اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كسر حق بیمه از اضافه كار كارگران قطعی شد


دریافت حق بیمه 110 هزار تومانی از مزایای رفاهی كارگران از ابتدای امسال بدون اعلام قبلی و دریافت مجوز از سوی صندوق تامین اجتماعی انجام شد.

تابناک: دریافت حق بیمه 110 هزار تومانی از مزایای رفاهی كارگران از ابتدای امسال بدون اعلام قبلی و دریافت مجوز از سوی صندوق تامین اجتماعی انجام شد.

سال گذشته موضوع كسر حق بیمه از فوق العاده اضافه كار مشتركان صندوق تامین اجتماعی مطرح شد.

سر و صداهای برپا شده بر سر موضوع دریافت حق بیمه از مزایای رفاهی و انگیزه‌ای كارگران كه به مفهوم دریافت حق بیمه از بن‌ها، حق مسكن و سایر مزایای كارگری است، سبب شد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طی اعلامیه‌ای از الزامی نبودن پرداخت این حق بیمه از سوی كارفرمایان صحبت كند.

آن زمان سازمان تامین اجتماعی این رقم را برای هر مشتری 80 هزار تومان تعیین كرده بود. امسال اما بدون آنكه مجوز قانونی برای دریافت این میزان حق بیمه دریافت شده باشد، تامین اجتماعی اقدام به دریافت 110 هزار تومان حق بیمه اضافه از مشتركان كرد.

محسن ایزدخواه پژوهشگر حوزه كار و تامین اجتماعی در گفتگو با تابناک اقتصادی با اشاره به تبصره 3 ماده 36 قانون كار، اظهار كرد: در این تبصره آورده شده است مزایای رفاهی و انگیزه‌ای از قبیل كمك هزینه مسكن، هزینه خوار و بار، كمك عائله‌مندی، پاداش، افزایش تولید و سود سالانه جزو مزد ثابت و مبنا محسوب نمی‌شود، لذا براساس این ماده قانون كار نمی توان از مزایای رفاهی كارگران حق بیمه دریافت كرد.

او اضافه كرد: سازمان تامین اجتماعی شاید برای افزایش درآمدهای خود اقدام به اخذ این میزان حق بیمه كرده باشد اما باید توجه داشت وقتی كه میزان دریافتی حق بیمه افزایش می‌یباید در مقابل نیز بر همان مبنا باید حقوق بازنشستگی افراد نیز افزایش داده شود. از این رو، اگرچه در كوتاه مدت ممكن است این مبلغ درآمدی را برای سازمان به همراه داشته باشد اما در سال‌های پیش رو بار هزینه بیشتری را برای این سازمان به دنبال خواهد داشت.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتمای تعداد بیمه گذاران 12 میلیون نفر برآورد شده است، لذا افزایش درآمد این سازمان در دریافتی‌هاییش به ازای هر فرد ۴۰۰۰۰ تومان سود سالانه تامین اجتماعی از محل اجباری کردن پرداخت «مزایای انگیزه ای مازاد بر حداقل دستمزد» به بیش از پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزشی پله پله تا قطعی کردن فروش در بیمه های عمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی: سوال از رییس‌جمهور با نظر قطعی سوال كنندگان، در دستور كار قرار می‌گیرد



 

 

 

مصطفی كواكبیان نماینده سمنان در تذكری از اعلام وصول استعفای علی مطهری نماینده تهران در صحن علنی انتقاد كرد.

كواكبیان در جلسه‌ علنی صبح امروز (یكشنبه) مجلس اظهار داشت: علت استعفای آقای مطهری، سوال از رییس‌جمهور است و اگر این موضوع در دستور كار گیرد استعفای ایشان مطرح نمی‌شود.

نماینده سمنان همچنین گفت كه علی‌رغم قول مساعد محمدرضا باهنر برای اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

قنبری نماینده ایلام نیز در تذكری جداگانه‌ با تاكید به اینكه نمایندگان به اجرای آیین‌نامه سوگند یاد كردند، گفت: متاسفانه هم هیات رییسه و هم روسای كمیسیون‌ها به این موضوع بی‌توجهی می‌كنند.

وی خاطر نشان كرد: سوال از رییس‌جمهور شش ماه است كه مطرح شده و من می‌خواهم بپرسم كه آیا بر اساس آیین‌نامه این موضوع جزء حقوق نمایندگان است یا خیر؟

وی تاكید كرد: استعفای آقای مطهری نباید اعلام وصول می‌شد، بلكه سوال از رییس‌جمهور می‌بایست در دستور كار قرار می‌گیرد.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذكرها یادآور شد: آقای باهنر گفته بودند كه یك هفته مهلت می‌دهند تا اگر آقایان نظرشان قطعی بود و مصر به سوال بودند، در دستور قرار گیرد.../تحلیل:عصرایران