اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبردار در خیابان خودرو می فروخت



 

كلاهبردار در خیابان خودرو می فروخت

 

مرد سابقه داری كه به بهانه فروش خودروهای لیزینگی كلاهبرداری می كرد تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

به گزارش «جام جم»، روز اول مهرماه زنی با حضور در كلانتری ۱۲۰ سیدخندان تهران از مردی به اتهام كلاهبرداری ۹ میلیون تومانی شكایت كرد.

با تحقیق از شاكی معلوم شد وی فریب مردی به نام مجید را خورده و قرار بوده در مدت یك هفته خودروی خریداری شده را به وی تحویل دهد؛ اما فروشنده ناپدید شده است.

در پی این شكایت، پرونده برای تحقیقات در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

زن شاكی در اظهاراتش به پلیس گفت: روز حادثه برای خرید یك گوشی تلفن همراه به مغازه ای در منطقه رسالت رفته بودم. هنگام خرید متوجه گفت وگوی مغازه دار با مردی شدم كه در زمینه خرید و فروش خودروهای اقساطی فعالیت داشت. بعد از مكالمه آنها از دوست مغازه دار درباره خرید و تحویل انواع خودروها پرسیدم كه مدعی شد، شركت فروش خودرواش را به مكان دیگری انتقال داده است و در زمینه فروش خودروهای لیزینگی فعالیت دارد.

شاكی اضافه كرد: با اعتماد به آن مرد، بعدازظهر همان روز دوباره با او ملاقات كردم و ۹ میلیون تومان به او دادم و قرار شد یك هفته ای خودروی مدل بالایی را اقساطی به من تحویل دهد، اما دیگر خبری از او نشد.

به این ترتیب، ماموران صاحب مغازه فروش تلفن همراه را كه با كلاهبردار فراری آشنایی داشت برای تحقیقات به پلیس آگاهی احضار كردند.

در تحقیق از این مرد معلوم شد، كلاهبردار فراری پیش از این در نزدیكی محل كار او شركت داشته و در زمینه خرید و فروش خودروهای لیزینگی فعالیت می كرده ولی چند ماه پیش مغازه اش تعطیل شده و دیگر از او خبری نداشته تا این كه دوباره او را ملاقات كرده و از كلاهبرداری او بی خبر است. با به دست آمدن این اطلاعات روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

ماموران كه احتمال می دادند متهم فراری یك سابقه دار باشد، به استعلام از سامانه پلیس پرداختند و مشخص شد متهم چند بار به اتهام كلاهبرداری دستگیر شده است.

جستجوها برای دستگیری وی ادامه دارد، اما موفق به یافتن او نشده اند. بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۴ تهران با دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر كلاهبردار فراری بدون پوشاندن چهره در روزنامه از مردم خواست چنانچه از مخفیگاه او اطلاعاتی در اختیار دارند با پلیس تماس بگیرند.... / جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
سرقت خودرو وسط خیابان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویزیتور كلاهبردار قطعات تقلبی خودرو می‌فروخت/ تاکنون 20 مالباخته شناسایی شدند



جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری ویزیتور كلاهبرداری خبر داد كه با جعل عنوان و ارائه قطعات جعلی خودرو اقدام به كلاهبرداری می‌كرد.

 سرهنگ علی‌اكبر جاویدان جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در روزهای گذشته اخباری به انتظامی شهرستان مبنی بر فعالیت مشكوك یك شركت ارائه كننده قطعات خودرو به ویژه باطری و كامپیوترهای خودروی پژو 206 واصل شد، كه موضوع بلافاصله در دستور كار پلیس آگاهی شهرستان علی‌آباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی توسط كارآگاهان، مشخص شد افرادی با نام و مشخصات گوناگون، طی روزهای گذشته به فروشگاه‌های قطعات خودرو در شهرستان مراجعه و درخواست خرید باطری و كامپیوترهای خودروی 206 را داده و حتی بیانه هم پرداخت كرده‌اند اما برای دریافت قطعه مورد نظر مراجعه نكرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان تاید كرد: از طرفی دیگر نیز صاحب فروشگاه قطعات خودرو در شهرستان، پس از اخذ سفارش از فرد مراجعه كننده، به یك ویزیتور قطعات خودرو كه روزهای قبل به فروشگاه مراجعه و خود را نماینده یك شركت معتبر معرفی كرده بود تماس و تقاضای ارسال قطعه مورد نظر را كرده است.

سرهنگ جاویدان افزود: پس از اعلام تقاضای فروشنده به ویزیتور مورد نظر، بلافاصله بیانه قطعه را هم به حساب ویزیتور واریز كرده است و ویزیتور نیز قطعه را از طریق تاكسی تلفنی به فروشنده قطعات خودرو ارسال كرده و فروشنده نیز بلافاصله باقی قیمت اعلام شده را به حساب ویزیتور واریز كرده است.

وی تاكید كرد: از طرفی دیگر فروشنده قطعات پس از دریافت قطعه متوجه شده كه جنس دریافتی تقلبی بوده است.

وی متذكر شد: در بررسی‌های تكمیلی و انجام چهره‌نگاری و فعالیت‌های نامحسوس كارآگاهان، مشخص شد فرد مراجعه كننده به فروشگاه‌های مختلف، یك نفر بوده و با نام‌های جعلی اقدام به كلاهبرداری می‌كرده است و در تمامی موارد نیز ویزیتور مورد نظر هم مشترك بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح كرد: با توجه به آنكه قطعات از طریق تاكسی‌های تلفنی به فروشگاه‌ها ارسال می‌شد، در تحقیقات انجام شده یكی از رانندگان شناسایی و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان فرا خوانده شد.

وی ادامه داد: در نهایت با كمك راننده و اقدامات اطلاعاتی پلیس، محل اختفای یكی از متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، وی در یك عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ جاویدان اضافه كرد: با اعتراف متهم به بزه انتسابی و تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان، تا به حال 20 مالباخته شكایت خود را مطرح كردند و مجموع كلاهبرداری انجام شده بیش از 280 میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: در بازرسی از منزل متهم، یك دستگاه خودرو توقیف و یك عدد مهر شركت تهیه و توزیع انواع باطری خودرو، 19عدد کارت عابر بانک مختلف، 29 بسته پلمپ شده کامپیوتر تقلبی خودرو، دستگاه پرس دوخت پلاستیک، انواع برچسب و هولوگرام، کارتن‌ها و بسته‌ها و پلاستیک‌های مخصوص بسته بندی، 17 عدد سیم کارت تلفن همراه و تعدادی اوراق هویتی جعلی به نام‌های مختلف كشف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به اینكه تلاش پلیس برای دستگیری همدست متهم همچنان ادامه دارد،خاطر نشان كرد: متهم پس از تكمیل شدن پرونده، برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران