی داشتند و طبیعتا نمی‌توانند همان اقلیت در ماجرای رحیمی صاحب نقش بزرگی باشند. اما چرا باهنر پای اصلاح‌طلبان را در ماجرای پرداخت پول رحیمی به نمایندگان وسط كشید؟


 مواجهه اصولگرایان با «آرای سوخته»
پرواضح است كه عملكرد برخی در دولت دهم و مشكلاتی كه زاییده برخی اقدامات غیركارشناسی این دولت است از جمله مسكن مهر، تا حدود زیادی به حساب حامیان آن دولت‌ها كه اصولگرایان هستند، نوشته خواهد شد.

 

شاید در سخن بتوان این موضوع را بسیار ساده درك كرد و توضیح داد اما اكنون حلقه خطری به دور اردوگاه اصولگرایان کشیده شده كه هر روز بابت افشای یك عملكرد نادرست دولت قبل پررنگ‌تر می‌شود كه نتیجه آن به طور طبیعی انصراف بسیاری از رای‌دهندگان به اصولگرایان در سال‌های پیش از تكرار اعتماد به این جریان و كاهش چشمگیر آرای ساكنان این اردوگاه خواهد شد. البته خوشبینانه است اگر گفته شود آرای دلزدگان از عملكرد اصولگرایان به سبد اصلاح‌طلبان ریخته خواهد شد و بهتر است نام آن را آرای سوخته گذاشت.


 تكرار پروژه شكست خورده
در چنین شرایطی تنها اقدامی كه اصولگرایان كلید آن را زده‌اند «بی‌اعتمادسازی به صداقت اصلاح‌طلبان » است همانطور كه اشاره شد كمتر فردی است كه بخواهد نقشی برای اصلاح‌طلبان در ناكارآمدی اصولگرایان و دولت مورد حمایت آنها متصور شود، پس اصولگرایان با علم به این واقعیت درصدد هستند تا اصلاح‌طلبان را وارد بازی جدیدی كنند و آن هم تلاش برای تضعیف اصولگرایان است! این پروژه بی‌تردید یك پروژه سوخته است و اتفاقا آنچه امروز اصولگرایان تجربه می‌كنند نتیجه اجرای همین پروژه در سال‌های 84 تا 92 است. می‌گویند «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» و از خرداد92 اصولگرایان درك كردند كه برنامه آنها برای حذف اصلاح‌طلبان نتیجه معكوس داشت.

 

اصلاح‌طلبان دلیلی برای تضعیف اصولگرایان ندارند چرا كه آنها در سال‌های اخیر به اندازه كافی با حمایت‌های غیرمنطقی خود از دولت دهم به تضعیف جایگاه خود در جامعه و حامیان خود پرداخته‌اند و در این شرایط اصلاح‌طلبان نیازی برای تضعیف رقیب نمی‌بینند هر چند تا پیش از این هم موردی از تلاش برای تضعیف رقیب در اردوگاه اصلاح‌طلبان دیده نشده است.

 

اكنون گروهی از اصولگرایان با مقصر نشان دادن اصلاح‌طلبان درصدد القای تلاش رقیب برای تضعیف اصولگرایان هستند تا به زعم خود با یك تیر دو نشان بزنند؛ اول اینكه از اعتماد به رقیب بكاهند و از سوی دیگر از هم‌اكنون برای شكست خود در انتخابات مجلس دهم پاسخی برای حامیانشان داشته باشند یعنی اینگونه القا كنند كه اصلاح‌طلبان با بداخلاقی سیاسی مانع راهیابی آنها به مجلس شدند كه البته تصور نمی‌شود در این القای نادرست موفق باشند.


