اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبرداری از 600 نفر با کارت عابر بانك



كلاهبرداری از 600 نفر با کارت عابر بانك

 زنی كه با سوءاستفاده از عابربانك خواستگار سابقش از 600 نفر كلاهبرداری كرده بود، توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان شناسایی و دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرگرد امیری، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان در این باره گفت: پیگیری موضوع زمانی در دستور كار ماموران قرار گرفت كه فردی از برداشت و سوءاستفاده از حساب بانكی‌اش اعلام شكایت كرد.

این فرد به ماموران گفت: مدتی است متوجه شدم از حساب بانكی‌ام بدون این‌كه اطلاعی داشته باشم مبالغی پول برداشت و به حساب‌های ناشناس واریز می‌شود.

سرگرد امیری خاطرنشان كرد: با شروع تحقیقات در این زمینه مشخص شد این اقدام توسط فردی در استان البرز صورت می‌گیرد.

وی تصریح كرد: ماموران در تحقیقات تكمیلی متوجه شدند این فرد زنی است كه شاكی سه سال پیش قصد ازدواج با او را داشته و از این طریق موفق شده كارت بانكی‌اش را به‌دست آورد و از آن سوءاستفاده كند.

این مقام مسئول یادآور شد: ماموران این متهم را در استان البرز شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، وی و همسر‌ش را به اتهام برداشت غیرمجاز و سوءاستفاده از حساب شاكی دستگیر كردند.

وی تصریح كرد: در ادامه تحقیقات پلیس معلوم شد این متهم به بهانه ارسال جوایز مسابقه پیامكی  از 600 نفر هر كدام مبلغ 300 هزار ریال از طریق حساب شاكی كلاهبرداری كرده كه در این زمینه پرونده‌ای تشكیل و رسیدگی به آن ادامه دارد./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
گوینده عابر بانك ها كه فكر میكردیم زنه ایناهاش مرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری از ۱۴ هزار نفر به بهانه كاریابی



 

كلاهبرداری از ۱۴ هزار نفر به بهانه كاریابی

رئیس پلیس آگاهی استان تهران و البرز از دستگیری ۴ عضو یك باند شركت هرمی كه ۶۰۰۰ نفر را فریب داده بودند و همچنین از پلمب یك شركت كاریابی قلابی كه از ۱۴ هزار نفر كلاهبرداری كرده است، خبر داد.

به گزارش «جام جم»، سرهنگ گل صباحی، در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ آذر امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی از فردی به اتهام كلاهبرداری شكایت كرد.

در تحقیق از شاكی مشخص شد وی از طریق یكی از اقوامش با یك شركت تجاری كه به طور اینترنتی سرمایه گذار جذب می كرده، آشنا شده و مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب مدیرعامل واریز كرده است، اما بعد از ۲ ماه صاحب شركت سودی به حساب وی واریز نكرده و متواری شده است.

وی افزود: با آغاز تحقیقات افراد دیگری هم با حضور در مركز پلیس استان تهران و البرز شكایت های مشابهی را ارائه كردند.

۲ مرد و یك زن تحت تعقیب پلیس

رئیس پلیس آگاهی تهران و البرز گفت: با شروع تحقیقات مشخص شد زن و شوهری به همراه یك مرد جوان، شاكیان را فریب داده و به بهانه سرمایه گذاری در یك شركت تجاری در دام یك شركت هرمی گرفتار كرده اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این كه ۲ مرد و یك زن شیاد تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در خانه ای در جنوب كرج دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و اعتراف كردند كه در كلاهبرداری های كلان با مردی به نام محمد (۲۴ ساله) همكاری داشته اند.

اعتراف به همكاری با سركرده باند

جواد ـ متهم ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: چندی پیش همراه همسر و برادرم با محمد كه سركرده شركت هرمی بود، آشنا شدم و او از ما خواست تا افراد مختلف را از میان دوستان و فامیل به عنوان سرمایه گذاری با سود بالا جذب شركت او كنیم و در قبال آن پول دریافت كنیم.

متهم ادامه داد: به این ترتیب همكاریمان در شركت هرمی «این وست تری اف اس» را شروع كردیم.

با اعتراف متهم، همسر و برادرش نیز به همكاری با وی و سركرده اصلی كه فراری بود، اعتراف كردند.

در حالی كه تحقیق از متهمان ادامه داشت، ماموران روزهای پایانی هفته گذشته سركرده باند ـ محمد ـ را در خانه ای در تهران دستگیر كردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی استان تهران و البرز، وی در مواجهه حضوری با ۳ همدستش به ۲۰ میلیارد تومان كلاهبرداری از مردم اعتراف كرد.

متهم، سرمایه گذاران را اینترنتی فریب می داد

محمد ـ متهم ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: با راه اندازی سایت اینترنتی، مردم را برای سرمایه گذاری و دریافت سود كلان به شركت واهی ام دعوت می كردم و با این ترفند از هر نفر یك تا ۲۰ میلیون تومان پول گرفتم.

وی افزود: به كمك ۳ همدستم تاكنون ۶۰۰۰ نفر را در دام شركت هرمی ام گرفتار كرده و ۲۰ میلیارد تومان به دست آورده ام. مبلغی از پول به دست آمده را نیز به ۳ همدستم كه بازداشت شده اند، پرداخته ام. متهمان در بازداشتگاه پلیس به سر می برند و تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.

فریب ۱۴ هزار نفر جویای كار

رئیس پلیس آگاهی استان تهران و البرز همچنین درباره پلمب یك مركز كاریابی در كرج نیز گفت: از روزهای پایانی بهمن امسال شكایت های متعددی در اختیار پلیس قرار گرفت، مبنی بر این كه مردی با تاسیس یك شركت كاریابی در محله ای در شمال كرج، جویندگان كار را فریب داده و با كلاهبرداری از آنها متواری شده است.

گل صباحی یادآور شد: با آغاز تحقیقات، شركتی كه متهم فراری راه اندازی كرده بود، شناسایی و پلمب شد و جستجوها برای دستگیری مرد شیاد ادامه پیدا كرد تا عاقبت ۲ روز پیش خانه اش در مركز شهر شناسایی و متهم دستگیر شد.

پایان ۸ سال فعالیت مجرمانه

وی اضافه كرد: متهم ـ خسرو ـ در بازجویی های پلیسی اعتراف كرد كه از ۸ سال پیش تاكنون ده ها شركت كاریابی در سطح شهرستان كرج راه اندازی كرده و جویندگان كار را كه ۱۴ هزار نفر بودند به بهانه استخدام در شركت های دولتی و خودروسازی فریب داده و از هركدام ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دریافت كرده است.

سرهنگ گل صباحی اذعان كرد: با پلمب آخرین شركت كاریابی متهم، تاكنون ۱۰۰ نفر با حضور در پلیس آگاهی از مرد شیاد شكایت كرده اند. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد..... / گزارش : جام جم آنلاین