اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كاهش ساعت كاری ادارات درماه رمضان خلاف قانون



 

 

پورمحمدی: كاهش ساعت كاری ادارات در ماه رمضان خلاف قانون است

اگر مجلس در این باره طرحی بدهد این شامل اصل 75 می‌شود و شورای نگهبان آن را رد می‌كند. این لایحه را باید دولت ارایه دهد تا پیامد و تبعاتش را بررسی كند.

فارس: رئیس سازمان بازرسی كل كشور اعلام كرد: طبق قانون و همچنین بر اساس لایحه خدمات كشوری، در حال حاضر كاهش ساعت كاری ادارات در ماه مبارك رمضان خلاف قانون است.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع كارشناسان و بازرسان این سازمان ضمن تبریك فرارسیدن ماه مبارك رمضان به كاهش ساعات كاری در این ماه از سوی دولت اشاره كرد و اظهار داشت: طبق قانون و آخرین قانونی كه مجلس تصویب كرد و همچنین بر اساس لایحه خدمات كشوری، ساعت كاری 44 ساعت در هفته می‌باشد كه صریح و غیرقابل تخصیص است و نمی‌توان آن را تغییر داد.

وی اظهار داشت: طبق قانون و همچنین بر اساس لایحه خدمات كشوری، در حال حاضر كاهش ساعت كاری ادارات در ماه مبارك رمضان خلاف قانون است و برای اینكه در این زمینه اقدام خلاف قانون صورت نگیرد بهتر است دولت پس از بررسی پیامدها و تبعات آن، لایحه‌ای تنظیم كرده و آن را به مجلس شورای اسلامی ارایه كند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: این مسأله در اوایل دولت نهم بحث شد و به مناسبت شبهای قدر، ساعت كاری كاهش یافت، علی‌رغم این‌كه باور دارم راندمان و بهره مفید كار دستگاه‌های اجرایی باید بالا باشد، اما معتقد به كاهش ساعت كار در ماه مبارك رمضان هستم ولی طبق قانون.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور اظهار داشت: در سال گذشته پس از آن كه دولت ساعت كار جدید را در ماه مبارك رمضان اعلام كرد سازمان بازرسی كل كشور گزارشی را تهیه كرد مبنی بر اینكه این اقدام خلاف قانون است و دولت حق چنین تصمیمی را ندارد.

سازمان بازرسی كل كشور این گزارش را برای ابطال مصوبه دولت به دیوان عدالت اداری ارسال كرد اما پس از كش وقوس‌های متعدد این مسئله در هیئت عمومی دیوان مطرح نشد و پس از آن هیأت تطبیق مقررات و قوانین در مجلس آن را بررسی كرد و نظر داد كه مصوبه دولت خلاف قوانین است و دولت نمی‌تواند چنین مصوبه‌ای را بگذراند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: شاید این سوال مطرح شود كه چرا مجلس در خصوص كاهش ساعت اداری در ماه مبارك رمضان تصمیم نمی‌گیرد(مثل تغییر ساعت كار ادارات در شش ماهه اول و دوم سال یا تغییر ساعت كار بانك‌ها)، در این زمینه باید گفت كه چون در این مسئله كاهش زمان مطرح است و آثار اقتصادی دارد و بحث كاهش درآمدهای دولت مطرح است مجلس نمی‌تواند این كار را بكند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر مجلس در این باره طرحی بدهد این شامل اصل 75 می‌شود و شورای نگهبان آن را رد می‌كند. این لایحه را باید دولت ارایه دهد تا پیامد و تبعاتش را بررسی كند. اگر دولت لایحه بدهد با پیش‌بینی پیامدها و تبعات خاص خود، این دیگر منعی ندارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در پایان تأكید كرد: به دولت توصیه می‌كنیم لایحه‌اش را در این باره ارائه دهد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
درماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كاهش ساعت كاری پدر 5 قلوهای دماوندی



 

 

كاهش ساعت كاری پدر 5 قلوهای دماوندی

كاهش ساعت كاری پدر پنج قلوهای دماوندی، برگزاری كارگاه آموزشی نصب انشعابات فاضلاب در لواسان و ...از جمله مهم‌ترین اخبار كوتاه شرق استان تهران است.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، به همت معاونت بهره‌برداری آبفای شرق استان تهران، كارگاه آموزشی نصب انشعابات فاضلاب با حضور مدیران بهره‌برداری و كارشناسان واحدهای پردیس، لواسان و رودبار قصران در دفتر طرح فاضلاب لواسان برگزار شد.

 

معاون بهره‌برداری شركت آب و فاضلاب شرق استان تهران اظهار داشت: این معاونت به منظور ارتقای سطح كیفی كاركنان شاغل در بخش فاضلاب، اهمیت بكارگیری لوازم نصب انشعاب استاندارد و نصب صحیح آنها برای كاهش مشكلات آتی اقدام به برگزاری كارگاه آموزشی یك روزه نصب انشعاب آب و فاضلاب كرده است.

 

مجتبی رمضانی اضافه كرد: بهره‌برداری شبكه و آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت آب و فاضلاب از دیگر اهداف برگزاری این كارگاه اموزشی بود.

 

* كاهش ساعت كاری پدر پنج قلوهای دماوندی

سیدكمال سادات، مشاور شهردار دماوند و مسئول حراست شهرداری دماوند به همراه جمعی از مسئولان شهرداری دماوند با خانواده پنج قلوهای این شهرستان دیدار كردند.

 

در این دیدار مشاور شهردار دماوند ضمن رسیدگی به مشكلات وضع موجود پنج قلوها، از كاهش ساعت كاری پدر این پنج قلوهای دماوندی خبر داد.

 

صمیمی ادامه داد: از آنجایی كه نگهداری از پنج قلوها كار بسیار سخت و طاقت فرسایی است بر این اساس با كاهش ساعت كاری، پدر این پنج قلوهای دماوندی فرصت بیشتری پیدا می‌كند تا در كنار خانواده خود باشد.

 

* برگزاری جلسه هماهنگی گفتمان‌های دینی در فیروزكوه

جلسه هماهنگی گفتمان‌های دینی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزكوه برگزار شد.در این جلسه حجت‌الاسلام داوود رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزكوه همكاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان را برای برگزاری هر چه بهتر گفتمان‌های دینی همچون سال‌های گذشته خواستار شد.

 

گفتمان‌های دینی با موضوعاتی كه بر اساس مناسبت‌های ملی مذهبی و نیازهای فرهنگی منطقه تعیین می‌شوند و با حضور اساتید باتجربه در دبیرستان‌ها و مدارس برای دانش‌آموزان و اولیای آنها برگزار می‌شود./خبرگزاری فارس