اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كره‌جنوبی واردات نفت‌خام ایران را از سر می‌گیرد



كره‌جنوبی واردات نفت‌خام ایران را از سر می‌گیرد

پالایشگاه‌های كره‌جنوبی روز چهارشنبه اعلام كردند كه قصد دارند واردات نفت خام موردنیاز خود را از ایران از سر بگیرند.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد كه تهران اعلام كرده حاضر است نفت خامش را با تانكرهای متعلق به خود به كره ارسال كند. تهران همچنین پوشش بیمه‌ای یك میلیارد دلاری برای محموله‌های نفت صادراتی به كره را نیز متقبل شده است.

كره‌جنوبی چهارمین خریدار بزرگ نفت خام ایران محسوب می‌شود. با این وجود این كشور چندی پیش به عنوان نخستین كشور آسیایی در راستای همراهی با سیاست‌های خصمانه غرب علیه ایران واردات نفت خود را از ایران كاهش داد.

پالایشگاه‌های كره اعلام كردند كه در حال مذاكره با شركت ملی نفتكش ایران هستند تا قرارداد نهایی خود را با این شركت امضا كنند. با این وجود جزئیات بیشتری درباره این مذاكره منتشر نشده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
مبارزه مرادی - كره جنوبی و انصراف نماینده كره! (فینال)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,واردات نفت کره جنوبی از ایران

اخبار اقتصادی - افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران

میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه آوریل نسبت به ماه مارس افزایش دو برابری نشان می‌دهد.

میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه آوریل نسبت به ماه مارس افزایش دو برابری نشان می‌دهد.

 

به گزارش فارس، میزان واردات نفت خام کره‌ جنوبی از ایران در ماه آوریل به نسبت ماه مارس سال جاری میلادی، دو برابر شده است.

 

بنابراین گزارش، با این حال، میزان واردات نفت این کشور از ایران در 4 ماهه ابتدای سال 2014 میلادی، تقریبا برابر با متوسط واردات نفت کره جنوبی از ایران در 4 ماهه نخست سال 2013 میلادی بوده است.

 

ماه گذشته میلادی، کره جنوبی 552884 تن نفت خام از ایران وارد کرده است که معادل 135088 بشکه نفت در روز می‌باشد. ماه قبل از آن، میزان واردات نفت کره جنوبی از کشورمان معادل 274808 تن بود.

 

کره جنوبی و دیگر واردکنندگان نفت از ایران قرار است که سطح واردات نفت خود از این کشور را در میزان پایانی سال 2013 میلادی نگه دارند.

اخبار اقتصادی - فارس