اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبرداری كارمندان قلابی مایكروسافت در ایران



حوادث جدید,کلاهبرداری, کارمندان قلابی مایکروسافت

كلاهبرداری كارمندان قلابی مایكروسافت در ایران

سه مرد كه با همدستی یكدیگر و معرفی خود به‌عنوان كارمندان شركت مایكروسافت، نامه‌های الكترونیكی به بهانه برنده شدن یك میلیون پوندی به افراد ارسال و از آنها كلاهبرداری می‌كردند، از سوی پلیس فتای استان خراسان‌رضوی دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: هفته گذشته مردی با حضور در مركز پلیس فتا علیه مردی كلاهبردار شكایت و عنوان كرد، از چند روز پیش مرد غریبه ای به پست الكترونیكی پسرش پیام هایی ارسال و با معرفی خود به عنوان كارمند اداره مایكروسافت عنوان كرده او جزو چهار برنده این شركت بوده و یك میلیون پوند جایزه به او تعلق گرفته است و می تواند برای دریافت جایزه اش به انگلستان سفر و در جشن برگزیده ها نیز شركت كند.

عرفانی افزود: كارمند اداره مایكروسافت روز بعد تلفنی با خانه شاكی تماس گرفته و گفته زمان حضور در جشن برگزیده ها پایان یافته و فرد برنده می تواند جایزه خود را از طریق پیك موتوری شركت كه نماینده آنها در مشهد است دریافت و بابت آن 245 پوند به پیك موتوری پرداخت كند.

هوشیاری شاكی پلیس را به باند كلاهبردارها رساند

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: شاكی با ظنین شدن به مرد تماس گیرنده، بی آن كه نشانی خانه اش را به وی بدهد، به مركز پلیس مراجعه و موضوع را گزارش كرد.

ماموران فتا نیز با آموزش به شاكی، از او خواستند در تماس بعدی متهم شیاد با او قرار ملاقات بگذارد و برای تحویل جایزه اقدام كند.

وی خاطرنشان كرد: روز بعد پیك موتوری كه برای گرفتن 245 پوند و پرداخت یك فقره چك یك میلیون پوندی به خانه شاكی مراجعه كرده بود، از سوی ماموران فتای استان خراسان رضوی دستگیر و در بررسی چك معلوم شد، جعلی است.

عرفانی یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس فتا، فقط یك پیك موتوری بوده و از محتویات بسته ای كه حمل می كرده، خبر ندارد، اما در ادامه با توجه به دلایل و مدارك ارائه شده از سوی ماموران، اعتراف كرد با همدستی دو مرد دیگر كه در زمینه خدمات رایانه فعالیت دارند، یك شركت راه اندازی كرده و دو همدست وی كلاهبردار هستند و او فقط در نقش پیك موتوری ظاهر می شده و بابت این كار پول می گرفته است. در پی اظهارات متهم، دو همدست وی نیز دو روز پیش شناسایی و دستگیر شدند.

اعتراف متهمان

وی خاطرنشان كرد: این دو مرد شیاد پس از انتقال به مركز پلیس فتا، به كلاهبرداری از مردم اعتراف كردند. اكنون برای آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تكمیلی از سه متهم پرونده برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد./جام جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی



 

 

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی

 

وكیل قلابی به اتهام كلاهبرداری یكصد میلیون تومانی در زندان شناسایی شد.پنجم بهمن سال گذشته خانمی با مراجعه به شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران طی دادخواستی اعلام كرد: از ۲ سال قبل درخصوص اختلاف ملكی، پرونده‌ای حقوقی در یكی از محاكم قضایی داشتم‌. حدود یك سال پیش یكی از دوستانم كه در جریان پرونده من بود، یكی از آشنایان خود را به عنوان وكیل خوب به من معرفی كرد. چند بار در ارتباط با پرونده با این وكیل به نام حمید ملاقات داشتم و او مدتی پیگیر پرونده بود. این فرد حتی كارت ویزیت تبلیغ وكالت خود را چاپ كرده بود. در این مدت مبالغی را به عنوان حق‌الوكاله از من گرفت. در ادامه نیز مبالغ دیگری تحت عناوین مختلف از جمله واریز به حساب دادگستری پرداختم كه جمع این مبالغ نزدیك به یكصد میلیون تومان است.



شاكی افزود: بعد از گرفتن این پول‌ها تماس‌های وی با من كم شد و بتدریج به تلفن‌هایم كمتر پاسخ ‌داد و همكلاسی‌ام نیز كه او را به من معرفی كرده بود، جواب تلفن‌هایم را نمی‌داد. پس از مدتی دیگر به هیچ‌وجه جواب تماس‌هایم را ندادند. با این وضعیت پی بردم این دو نفر از ابتدا قصد كلاهبرداری از من را داشتند.



با دستور حمیدرضا بهرامی، بازپرس شعبه نهم دادسرای هاشمی تهران پرونده برای رسیدگی به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. كارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند این متهم دارای سوابق اتهامی (كلاهبرداری و قاچاق عتیقه‌جات)‌ در پلیس آگاهی است با به دست آمدن این اظهارات روز چهارم اردیبهشت با بازداشت متهم تحقیقات از وی آغاز شد. متهم در مقابل افسر پرونده گفت: اخذ مبالغ را از شاكی قبول دارم.


با توجه به این كه متهم كارت ویزیت وكالت برای خود چاپ كرده بود و این احتمال وجود دارد كه از شهروندان زیادی كلاهبرداری‌ كرده باشد، قاضی پرونده با چاپ تصویر بدون پوشش متهم در جراید از مردم خواست در صورتی كه شكایتی از وی دارند، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه كنند یا با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۴۶۴ و ۵۱۰۵۵۱۳۸ تماس بگیرند..../ یادداشت : جام‌جم آنلاین