اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلید طلاق و پرداخت ۷۰۰ سكه مهریه در دستان مادرشوهر فضول



 

كلید طلاق و پرداخت ۷۰۰ سكه مهریه در دستان مادرشوهر فضول

 

 زنی در دادگاه خانواده گفت: مادر شوهرم روی شوهرم و تصمیمات او تسلط دارد و در کار ما فضولی میکند و حتی به جای او باید تصمیم به طلاق و پرداخت مهریه من بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبری فارس «توانا»، زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده ۲ (ونک) دادخواست مهریه خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه ۲۶۸ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن در برابر قاضی عموزادی با بیان اینکه شوهرم تنها در ۲ ماه ابتدای نامزدی، مرد مورد علاقه من و انسان مهربانی بود، اظهار داشت: بعد از عقد شوهرم چهره اصلی خود را نشان داد و این در حالی بود که در زمان نامزدی هر کاری می کرد تا خود را به من خوب نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه مهریه ام ۷۰۰ سکه بهار آزادی است، گفت: مادر شوهرم مرا در مراسمی دید و بعد به خواستگاریم آمد و ما بدون تحقیقات با یکدیگر ازدواج کردیم ولی در حال حاضر پشیمانم که بدون تحقیقات کافی و مناسب ازدواج کردم.

زن در حضور قاضی عموزادی با بیان اینکه زمانی که ازدواج کردیم، شرط شد که در تهران زندگی کنیم ولی شوهرم دائم اصرار به زندگی در شهرستان درد، افزود: شوهرم باید مهریه ام که ۷۰۰ سکه بهار آزادی و سفر حج است، را به من بپردازد.

وی با بیان اینکه شوهرم دائم از هر ترفندی استفاده می کرد تا من حج و سکه های مهریه ام را به او ببخشم و همیشه در گوشم می خواند که مهریه محبت را کم می کند، افزود: یک سال است که از شوهرم بی خبرم و در حال حاضر ابتدا مهریه و سپس طلاق می خواهم چرا که هر کاری برای درست شدن زندگی ام انجام دادم ولی اوضاع بهتر نشد.

زن در ادامه بیان کرد: هر حرفی که مادرشوهرم بزند، برای شوهرم حجت است و همان کار را انجام می دهد و در حال حاضر نیز منتظر است تا مادرش دستور پرداخت مهریه و صدور طلاق را بدهد.

وی با اشاره به اینکه مادرشوهرم در ابتدای نامزدی مرا دوست داشت ولی بعد از ازدواج او هم مانند شوهرم رفتارش تغییر کرد، اظهار داشت: شوهرم بعد از ازدواج بدبینی و بددلی خود را نشان داد و درباره من بسیار سخت گیر بود.

زن بار دیگر در برابر قاضی عموزادی با بیان اینکه شوهرم در بورس سهام خرید و فروش می کند، گفت: نمی توانم در کنار مردی زندگی کنم که هر لحظه رفتارش بدتر می شود، سعی خودم را برای بهتر شدن زندگی ام کرده ام ولی هیچ تأثیری نداشته است، در حال حاضر مهریه ام را می خواهم و شوهرم باید آن را به طور کامل بپردازد.

زن در ادامه با بیان اینکه در حقیقت خانه شوهرم به نام مادرش است و او به جای شوهرم تصمیم می گیرد، افزود: من مهریه ام را می خواهم و شوهرم موظف به پرداخت آن است.

قاضی عموزادی بعد از شنیدن اظهارات زن، عنوان کرد: با طلاق هیچ چیز درست نمی شود و باید یک فرصت به شوهرت برای جبران اشتباهاتش بدهی.

وی ادامه داد: ازدواج بدون تحقیق مشکلات بسیاری را به وجود می آورد و پدر و مادرها باید قبل از ازدواج تحقیقات لازم را انجام دهند تا مشکلاتی از این قبیل پیش نیاید.

رئیس شعبه ۲۶۸ مجتمع قضایی خانواده ونک گفت: خانواده ها در زمان تعیین مهریه باید حواس خود را جمع کنند چرا که مهریه حقی است که باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: توصیه من این است که دختران و پسر انی که می خواهند ازدواج کنند، تنها علاقه خود را مد نظر نداشته باشند چرا که علاقه کافی نیست بلکه باید تحقیقات مناسب صورت گیرد و دختر و پسر و خانواده های آنها از همه لحاظ با یکدیگر سنخیت داشته باشند.

