اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كرایه نام ایران تنها با 40 هزار دلار!


یك شركت چینی در ازای پرداخت تنها 40 هزار دلار نام ایران را در بازیهای المپیك كرایه كرده و برای خود تبلیغ می‌كند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر سابق انجمن صنایع نساجی با انتقاد شدید از چینی بودن لباسهای ورزشكاران ایران در المپیك گفت: یك شركت چینی در ازای پرداخت تنها 40 هزار دلار نام ایران را در بازیهای المپیك كرایه كرده و برای خود تبلیغ می‌كند.

 جمشید بصیری تهرانی با ابراز تاسف از عملكرد وزارت ورزش و جوانان در مورد ارائه سفارش ساخت لباسهای ورزشكاران ایران در المپیك به یك شركت چینی گفت: این شركت چینی در ازای پرداخت تنها 40 هزار دلار به طرف ایرانی لباس ورزشكاران ما را دوخته و در ازای آن قرار شده كاروان ایران با لباسهای این شركت در المپیك رژه رفته و برای آن تبلیغ كند.

 او با طرح این سوال كه آیا نام ایران تنها 40 هزار دلار می‌ارزد و آیا نمی‌شد سفارش ساخت لباسهای ورزشكاران ایران را در المپیك به تولیدكنندگان داخلی داد؟ گفت: چین خودش بزرگترین خریدار ماشین‌آلات نساجی خارجی بوده و این در حالی است كه از نام ایران برای تبلیغ در المپیك سوء استفاده كرده است.

 بصیری با بیان این‌كه در ادوار گذشته المپیك نیز مسوولان ورزشی از این دست اشتباهات مرتكب شده‌اند، عنوان كرد: تبلیغ یك برند چینی در المپیك توسط كاروان ورزشی ایران بزرگترین توهین به ملت ایران است.

 دبیر سابق انجمن صنایع نساجی با اشاره به این‌كه هم‌اكنون تعداد زیادی كارخانه‌ بزرگ تولید لباس ورزشی در كشور در حال فعالیت هستند، اظهار كرد: واقعا جای تاسف است كه كاروان ورزشی ایران در المپیك به جای پوشیدن لباس تولید داخل، لباس ساخت چین را بر تن دارد. این در حالی است كه در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی قرار بود بیشترین حمایت ممكن از محصولات تولید داخل انجام شود.

 در همین حال خلیل رحمتی، مدیرعامل شركتی كه طی دو دوره المپیك آتن و پكن لباسهای ورزشی ایران را تولید كرده بود، به خبرنگار ایسنا گفت: كمیته المپیك در دوره گذشته از لباسهای تولیدی ما رضایت داشته و معلوم نیست كه چرا در این دوره به تولیدكنندگان داخلی برای تولید لباس ورزشكاران ایرانی سفارش نداده است.

 وی با بیان این‌كه تعداد كارخانه‌های تولید لباس ورزشی در كشور به دلیل نامناسب شدن فضای كسب و كار كاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا كرده است، گفت: ما هم‌اكنون لباسهای سپاه را تامین می‌كنیم. حال چطور می‌شود كه مسئولان كمیته المپیك كیفیت لباسهای ورزشی تولید داخل را قبول نكرده‌اند؟!

نشریه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران نیز در تازه‌ترین شماره خود طی گزارشی با ابراز تاسف از تولید لباسهای كاروان ورزشی ایران در المپیك توسط یك شركت چینی نوشت: یكی از اصلی‌ترین راهكارهایی كه مسوولان وزارتخانه ورزش و جوانان می‌توانستند ازطریق آن شعار امسال یعنی تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی را محقق كنند، واگذاری كار تولید البسه ورزشكاران المپیكی به تولیدی‌های داخلی بود.

 هرچند كه مسوولان كمیته ملی المپیك پیش از آغاز سال 1391 برای تهیه البسه ورزشكاران المپیكی اقدام كرده و در این راستا با شركت چینی ERKE مذاكراتی ترتیب داده بودند، اما باز هم می‌شد امید داشت كه تمام البسه ملی‌پوشان كشورمان تولید این شركت چینی نباشد.

 جالب اینجاست كه این شركت چینی كه تا شش ماه قبل بزرگترین شركت تولید پوشاك مارك آمریكایی نایك بود و بعد از قطع همكاری با این شركت هم‌اكنون به صورت مستقل به فعالیتهای خود ادامه می‌دهد و با توافق صورت گرفته بین كمیته ملی المپیك و این شركت چینی قرار شده 1000 دست كامل لباس و مبلغ 40 هزار دلار بابت تهیه لباس تمرینی كاروان ورزشی ایران در المپیك لندن از طرف این تولیدكننده به كمیته پرداخت شود.

 در همین حال وزیر ورزش وجوانان در پاسخ به این سوال كه چرا كه تولید پوشاك ورزشكاران المپیكی ایران به یك شركت چینی واگذار شده است؟ تنها به بیان این جمله بسنده كرد كه "من از این موضوع اطلاعی ندارم".

 بهرام افشارزاده - دبیر كمیته ملی المپیك، نیز زمانی كه از وی درباره البسه ورزشكاران المپیكی ایران سوال شد، این موضوع را عنوان كرد كه تمام البسه تولید چین نخواهد بود.

 به گفته وی، كت‌وشلورها تولید ایران بوده، اما لباس تمرینی ورزشكاران از چین آمده است.      


ویدیو مرتبط :
نوبخت: کشور را با کمتر از 40 میلیارد دلار اداره می کنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکتی چینی با ۴۰ هزار دلار، نام ایران را در المپیک کرایه کرد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شرکتی چینی با ۴۰ هزار دلار، نام ایران را در المپیک کرایه کرد!

روزنامه خورشید نوشت: «جمشید بصیری، دبیر سابق انجمن صنایع نساجی، با انتقاد شدید از چینی بـــودن لباس‌های ورزشکاران ایران در المپیک می‌گوید: «یک شرکت چینی در ازای پرداخت تنها ۴۰ هزار دلار نام ایران را در بازی‌های المپیک کرایه کرده و برای خود تبلیغ می‌کند».

وی با طرح این پرسش که آیا نام ایران تنها چهل هزار دلار می‌ارزد و آیا نمی‌شد سفارش ساخت لباس‌های ورزشکاران ایران را در المپیک به تولیدکنندگان داخلی داد، گفت: «چین خودش بزرگ‌ترین خریدار ماشین‌آلات نساجی خارجی بوده و این در حالی است که از نام ایران برای تبلیغ در المپیک سوءاستفاده کرده است. تبلیغ یک برند چینی در المپیک توسط کاروان ورزشی ایران بزرگترین توهین به ملت ایران است. واقعا جای تأسف است که کاروان ورزشی ایران در المپیک به ‌جای پوشیدن لباس تولید داخل، لباس ساخت چین را بر تن داشت»./تابناک