اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كرایه ها در تهران فقط یک بار گران می شود


رییس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت افزایش نرخ كرایه های حمل و نقل عمومی گفت: افزایش مكرر كرایه ها را نخواهیم داشت و تنها یك بار كرایه ها گران می شود.

خبرگزاری مهر: رییس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت افزایش نرخ كرایه های حمل و نقل عمومی گفت: افزایش مكرر كرایه ها را نخواهیم داشت و تنها یك بار كرایه ها  گران می شود.

احمد مسجد جامعی با اشاره به زمان اجرایی شدن مصوبه شورای شهر تهران در خصوص کرایه های حمل و نقل عمومی گفت: افزایش مکرر در این بخش نخواهیم داشت و تنها یکبار کرایه ها افزایش پیدا می کندو اگر قرار باشد افزایش دیگری  بیش از مصوبه شورا نباشد باید تسهیلاتی به بخش هایی كه در این حوزه ارایه خدمات می كنند، داده شود .

ویبا بیان این كه افزایش قیمت حامل های انرژی در سطح ملی اتفاق می افتد،گفت:تغییر قیمت ها نیز به صورت سراسری است. مانیز مصوبه شور را هم زمان با اعلام افزایش قیمت ها و به صورت سراسری اعلام می کنیم که اول اردیبهشت ماه نیست .

بررسی طرح به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی در سال 93


مسجد جامعی در ادامه با اشاره به پیگیری های شورا برای عدم تکرار حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری گفت: شورا طرح بروز رسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی را مطرح کرده تاآن خاطره تلخ تکرار نشود .آتش نشانی اعلام كرد همه  مسایل با تامین اعتبارات حل  خواهد شد.اما ما در شورا معتقد بودیم علاوه بر اعتبارات بررسی ساختاری و مدیرتی نیز باید بررسی شود .

نمایندگان شورا وظیفه شان پرسش گری است


مسجد جامعی در پاسخ به پرسشی در خصوص ادبیات نامنوس برخی از اعضا در شورا گفت: وظیفه اعضای شورا پرسشگری است و تک تک اعضا می توانند در تمامی مسایل ورود پیدا کنند و دستگاهها نیز باید پاسخگو باشدو پرسشگری حق اعضای شوراست.

وی ادامه داد: در برخی از مجالس قانونگذاری  ادبیات نامنوس به عملیات فیزیکی هم منجر می شود اما دلیلی بر صرف نظر کردن  نمایندگان از پرسش هایشان نیست .


ویدیو مرتبط :
گران ترین خانه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین نرخ رهن مسكن در تهران: 2میلیارد تومان



 

 

مسکن

 

 

دنیای اقتصاد:  گران‌ترین نرخ اجاره مسكن در شهر تهران، به یك ویلای هزار متری با 900 متر بنای مسكونی در محله پاسداران تعلق دارد كه مالك این ویلا پیشنهاد رهن كامل معادل 2 میلیارد تومان را به مستاجر ارائه كرده است.

این نرخ چنانچه به اجاره ماهانه تبدیل شود، مستاجر باید در ماه 60 میلیون تومان برای اقامت در آن، بپردازد كه اجاره هر متر مربع این ویلا، حدود 68 هزار تومان خواهد بود. در بهار امسال طبق اعلام مركز آمار، بیشترین نرخ اجاره‌بها برای هر متر مربع آپارتمان مسكونی رقمی معادل 11 هزار تومان در منطقه یك گزارش شده است.

به این ترتیب، بیشترین نرخ اجاره ویلاهای نوار شمالی تهران، حداقل 6 برابر گران‌ترین نرخ اجاره آپارتمان در این شهر است. تعداد ویلاهای با متراژ بالای 700 متر مربع بنای مسكونی – زمین هزار متری- در بازار اجاره بسیار ناچیز است. در بازار مجازی خرید و فروش و اجاره مسكن در تهران – سامانه ایران‌فایل- از 32 هزار فایل اجاره آپارتمان، فقط 22 مورد به ویلاهای بزرگ اختصاص دارد كه سهم 06/0 درصدی این نوع از ویلاها را كه به آن قصر مسكونی می‌گویند، را نشان می‌دهد. اغلب قصرهای مسكونی در تهران در مناطقی همچون شهرك‌غرب، پاسداران، فرشته، فرمانیه، نیاوران، الهیه، محمودیه و قیطریه واقع شده است.

تعداد محدودی از این قبیل ویلا در بازار اجاره باعث قیمت‌گذاری سلیقه‌ای برای آنها شده است. جزئیات نرخ‌های اجاره ویلای بالای 700 متری در سامانه ایران‌فایل به نشانی www.iranfile.ir حاكی است: در شهرك غرب یك ویلای 750 متری با اجاره‌بهای 12 میلیون و رهن 60 میلیون به بازار پیشنهاد شده است. همچنین در دروس یك ویلای هزار متری با 6 اتاق خواب، استخر و سونا و جكوزی و همچنین زمین تنیس با اجاره ماهانه 15 هزار دلار بدون پول پیش، پیشنهاد شده است...../تحلیل:دنیای اقتصاد