اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبرداری شهروند سوئدی از وكیل زوج نابینا



اخبار حوادث - كلاهبرداری شهروند سوئدی از وكیل زوج نابینا

وكیل زوج نابینا اعتقاد دارد كه زمانی كودك به شیرخوارگاه یا بهزیستی سپرده می‌شود كه بدسرپرست یا بی‌سرپرست باشد؛ در حالی كه این طفل هم پدر و مادر دارد و هم اینكه پدر و مادرش می‌گویند كه می‌توانند فرزندشان را بزرگ كنند.

وكیل زوج نابینایی كه وكالت دخترشان را برای برگرداندن به آغوش پدر و مادرش از شیرخوارگاه آمنه بر عهده دارد قربانی كلاهبرداری به مبلغ پنج هزار و 200 دلار توسط شهروند سوئدی ایرانی‌الاصل شد.

 

به نوشته اعتماد، نیمه اردیبهشت ماه امسال زوج نابینایی در تماس با یكی از خبرگزاری‌ها خواستار كمك و برگرداندن فرزندشان شدند. نادر پدر این كودك كه بسیار از گرفتن تنها دخترش، نگار توسط شیرخوارگاه آمنه ناراحت بود، تمام تقاضایش كمك دولت و مسوولان در بازگشت فرزندش خلاصه می‌شد. نادر با بیان اینكه هشت ماه پیش فرزندش متولد شده، اما شیرخوارگاه آمنه به دلیل نابینا بودن زوج، فرزند را به آنها تحویل نمی‌دهد، گفت: حدود 11 سال پیش با همسرم كه او نیز نابیناست، ازدواج كردم و بعد از 10 سال خداوند به ما یك دختر عطا كرد كه او را «نگار» نامیدیم.

 

وی كه خودش براثر بیماری ژنتیكی در 45 سالگی نابینا شده است، افزود: همسرم وقتی پا به ماه بود در حال عبور از خیابان به دلیل نبود درپوش چاه فاضلاب به داخل آن افتاد. به دنبال این حادثه دخترم سه هفته زودتر از موعد مقرر به دنیا آمد و تحت مراقبت بیمارستان قرار گرفت. ما توان مالی پرداخت هزینه بیمارستان را نداشتیم و دو خیر هزینه بیمارستان را متقبل شدند. به سبب دو روز تاخیر در پرداخت هزینه، بیمارستان طفل ما را به شیر خوارگاه آمنه تحویل داد.

 

وقتی برای تحویل فرزندمان به شیرخوارگاه آمنه مراجعه كردیم با مخالفت این شیرخوارگاه مواجه شدیم و الان هشت ماه است كه كودك ما در این شیرخوارگاه نگهداری می‌شود. حتی برای گرفتن حق خودمان به دادگاه مراجعه كردیم و دادگاه رای را به نفع ما صادر كرد ولی همچنان شیرخوارگاه از دادن بچه خودداری می‌كند.

 

حسین احمدی نیاز، یكی از وكلایی است كه بعد از در جریان قرار گرفتن این خبر، وكالت این پدر و مادر را بدون دریافت هزینه و پیگیری موضوع از راه قانونی قبول كرد.

 

وكیل زوج نابینا اعتقاد دارد كه زمانی كودك به شیرخوارگاه یا بهزیستی سپرده می‌شود كه بدسرپرست یا بی‌سرپرست باشد؛ در حالی كه این طفل هم پدر و مادر دارد و هم اینكه پدر و مادرش می‌گویند كه می‌توانند فرزندشان را بزرگ كنند. در هیچ قانونی ذكر نشده است كه نابینایی مانعی برای تولد كودك است و آیا برای حمایت از این كودك پسندیده است كه او را از والدینش جدا كنیم یا اینكه بهتر است پرستاری برای او گرفته شود.

 

با پیگیری وكیل آنها دادگاه با انتقال نگار از شیرخوارگاه به خانه‌اش موافقت كرد. قاضی سرپرستی، قبول كرد تا كودك به مدت دو هفته به همراه پرستار به صورت آزمایشی به خانه‌اش برگردد.

 

گروه حقوقی وكلای دادگستری محامی سه ماه هزینه پرستاری كودك را تقبل كرد و شیرخوارگاه و مددكاران اجتماعی نیز در این مدت براین وضعیت نظارت كردند كه خوشبختانه پیگیری‌ها نتیجه داد و قرار شد نگار كوچولو بعد از این دو هفته آزمایشی در صورت نبود هیچ مشكلی برای همیشه نزد والدین خود بماند.

 

اما همه ‌چیز به این خوبی پیش نرفت و درحالی كه یك ماه هم از این شادی نگذشته بود، ورق برگشت و وكیل خیر در دام كلاهبرداران افتاد.

