اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كارمندان نهاد دولتی، كلاهبردار میلیاردی از آب درآمدند!



كارمندان نهاد دولتی، كلاهبردار میلیاردی از آب درآمدند!

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر از دستگیری دو كلاهبردار متواری كه به بهانه دریافت مجوز نمایندگی یك شركت خودروسازی اقدام به كلاهبرداری یك میلیارد ریالی از یكی از شهروندان كرده بودند، خبرداد.

سرهنگ عباس اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وصول یك فقره نیابت قضایی از دادسرای تهران به شكایت فردی اهل و ساكن شیراز مبنی بر این كه دو تن با این عنوان كه كارمند یكی از نهادهای دولتی بوده و می‌توانند برای وی مجوز نمایندگی یكی از شركت‌های خودرو را اخذ كنند، از وی یك میلیارد ریال گرفته و متواری شده‌اند، بررسی موضوع در دستوركار كارآگاهان پلیس آگاهی رضوانشهر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی رضوانشهر ادامه داد: كارآگاهان با انجام تحقیقات یكی از دو متهم فراری به هویت «بیژن» 51 ساله را شناسایی و در عملیاتی وی را دستگیر و برای تكمیل جزئیات پرونده به مقر انتظامی منتقل كردند.

اسماعیلی با بیان‌ اینكه متهم در تحقیقات به بزه انتسابی با همكاری فرد دیگری اعتراف كرد، افزود: متهم دیگر این پرونده نیز در اقدامی در مخفی‌گاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی رضوانشهر با اشاره به اینكه متهمان با تشكیل پرونده به دادسرا معرفی و با قرار وثیقه یك میلیارد و 300 میلیون ریالی به دادسرای تهران اعزام شدند، از مردم خواست، از اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس كه یكی از مصادیق بسیار شایع در وقوع كلاهبرداری و اخاذی است، خودداری كنند و قبل از هر اقدامی از صحت و سقم اظهارات افراد مطلع شوند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نقض حقوق شهروندی و اصرار بر آن توسط یك نهاد دولتی +فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جراح معروف قلب، كلاهبردار لوازم صوتی و تصویری از آب درآمد



 

 

  جراح معروف قلب، كلاهبردار لوازم صوتی و تصویری از آب درآمد

 

ماموران نیروی انتظامی، كلاهبردار سابقه داری را كه این بار تحت پوشش، جراح قلب اقدام به سرقت از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری می كرد را دستگیر كردند.

چهارم مهرماه سال جاری، ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس از طریق مرکز فوریت های پلیسی «۱۱۰»، در جریان دستگیری كلاهبرداری در میدان کاج قرار گرفتند.

ماموارن نیروی انتظامی، با حضور در مقابل یک پاساژ تجاری در میدان کاج تهران، با شاكی روبرو شدند كه مدعی شد فرد دستگیرشده، قصد داشته تا با شیوه ای ماهرانه، چند دستگاه« LCD» را به سرقت ببرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت كه در روز حادثه، فردی با فروشگاه لوازم صوتی و تصویری من در خیابان جمهوری تماس گرفت و خود را دکتر و جراح مشهور و بین المللی قلب معرفی و تقاضای خرید سه دستگاه تلویزیون LCD کرد.

بنابر اظهارات شاكی، وی كه به نحوه صحبت كردن این پزشك مشكوك شده بود، به صورت مخفیانه به نحوه تحویل تلویزیون ها نظارت كرده و از دور نظاره گر نحوه تحویل LCD شده بود.

وی به كارآگاهان گفت: پس از تحویل دو دستگاه LCD فرد خریدار به همراه راننده آژانس، سوار بر ماشین شده كه آنها را تعقیب كردم تا آن که به مقابل یک پاساژ تجاری در میدان کاج رسیدند، در آنجا بود که خریدار از ماشین پیاده و به داخل پاساژ رفت و من نیز او را تعقیب کردم و زمانی که مشاهده کردم او از درب دیگر پاساژ خارج شده و قصد سوار شدن به یک دستگاه تاکسی را دارد، توسط مردم او را دستگیر و به پلیس زنگ زدم.

راننده پیک نیز در اظهارات خود با بیان این كه دكتر تقلبی از وی خواسته تا دستگاه سوم را برای نصب به مطب محل کارش ببرم گفت: در بین راه، این شخص از من درخواست کرد تا در مقابل پاساژی توقف کنم تا او اقدام به فروش چند سکه طلا كند.

در ادامه تحقیقات و با بررسی سوابق متهم به نام محمد مشخص شد که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است كه بارها توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و روانه زندان شده است.

متهم در اعترافات خود درباره شیوه كلاهبرداری به کارآگاهان اظهار كرد: از طریق آگهی های تبلیغاتی روزنامه ها اقدام به شناسایی منازل آپارتمانی در مناطق شمال تهران که مالکان آنها قصد فروش و یا کرایه دادن آنها را داشتند، می کردم و پس از مراجعه به آدرس این منازل و معرفی خود به عنوان پزشک با سرایه دار مجتمع های مسکونی طرح دوستی ریخته و پس از چند روز رفت و آمد و پس از آن که اطمینان سرایه دار را کاملا جلب کرده، از سرایه دار می خواستم تا در زمان تحویل لوازم، سفارشات را نزد خود نگهدارد تا پس از بازگشت به منزل آنها را تحویل بگیرم.

با توجه به اعترافات صریح و کامل متهم در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری از مالباختگان وفروشندگان لوازم خانگی، صوتی و تصویری، شناسایی مالباختگانی که بدین شیوه اموال آنها مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته در دستور کار، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات انجام شده، مشخص شد که پرونده های مشابه دیگری در شعبات مختلف مراجع قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است که با تجمیع پرونده مشابه از مراجع مختلف قضایی و انتظامی ده ها نفر از مالباختگان شناسایی و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

سرهنگ مهرداد یگانه ـ رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ـ با اعلام این موضوع که متهم اموال مسروقه را از طریق آگهی نیازمندی های روزنامه ها و جراید به فروش می رساند، در ادامه گفت: متهم پرونده در تماس های خود با فروشندگان لوازم خانگی، صوتی و تصویری علاوه بر معرفی خود به عنوان جراح قلب، از عناوین دیگری همچون "تاجر" و "مهندس" نیز استفاده کرده است.

وی در پایان عنوان كرد: از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان زنجان شمالی و یا شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲ تهران مراجعه كنند.... / گزارش : خبرگزارى ایسنا