اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلكسیون جرائم مرد فومنی با جعل اسكناس تكمیل شد!



جعل اسكناس,جعل اسناد,خبر حوادث

 

كلكسیون جرائم مرد فومنی با جعل اسكناس تكمیل شد!

 

فرمانده انتظامی شهرستان فومن از دستگیری یك جاعل اسكناس در این شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ بابك علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش پاسگاه «رودپیش» و گزارش‌های مردمی مبنی بر این كه فردی به هویت «علی» 49 ساله اقدام به پخش اسكناس‌های تقلبی كرده، موضوع به طور ویژه در دستور كار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

 

علیزاده ادامه‌داد: اكیپ‌های عملیاتی با انجام كارهای تحقیقاتی، از صحت خبر اطمینان حاصل كردند و با زیرنظرگرفتن مكان‌های مورد تردد متهم، منزل و مخفی‌گاه وی را شناسایی كردند.

 

به گفته وی اكیپ‌های عملیاتی پلیس پس از هماهنگی قضایی و رعایت موازین شرعی، در بازرسی از منزل و مخفی‌گاه متهم، 73 قطعه اسكناس 100 هزار ریالی جعلی و چهار قطعه ایران چك 500 هزار ریالی جعلی را كشف و ضبط كردند.

 

وی اضافه كرد: با استعلام از سیستم اداره آگاهی مشخص شد كه متهم دارای سوابق كیفری اعم از خرید، نگهداری و حمل سلاح های جنگی و شكاری، حمل و مصرف موادمخدر، سرقت‌های مسلحانه و صدور چك بلامحل است.

 

علیزاده با بیان اینكه متهم دستگیر و پس از تشكیل پرونده به دادسرا معرفی شد، از شهروندان خواست با آگاهی از هرگونه ناهنجاری موضوع را به مركز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
برداشت های غیر مجاز و جعل صفحات بانکی بیشترین جرائم سایبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسعود معینی: كلكسیون شكست های فدراسیون تكمیل شد



 

 

مسعود معینی: كلكسیون شكست های فدراسیون تكمیل شد

 

كارشناس فوتبال گفت: برنامه ریزی خوبی برای حضور در جام ملتها داشتیم كه این را مدیون باشگاه ها هستیم.مسعود معینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ارزیابی عملكرد تیم ملی در جام ملتهای آسیا پرداخت و اظهار كرد: به نظر من در كوتاه مدت برنامه ریزی خوبی برای حضور در این مسابقات داشتیم، نه برای تیم ملی و این را باید مدیون باشگاه ها بدانیم كه بازیكنانشان را از نظر شرایط فنی و درك تاكتیكی خوب آماده كردند و در اختیار تیم ملی گذاشتند. این مسئله برای حضور ما در جام ملتها بسیار حائز اهمیت بود. روی هم رفته تیم ما دور مقدماتی را خیلی خوب پشت سر گذاشت و برنامه ریزی خوبی برای این مرحله داشت، اما در مورد مراحل حذفی به جمله بیوتر اشاره می كنم كه پس از اینكه تیم ایران با ۹ امتیاز وارد مرحله دوم شد عنوان كرد كه ما هنوز وارد جهنم نشده ایم.

 

وی افزود: درهر صورت دوره یك چهارم نهایی به بعد چه از نظر تاكتیكی و چه از نظر روانی دوره سختی برای تیم ها بود و به طور كلی با دور مقدماتی متفاوت بود. به نظر من قطبی در مرحله مقدماتی بر مسائل روحی، روانی اصرار خوبی داشت و توانست بچه ها را به شرایط خیلی خوبی برساند، اما مرحله دوم جایی بود كه معیار قطبی را از نظر فنی و تاكتیكی مشخص می كرد. در این مرحله به كره برخورد كردیم كه به گفته خود قطبی آن را مثل كف دستش می شناخت.

او با اشاره به اینكه تدافعی بازی كردن علت باخت ایران در مقابل كره جنوبی بود، اظهار كرد: یكی از دلایل موفقیت ایران در دور مقدماتی، كنترل بازی و تحمیل فوتبال به تیم هایی مثل عراق، كره شمالی و امارات بود، اما باخت ما مقابل كره جنوبی بیشتر به خاطر تدافعی چیدن تیم و قراردادن سه هافبك دفاعی در تركیب بود. تیم ایران بیشتر با سیستم ۴ ۲ ۳ ۱ بازی می كرد، ولی در این بازی از پژمان نوری، جواد نكونام و آندرانیك تیموریان به عنوان سه هافبك دفاعی در نظر گرفته شدند. این یعنی كنترل میانه زمین و خط هافبك تیم كره جنوبی.