 

اوایل خردادماه امسال فردی از سوئد طی تماسی با وكیل پدر و مادر نگار خواستار كمك به این زوج نابینا و تنها دخترشان شد. وی كه رسول نام داردو خود را دكتر نادری معرفی كرده بود خود را از خیرینی معرفی كرد كه در سوئد زندگی می‌كند و با همكاری چند كشور دیگر برای كمك به این خانواده آماده‌اند.

 

احمدی نیاز درباره نحوه این كلاهبرداری گفت: مردی با دفترم تماس گرفت و خود را در ابتدا دكتر نادری معرفی كرد. خبر خوشحال كننده‌یی بود اما برای محكم‌كاری مراتب را به قاضی سرپرستی بهزیستی گزارش و با كنسولگری ایران و سوئد هماهنگ كردم. قرار شد تا قرارمان را در استانبول بگذاریم و خواستند تمام هزینه سفر را هم تقبل كنند.

 

وی ادامه داد: قرار شد به علت اینكه ایران تحریم است در كنسولگری سوئد در استانبول و با حضورنماینده چند كشور جمع شویم. زمانی كه به آنجا رسیدم در تماسی كه داشتند درخواست كردند تا مبلغ پنج هزار و 200 دلار برای عوارض نماینده سوئد در تركیه بپردازم. من هم قبول كردم و با مراجعه به اداره پست تركیه این پول را ریختم. اما زمانی كه دیدم در تماس دوم‌شان هم دوباره درخواست پول كردند، شك كردم و با كنسولگری ایران تماس گرفتم و متاسفانه با خبر شدم مورد كلاهبرداری قرار گرفتم.

 

به سرعت خودم را به سفارت سوئد رساندم و نكته جالب برای من این بود كه سفارت سوئد با جمع‌آوری مدارك این فرد را معرفی كرد و این كارش را كلاهبرداری دانستند كه برای چندمین بار از طرف این فرد صورت گرفته است. برای وزیر امور خارجه سوئد نامه نوشتم و بارها به خود سفارت شكایت كردم. از اینترپل هم درخواست كردم تا وارد این موضوع شود اما هنوز پیگیری‌ای انجام نشده است.

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
عکاسی از زوج نابینا(دوربین مخفی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی



 

 

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی

 

وكیل قلابی به اتهام كلاهبرداری یكصد میلیون تومانی در زندان شناسایی شد.پنجم بهمن سال گذشته خانمی با مراجعه به شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران طی دادخواستی اعلام كرد: از ۲ سال قبل درخصوص اختلاف ملكی، پرونده‌ای حقوقی در یكی از محاكم قضایی داشتم‌. حدود یك سال پیش یكی از دوستانم كه در جریان پرونده من بود، یكی از آشنایان خود را به عنوان وكیل خوب به من معرفی كرد. چند بار در ارتباط با پرونده با این وكیل به نام حمید ملاقات داشتم و او مدتی پیگیر پرونده بود. این فرد حتی كارت ویزیت تبلیغ وكالت خود را چاپ كرده بود. در این مدت مبالغی را به عنوان حق‌الوكاله از من گرفت. در ادامه نیز مبالغ دیگری تحت عناوین مختلف از جمله واریز به حساب دادگستری پرداختم كه جمع این مبالغ نزدیك به یكصد میلیون تومان است.



شاكی افزود: بعد از گرفتن این پول‌ها تماس‌های وی با من كم شد و بتدریج به تلفن‌هایم كمتر پاسخ ‌داد و همكلاسی‌ام نیز كه او را به من معرفی كرده بود، جواب تلفن‌هایم را نمی‌داد. پس از مدتی دیگر به هیچ‌وجه جواب تماس‌هایم را ندادند. با این وضعیت پی بردم این دو نفر از ابتدا قصد كلاهبرداری از من را داشتند.



با دستور حمیدرضا بهرامی، بازپرس شعبه نهم دادسرای هاشمی تهران پرونده برای رسیدگی به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. كارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند این متهم دارای سوابق اتهامی (كلاهبرداری و قاچاق عتیقه‌جات)‌ در پلیس آگاهی است با به دست آمدن این اظهارات روز چهارم اردیبهشت با بازداشت متهم تحقیقات از وی آغاز شد. متهم در مقابل افسر پرونده گفت: اخذ مبالغ را از شاكی قبول دارم.


با توجه به این كه متهم كارت ویزیت وكالت برای خود چاپ كرده بود و این احتمال وجود دارد كه از شهروندان زیادی كلاهبرداری‌ كرده باشد، قاضی پرونده با چاپ تصویر بدون پوشش متهم در جراید از مردم خواست در صورتی كه شكایتی از وی دارند، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه كنند یا با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۴۶۴ و ۵۱۰۵۵۱۳۸ تماس بگیرند..../ یادداشت : جام‌جم آنلاین