اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كارشناس مسكن:در نتیجه سیستم پایدار، قیمت مسكن به ثبات می رسد



 

 

كارشناس مسكن:در نتیجه سیستم پایدار، قیمت مسكن به ثبات می رسد

 

 

یك كارشناس مسكن گفت: وقتی سیستم اقتصادی ناپایدار باشد، نمی توان به ثبات در بخش مسكن رسید.

كیوان شادمان در گفت وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: اگر بخواهیم به ثبات در بخش مسكن برسیم، باید در سایر زمینه ها ثبات داشته باشیم. شاید مسئولان در مقطع زمانی مشخصی با فشار بر قیمت ها، سعی در كنترل آن داشته باشند، اما این وضعیت دوام ندارد و قیمتها به حال سابق باز می گردد.

وی افزود: سیستمهای ناپایدار به سادگی به ثبات نمی رسند؛ مهمترین مسئله ای كه در بخش مسكن وجود دارد تصمیمات است. باید برای وام های مسكن و میزان بالای بهره هایشان فكری شود چراكه به طور مستقیم در نوسانات بخش مسكن تاثیرگذار است.

شادمان ادامه داد: در وهله اول تصمیمات قانون گذاران در رابطه با بخش مسكن اهمیت دارد. اگر قرار است وام مسكن داده شود باید به صورت طولانی مدت بوده و به گونه ای نباشد كه هر سال شرایط تغییر كند.

وی همچنین تصریح كرد: در بسیاری از بخش ها، با تغییر مدیریت، مدیران جدید چشم اندازهای گذشته را فراموش می كنند و همین موضوع باعث می شود پایداری و ثباتمان را در روند توسعه از دست دهیم.

شادمان در پایان اظهار كرد: ما به صورت عمومی به بازارهای جهانی متصل نیستیم. یك بازار محدود داخلی داریم كه تا حدودی توسط خودمان كنترل می شود. اگر در سایر بخش ها قیمت ها كنترل شود، نوسانات هم به میزان زیادی كاهش می یابد..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
سردرد های ناشی از مصرف مسكن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كارشناس مسكن:قیمت ها مدیریت شود



 

 

كارشناس مسكن:قیمت ها مدیریت شود

 

 

یك كارشناس مسكن گفت: باید عرضه مسكن را افزایش دهند و در كنار آن بر قیمت ها مدیریت داشته باشند.

غلامرضا قدرتی امیری، كارشناس مسكن در گفت وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان كرد: اول از همه باید مسكن از حالت تجاری در بیاید. در حقیقت باید آنقدر عرضه را زیاد كنیم كه تقاضا بی معنی شود. مثل بحث ماشین كه از این حالت در آمده است.

وی افزود: درحال حاضر بخش خصوصی، در كنار مسكن مهر به این تقاضا پاسخ می دهد و بخش بزرگی از سرمایه های كشور محسوب می شود. باید بر تولیدات این بخش مدیریت قیمتی داشته باشیم، كه قیمت دقیق زمین، مصالح و كارهای اجرایی تولیدات چقدر است.

قدرتی امیری ادامه داد: البته باید سود عرف قابل قبول بخش خصوصی را بپذیریم ولی در عوض واقعیت قیمت ها در می آید و دولت می تواند آن را هر گونه كه می خواهد، با سوپسیت یا بیشتر و كمتر اعلام كند. در هر صورت این كار باعث می شود خود دولت قیمت ها را مدیریت و اعلام كند.

این كارشناس در پایان خاطرنشان كرد: چنین كاری رشد بعضی قیمت ها كه معلوم نیست از كجا می آیند را می گیرد. همچنین باعث می شود قیمت های مسكن كه در برخی نقاط، به خاطر یك محلیت خاص بالاتر است، شكسته شود..... /  خبرگزارى ایسنا