اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت 6 داروی MS به سال قبل برگشت



قیمت  داروی MS, سازمان غذا و دارو,مشکلات دارویی  بیماران خاص

قیمت 6 داروی MS به سال قبل برگشت

مدیرکل روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه حدود 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج اصلاح قیمت شده و به قیمت سال قبل بازگشته‌اند، اظهار کرد: وزارت بهداشت برای حل مشکلات دارویی در تلاش است.

عضو کمیته نظارت بر حسن اجرای تفاهم‌نامه دارویی بین وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون از حل مشکلات دارویی بیماران ام.اس خبر داد و گفت: شش داروی پرمصرف بیماران ام.اس بر اساس تفاهم‌نامه دارویی میان دو وزارتخانه بهداشت و تعاون به قیمت سال قبل بازگشته است.

دکتر سعدالله پرویزی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به گلایه‌ها و نارضایتی‌های بیماران ام.اس در خصوص عدم کاهش قیمت داروهایشان علی‌رغم وعده‌های مکرر وزارت بهداشت عنوان کرد: مشکلاتی برای اصلاح قیمت و پوشش بیمه‌ای این داروها وجود داشت که اکنون برطرف شده است و بیماران می‌توانند از این پس داروهای خود را با قیمتی که سال قبل عرضه می‌شد، تهیه کنند.

وی ادامه داد: آوونکس،‌ سینووکس، رسیژن، اکتووکس، زیفرون و ربیف این شش دارو هستند که در پیش از این در قالب فهرست داروهای بیماران خاص (صعب‌العلاج) که مبنای پوشش بیمه‌ای آنها بر اساس نرخ‌های جدید اصلاح شده است، نیز اطلاع رسانی شده بودند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه حدود 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج اصلاح قیمت شده و به قیمت سال قبل بازگشته‌اند، اظهار کرد: وزارت بهداشت برای حل مشکلات دارویی در تلاش است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
از پلاسمای خون شما 30 داروی گران قیمت تولید میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت قیمت داروی بیماران خاص به سال 91


معاون وزیر و ورئیس سازمان غذا و دارو از کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهر ماه خبر داد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر و ورئیس سازمان غذا و دارو از کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهر ماه خبر داد.

دکتر رسول دیناروند افزود: این تصمیم بر اساس تفاهمنامه ای که روز گذشته به امضای وزرای بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید، اتخاذ شده است .

وی در تشریح گفت: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل مابه التفاوت نرخ ارز به بیمه ها می پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین خصوص فهرستی از داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیماران مبتلا به ام اس و سرطان را به بیمه ها اعلام کرده ایم.

دیناروند افزود: از اول مهرماه داروهای بیماران خاص در داروخانه ها براساس دستور العمل جدید توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه یادآور شد: در دولت جدید در حوزه دارو از همان ابتدا پی گیری دو موضوع اساسی در دستور کار قرار داشت که یکی تامین، تدارک و در دسترس بودن داروی بیماران صعب العلاج بود و دیگری کاهش قیمت دارو به تبع نرخ ارز بود که در سال جاری شاهد افزایش زیاد قیمت دارو بودیم.

وی گفت: با این تصمیم قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به قیمت سال 91 برمی گردد.