معینی ادامه داد: ما توانستیم در میانه زمین و در زمین خودمان با بازیكنان كره ای نبرد داشته باشیم، اما هیچ گونه تغذیه و برنامه ای برای حمله نداشتیم. به همین دلیل انصاری فرد فورواردی بود كه از ابتدای بازی تا زمانی كه تعویض شد بازی اش هیچ نمودی نداشت. به نظر من ما یك بازی بسیار محتاطانه ای را در پیش گرفتیم و بهترین تركیبمان را هم وارد زمین كردیم.

یعنی با اشاره به خطر میانی كره جنوبی بیان كرد: خط میانی كره با رهبری كاپیتانشان پارك جی سونگ، بازی منطقی و خوبی را به نمایش گذاست. اگر دفاع ما هوشیار نبود زودتر گل را می خوردیم. تنها اشتباه خط دفاعی ما در كنترل نكردن بازیكن پا به توپ بود كه توانست در یك فرصت مناسب تنها گل این مسابقه را به ثمر برساند.

بازیكن اسبق تیم ملی با اشاره به عملكرد نه چندان خوب نكونام و شجاعی عنوان كرد: نكونام و شجاعی در این دوره از مسابقات در حد انتظار نبودند. به ویژه در بازی مقابل كره جنوبی چون این دو بازیكن در تمرینات حضور نداشتند نمی توانستند در سیستم خوب جابه جا بشوند. به خصوص آقای شجاعی كه دوره انتخابی جام جهانی گل های ما را می زد عملكرد خوبی نداشت. از طرفی هم چون این دو بازیكن یك ماهی از باشگاهشان دور بودند، نتوانستند افكار متمركزی داشته باشند.

مسعود معینی درباره عملكرد افشین قطبی گفت: قطبی نتوانست توان فنی و تاكتیكی تیم را مثل سایر تیم ها افزایش دهد. از نظر روانی خیلی بهتر بود. میدان های بزرگ معیار و محك خوبی است برای اینكه مربیان نقش خودشان را نشان بدهند كه متاسفانه قطبی خودش هم مثل بازیكنان ما دچار سردرگمی و اغتشاش فكری بود و تا دقایق پایانی نتوانست تصمیم های درستی را اتخاذ كند.

وی همچنین به حضور مسئولان فدراسیون در بازی ایران و كره جنوبی اشاره كرد و گفت: هیچ دلیلی ندارد كه چون این بازی مهم است مسئولان ورزش ما همه در آنجا حضور پیدا كنند و در رختكن به بچه ها وعده و وعید بدهند. برای بازیكنی كه درسال یك میلیارد درآمد دارد، عنوان كرد پاداش ۱۰ هزار دلاری در ازای برد كره جنوبی جز اینكه به سطوح انگیزشی این بازیكنان خللی وارد كند و شرایط روانی آنها را به هم بریزد چیز دیگری به دنبال ندارد.

معینی افزود: به بازی با كره جنوبی خیلی خوش بین بودیم، اما توانایی هایمان فقط جنبه رونمایی داشت و فقط فكر می كردیم كه یك تیم پرقدرتی هستیم ولی زمانی كه بازی می كنیم، توانایی های فنی و تاكتیكی و برتری تك تك بازیكنان مطرح است.

مسعود معینی با اشاره به تعویض های قطبی اظهار كرد: قطبی در نیمه دوم تعویض های خوبی انجام داد. شاید برنامه ایشان این بود كه یك نیمه محتاط بازی كند و در نیمه دوم با آوردن خسرو حیدری قدرت تهاجمی ما را افزایش بدهد.

وی در ادامه گفت: حتی حضور غلام رضایی كه هفته پیش بازی های خوبی را انجام داد مقابل كره جنوبی فایده زیادی برای ما نداشت، زیرا بر عكس اظهار نظر قطبی كه می گفت كره را عین كف دستش می شناسد، آنها بودند كه تیم ما را خیلی بهتر از قطبی می شناختند.

این كارشناس فوتبال درباره عملكرد كلی قطبی در دوران سرمربی گری اش عنوان كرد: همیشه مخالف مربیانی هستم كه به جای كارفقط حرف می زنند و وعده و وعید می دهند. در حال حاضر شخصیت قطبی را به عنوان فردی كه استاد و عده وعید است می شناسند.