 فراموشی یك تخلف
گمانه دیگری كه می‌توان درباره پاسخ محمدرضا باهنر در نظر داشت، تلاش برای منحرف كردن اذهان از اصل ماجراست بدین معنا كه می‌خواهند برگ تازه‌ای را رو كنند كه اصلاح‌طلبان نقش اصلی در آن دارند تا از این طریق جامعه كمتر به سراغ 170 نماینده‌ای برود كه از رحیمی پول دریافت كرده‌اند و اذهان آنها درگیر این باشد كه اصلاح‌طلبان به چه دلیل به تضعیف اصولگرایان مشغولند؟ این هم ساده انگاری برخی اصولگرایان است چرا كه دیگر با این اظهارات نمی‌توان افكار عمومی را فریب داد و آنها در خرداد 92 نشان دادند از زاویه دیگری به اظهارات و القائات اصولگرایان نگاه می‌كنند. جامعه منتظر پاسخ حامیان دولت قبل در قبال تخلفات صورت گرفته در آن برهه است و اگر قرار باشد توجهی به اظهارات اصولگرایان درباره اصلاح‌طلبان داشته باشند بطور حتم در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد یعنی زمانی كه اصولگرایان بتوانند آنها را قانع كنند.


 شوك حضور پرقدرت اصلاح‌طلبان
اصولگرایان این روزها به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا بتوانند گذشته را ترمیم كنند. از «ائتلاف با اعضای حزب پایداری» كه روزی «دور یك میز نشستن» با آنها را رد می‌كردند تا اجرای پروژه «اصلاحات‌سازی » و حالا هم «متهم كردن اصلاح‌طلبان در مسیر وحدت اصولگرایان»! شاید پربیراه نباشد اگر گفته شود اصولگرایان این روزها عجولانه و بدون برنامه‌ریزی لازم هر سخنی كه به زعم خود به بازگشت اعتبار از دست رفته آنها كمك می‌كند را بر زبان می‌آورند و قبل از ادای این جملات به تبعات آن برای اردوگاه خود فكر نمی‌كنند. شاید آنها از پایان هشت‌سال میدانداری در تمام عرصه‌ها شوكه شده‌اند و تصور نمی‌كردند رقیبی به نام اصلاح‌طلبان در آن ایام كه اصولگرایان سرخوش از حذف رقیب بودند، به بازسازی خود مشغول بوده و اكنون با قدرتی بیشتر از قبل به میدان رقابت گام نهاده است. در نهایت اصولگرایان این روزها تنها زمان را از دست می‌دهند و غافل هستند این زمان باید صرف بازسازی شود تا تخریب رقیب و انتخابات92 را هیچگاه از یاد نبرند.
 
 اخبار سیاسی  - ارمان 


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرمت شکنی به اصلاح طلبان نمی چسبد




 

 

یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم تاکید کرد؛ «از نظر گروه های اصلاح طلب که از وفاداران به اندیشه های حضرت امام(ره) هستند هرگونه حرمت شکنی در روز عاشورا و اهانت به ارکان نظام محکوم است.»

در گفت وگو با سایت فردا، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان با انتقاد از گروهی که تلاش می کنند حرمت شکنی عده یی در روز عاشورا را منتسب به گروه های اصلاح طلب و سران جنبش سبز کنند، به فرارو گفت؛«از نظر اصلاح طلبان توهین به مقدسات مردم در روز عاشورا و توهین به ارکان نظام محکوم است و کسی حق ندارد حرمت شکنی عده یی در روز عاشورا را به گروه های اصلاح طلب ارتباط دهد.»

وی افزود؛ دستگاه های امنیتی کشور باید با جدیت با کسانی که در روز عاشورا حرمت شکنی کردند و کسانی که در شب عاشورای حسینی به حسینیه جماران حمله کردند، برخورد کند.عضو فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد؛ برای جلوگیری از تکرار حوادث روز عاشورا جلب اعتماد مردم به رسانه های داخلی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مسوولان صدا و سیما در مورد افزایش گرایش مردم به شبکه های خارجی گفت؛ این رسانه باید شرایطی را به وجود آورد که گرایش مردم به رسانه های خارجی کمتر شود و اگر نگاه فعلی صدا و سیما به مسائل سیاسی تداوم داشته باشد و این رسانه نتواند اعتماد عمومی را به خود جلب کند وقوع حوادث تلخی مثل حادثه روز عاشورا امری اجتناب ناپذیر است.