اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كارت ملی جایگزین دفترچه خدمات درمانی



 

كارت ملی جایگزین دفترچه خدمات درمانی می‌شود

 

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی:

«كارت ملی» جایگزین دفترچه خدمات درمانی می‌شود

نسخه‌های پزشكان اینترنتی می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: پوشش بیمه خدمات درمانی از طریق «كارت ملی» به صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود.

دكتر رحمت ا... حافظی در این باره افزود: در صورت اجرای این طرح، بیمار در مراجعه به پزشك به جای دفترچه خدمات درمانی "كارت ملی" خود را ارایه می‌كند.

وی گفت: از طریق سامانه رایانه‌ای و با ثبت كد ملی، فرد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شناسایی شده و پس از آن پزشك نسخه درمانی خود را می‌نویسد و برای ارائه دارو در داروخانه‌ها هم بیمه شده توسط كارت ملی شناسایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی اظهار كرد: مرحله نخست استفاده از كارت ملی در بیمه خدمات درمانی حدود چهار تا پنج ماه آینده به صورت آزمایشی در بعضی از مناطق تهران به اجرا در می‌آید و

بعد از پایش طرح به تدریج به سایر مناطق تهران و در صورت تامین اعتبار و زیر ساخت‌های لازم به سایر نقاط دیگر كشور گسترش می‌یابد.

وی افزود: اجرایی كردن مرحله دوم این طرح كه طی آن هیچ كاغذی رد و بدل نمی‌شود و نیازی به نسخه پزشك هم وجود ندارد، نیازمند تكمیل و ارتقاء فناوری‌های ارتباطی و اینترنت در كشور است، به گونه‌ای كه باید مراكز درمانی، مطب پزشكان، بیمارستان‌ها و داروخانه ها به صورت آنلاین با هم ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اینكه استفاده از دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی با چالش‌های مختلفی از جمله استفاده از دفترچه دیگران و برخی سوء استفاده‌ها همراه است، افزود: مراحل پیاده سازی "طرح كارت هوشمند سلامت" برای جمعیت تحت پوشش بیمه خدمات درمانی در كشور به صورت آزمایشی به زودی در استان قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: صدور "كارت هوشمند سلامت" در ارتقاء كیفیت خدمات درمانی نقش مهمی دارد، اما نیازمند منابع مالی بسیار و زمانبر است.

حافظی اظهار كرد: هم اكنون 33 میلیون نفر در سطح كشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و ارتقاء كمی و كیفی خدمات درمانی به این جمعیت از طریق اقدامات و فعالیت‌های در حال انجام، دنبال می‌شود...../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
قسمت بیستم انیمه دفترچه مرگ - جایگزین موقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارت ملی جایگزین دفترچه بیمه می شود


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مردم با ارائه صرفا کارت ملی و بدون دفترچه بیمه می توانند از خدمات بیمه در بیمارستانها استفاده کنند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مردم با ارائه صرفا کارت ملی و بدون دفترچه بیمه می توانند از خدمات بیمه در بیمارستانها استفاده کنند.

'انوشیروان محسین بندپی' افزود: بحث جایگزینی دفترچه بیمه در ایران، عملا کلید خورد که فعلا در مرحله آزمایشی در هشت مرکز درمانی کشور و چهار بیمارستان در تهران انجام می شود.

وی اضافه کرد: مردم بدون نیاز به دفترچه می توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات خود را دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه به جای دفترچه می توان از کارت ملی، موبایل، کارت هوشمند و غیره استفاده کرد، گفت: ممکن است سازمانی بگوید من کارت هوشمند می دهم و یا سازمانی مانند سازمان بیمه سلامت بگوید که چیزی نمی دهم و فرد با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها تنها با ارائه شماره ملی می تواند از خدمات بیمارستان استفاده کند.

به گفته محسنی بندپی حدود 70 میلیون دفترچه در کل کشور وجود دارد و سازمان بیمه سلامت نیز سالی 14 میلیون و با توجه به ثبت نامی های جدید بالغ بر بیست میلیون دفترچه صادر می کند و سازمان تامین اجتماعی نیز به همین تعداد دفترچه بیمه دارد.

وی افزود: از آنجا که این پروژه بزرگی است، اجرای کامل آن کمی طول می کشد و قدم به قدم با شروع طرح پایلوت در سه بیمارستان کار را شروع کردیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه سرپایی ورود پیدا نمی کنیم و اول در حوزه بستری و بیمارستانها این کار را انجام می دهیم و بعد از یافتن مشکلات و اصلاح کردن آن، حوزه سرپایی را نیز پوشش می دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این موضوع که در حال تعامل با چند بیمارستان هستیم، گفت: البته باید بگویم که دفترچه را نیز عوض نمی کنیم بلکه مانند بانک که یک دفترچه داریم ولی چندان از آن استفاده نمی کنیم و با ارائه کارت از خدمات بانک بهره مند می شویم، دفترچه های بیمه درمانی نیز خواهیم داد.

محسنی بندپی ادامه داد: این دفترچه ها در آینده دیگر عملا استفاده نمی شوند و ممکن است از چرخه حذف شوند.