بعد از صحبت های قاضی عموزادی، رسیدگی به این پرونده به آینده موکول شد ولی صورت جلسه در خصوص پرداخت مهریه ۷۰۰ سکه ای آماده شد.... / خبرگزارى فارس 


ویدیو مرتبط :
‫مهریه، حق طلاق یا عشق؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طلاق با 17 هزار سكه مهریه


خانم دكتر مقیم امریكا كه 10 سال پس از جدایی ، برای دومین بار با مهریه 5 هزار سكه طلا با همسر سابقش پای سفره عقد نشسته بود، پس از دو ماه زندگی مشترك به بن‌بست رسید.

زن میانسال كه مقابل قاضی عموزادی رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده تهران ایستاده بود هنگام تسلیم دادخواستش گفت: «11ساله بودم كه همراه خانواده‌ام برای ادامه زندگی راهی امریكا شدیم. در 22 سالگی فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشكی شده بودم كه در یك میهمانی با مرد تاجری به نام فریدون آشنا شدم.
 
 از آنجا كه فریدون در ازدواج اول شكست خورده بود چندی بعد به من پیشنهاد ازدواج داد. وقتی او را مردی مهربان و خانواده‌دوست دیدم به اختلاف سنی 16ساله‌مان توجهی نكردم و پس از مشورت با خانواده‌ام جواب مثبت داده و با مهریه 12هزار سكه و دریافت حق طلاق به عقدش درآمدم. پس از برگزاری مراسم باشكوهی در شهر لس‌آنجلس راهی خانه بخت شدم. اوایل زندگی خوب و‌آرامی داشتیم، اما رفته رفته شوهرم سر ناسازگاری گذاشت و به بهانه‌های مختلف مرا به باد كتك می‌گرفت.

ابتدا فكر می‌كردم با دنیا آمدن فرزندمان اخلاق و رفتارش تغییر خواهد كرد. بنابر این به امید داشتن آینده‌ای بهتر، سختی‌های زندگی را به دل و جان خریدم اما افسوس كه تولد دخترمان نیز تأثیری در رفتار همسرم نداشت.
 
تا این كه یك روز هنگام مشاجره لفظی فریدون گفت كه فقط به خاطر ثروت پدرم و اقامت دائم با من ازدواج كرده است، با شنیدن این حرف‌ها احساس كردم دنیا روی سرم خراب شده و بشدت دلم شكست. بنابراین چند روز بعد برای جدایی به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن رفته و دادخواست طلاق دادم.
 
سرانجام با گذشت 2 سال از زندگی مشترك، مهریه 12 هزار سكه طلا را به او بخشیده و از آنجا كه حق طلاق هم با من بود به راحتی جدا شدم و حضانت دخترم را نیز به عهده گرفتم. اما وقتی پس از 10 سال فریدون برای بار دوم به خواستگاری‌ام آمد شوكه شدم.
 
ابتدا با پیشنهادش بشدت مخالفت كردم. اما پس از مدتی به تصور این كه رفتارش نسبت به گذشته تغییر كرده است برای رهایی از تنهایی در غربت و به رغم مخالفت‌های خانواده‌ام جواب مثبت دادم این بار همراه یكدیگر برای عقد راهی ایران شدیم و قرار شد پس از عقد برای زندگی به امریكا برگردیم. بدین ترتیب، شش ماه پیش به ایران آمدیم و دو ماه قبل نیز با مهریه 5 هزار سكه به عقدش درآمدم. اما افسوس كه قبل از سفر به امریكا متوجه شدم اخلاق و رفتارش هیچ تغییری نكرده و تندخوتر هم شده است.
 
حال آن كه او با خوشرویی و ظاهرسازی و برای تصاحب ثروتم فریبم داده است. حالا هم این وضعیت برایم غیرقابل تحمل است. بنابراین مهریه‌ام را می‌خواهم. قاضی عموزادی پس از شنیدن اظهارات زن میانسال، شوهر وی را به دادگاه فرا خواند.

منبع: مشرق