قطبی سعی می كرد فقط ظاهر تیم را خیلی قوی نگه دارد اما مقابل تیم هایی مثل كره جنوبی، استرالیا، ژاپن و حتی عراق نسبت به ارائه یك فوتبال روان و هماهنگ عقب بودیم. قطبی پس از چند ماه حضور در تیم ملی آن قدرتی را پیدا نكرد كه بتوانیم با این تیم ها مقابله كنیم.

معینی ادامه داد: من معتقدم كه مربیانی مثل قطبی از نظر فنی و تاكتیكی نمی توانند به فوتبال ما كمك بكنند، اما از جنبه ها دیگری مانند جنبه های روانی و اجتماعی می توانند تغییراتی را ایجاد كنند. به این دلیل كه با مربیانی بزرگی مثل گاس هیدینگ كار كردند و خودشان هم ادبیاتی شیرینی دارند. در مجموع مربیان لیگ قطبی را به عنوان معمار كارهای تاكتیكی و تكنیكی نمی شناختند و قبول هم نداشتند.

بازیكن سابق تیم ملی اظهار كرد: امسال سال اسفناكی برای فوتبال ما بود چون تمام تیم های ملی ما از گردونه رقابت ها در سطح آسیا خارج شدند. من قبل از شروع رقابت ها اعلام كردم كه در جام ملتها كلكسیون فدراسیون فوتبال تكمیل خواهد شد.

كارشناسان اكثرا این نگرانی را داشتند ولی در شرایطی كه تیم ملی وارد جام ملت ها شد سعی كردند كه بیشتر به عنوان یك بازوی كمكی به تیم روحیه بدهند.

مسعود معینی در پاسخ به این سوال كه چه كار باید كرد تا فوتبال ایران از وضعیت كنونی بهتر شود بیان كرد: كاری كه ژاپن، كره جنوبی و تیم های مطرح آسیایی كردند. آنها برنامه ریزی كردند. نیروی انسانی ماهر پرورش دادند. مدیران توانمندی را به خدمت گرفتند اما مسئولین فدراسیون ما با وجود اینكه صحبت از برنامه ریزی می كنند اما به عنوان مثال علی رغم مخالفت های كارشناسان و مربیان فردی را مربی تیم امید می گذارند كه به هیچ وجه پسندیده نیست. این روش نوعی دهن كجی كارشناسان است.

وی افزود: در حال حاضر ما تیم و بازیكنان خوبی داریم. ما هم باید مثل ژاپنی ها فردی كه فكر و ایده های بزرگ در فوتبال دارد را به خدمت بگیریم. این فرد می تواند یك فرد خارجی بسیار باتجربه باشد. كنار این فرد می توان نیروی انسانی خوب را با اجرای برنامه های كوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت تربیت كنم و در سالهای آینده از آنها استفاده كنیم.

معینی در همین رابطه افزود: تیم نوجوانان وجوانان ما حذف شدند ولی در حال حاضر وضعیت كادر فنی آنها به درستی مشخص نیست و فراموش شده اند. یك سال دیگر مسابقات مقدماتی تیم ملی امید آغاز می شود ولی هنوز سرمربی اش مشخص نیست. با این وجود چرا فدراسیون فوتبال و مسئولینش عنوان می كنند كه برنامه ریزی دارند. ما داخل جریان هستیم كدام برنامه؟! ما برنامه ای نداریم.

مسعود معینی با اشاره به عملكرد كمیته داوران اظهار كرد: نتیجه عملكرد كمیته داوران را نیز در جام ملتهای آسیا دیدیم. اما آقای عنایت هم چنان با توجه به ضعف های بزرگ داوری در جریان لیگ سرسختانه می ایستد و فدراسیون هم از ایشان حمایت می كند و معتقد است كه داوران ما بهترین هستند. عملكرد آقای تركی در جام ملتها نشان دهنده این است كه ما در این زمینه هم موفق نبودیم.

مسعود معینی، كارشناس و پیشكسوت فوتبال در پایان گفت: امیدوارم كه كفاشیان دیگر از این لبخندهای آزاردهنده نداشته باشد و همیشه یاد جمله "برشت" می افتم كه می گوید: «آن كس كه می خندد هنوز خبر هولناك حادثه را نشنیده است.».../ایسنا