اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كارمندان بخوانند: آخرین اطلاعات از حذف اضافه‌كار و حق دوری از مركز/تا پایان ماه صبر كنید



 

آخرین اطلاعات از حذف اضافه‌كار, كارمندان, وقت اداری

طی روز‌های گذشته اخباری مبنی بر حذف اضافه كار و حق دوری از مركز و بدی آب و هوای كارمندان با هدف كاهش هزینه‌های دولت منتشر شده اما معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری چنین مسئله‌ای را تایید نمی‌كند.

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره ابلاغیه‌ای كه بر اساس آن مقرر شده اضافه‌كاری برخی كارمندان دولت حذف شود، اظهار بی‌اطلاعی كرد و گفت: چنین مسئله‌ای تایید نشده اما درمورد صحت حذف اضافه كار باید تا پایان ماه صبر كرد.

وی درمورد فوق‌العاده دوری از مركز و بدی آب و هوا تصریح كرد: برخی از دستگاه‌ها برخلاف مقررات و بدون توجه به اینكه منطقه شرایط بدی آب و هوا را ندارد اقدام به پرداخت فوق‌العاده به كارمندان كرده بودند و دولت اعلام كرده فوق العاده چنین كارمندانی حذف می‌شود.

وی در ادامه اشاره به این‌كه اگر دستگاه‌ها در خارج از وقت اداری به كارمندان نیاز داشته باشند می توانند در قالب اضافه كار از خدمات آنها استفاده كنند، خاطرنشان كرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری همه کارکنان دولت می‌توانند تا 50 درصد حقوق و مزایای خود را در قالب اضافه‌کاری دریافت کنند و 20 درصد کارمندان به تشخیص رئیس دستگاه و با معیار نیاز دستگاه به خدمات آنها از این قاعده مستثنی هستند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
كسب و كار و درآمد خود را متحول كنید:

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونگی پرداخت هزینه ناهار و اضافه كار كارمندان/حذف هزینه ناهار و اضافه‌كارها؟





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ممبینی اعلام كرد:

چگونگی پرداخت هزینه ناهار و اضافه كار كارمندان/تشكیل ستاد بودجه سال 92

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی با اشاره به چگونگی پرداخت اضافه كار و هزینه ناهار كارمندان دستگاه‌های دولتی، از تشكیل ستاد بودجه سال 92 با ریاست معاون رییس جمهوری خبر داد.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، درپاسخ به این‌كه آیا حذف هزینه ناهار و اضافه‌كارها ابلاغ شده است، اظهار كرد:مبنای این موارد در ضوابط اجرایی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است و اعتبار آن نیز در قالب بودجه 91 به آنها اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌كه رییس دستگاه بر اساس اعتبار داده شده باید مدیریت كند،تصریح كرد:به موجب ماده 53 قانون محاسبات تشخیص هزینه كرد به عهده رییس دستگاه است .

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در ادامه با تاكید بر این‌كه بودجه سال 91 انقباضی است،گفت:بنا به اعلام قانونگذار رییس دستگاه می تواند محل هزینه را تشخیص دهد و در این زمینه اختیار دارد البته پول مسال اضافه كار و رفاهی را در اعتبارات لحاظ كرده‌ایم.

ممبینی در ادامه درباره تدوین بودجه 92 خاطرنشان كرد:در ارتباط با بودجه سال 92 ستاد بودجه با ریاست معاون رییس جمهوری (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی) شكل گرفته و علاوه بر این ستاد یك ستاد تخصصی و تعدادی كارگروه تخصصی تعیین شده تا لایحه بودجه سال 92 تهیه شود.

وی در پایان گفت:این كارگروه‌‌ها تهیه بخشنامه بودجه دستگاه‌ها را در دستور كار قرار داده اند./ایسنا