اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت چغاله‌ بادام نصف شد!


رییس اتحادیه باغداران از فراوانی عرضه چغاله‌ بادام در سال جاری خبر داد و گفت: فراوانی عرضه چغاله‌ بادام در سال جاری به دلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی باعث شد تا قیمت آن به کیلویی 10 تا 12 هزار تومان برسد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه باغداران از فراوانی عرضه چغاله‌ بادام در سال جاری خبر داد و گفت: فراوانی عرضه چغاله‌ بادام در سال جاری به دلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی باعث شد تا قیمت آن به کیلویی 10 تا 12 هزار تومان برسد.

مجتبی شادلو اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و بهار زودرس چغاله‌بادام در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری زودتر برداشت شد که با توجه به افزایش تولید و فراوانی عرضه، قیمت این محصول در بازار مصرف به حدود 50 درصد قیمت سال گذشته و کیلویی 10 تا 12 هزار تومان رسید.

وی با بیان این‌که قیمت عمده‌ فروشی چغاله‌بادام درجه یک حدود 9000 تومان است، افزود: در حال حاضر چغاله‌بادام از مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نوار مرکزی و جنوبی کشور از جمله استان‌های اراک، شیراز، هرمزگان، بوشهر، ایلام، یزد و غیره برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و فراوانی محصول بادام در باغ‌های کشور به نظر می‌رسد تا دوماه آینده هم چغاله‌بادام قابل عرضه وجود داشته باشد اما از آنجا که این مصرف این محصول مقطعی است، باغداران نیز پس از مدتی آن را برداشت نکرده و منتظر خشک‌شدن و برداشت این محصول به عنوان بادام ماه‌های مرداد‌ و پس از آن می‌مانند.

شادلو خاطر نشان کرد: در سال گذشته قیمت هر کیلوگرم چغاله‌بادام به حدود 20 هزار تومان و بیشتر از آن رسیده بود، در حالی که امسال قیمت این محصول علی‌رغم افزایش هزینه‌های تولید کمتر از نصف قیمت آن در سال گذشته است و این وضعیت در بازار نشان‌دهنده‌ی فراوانی عرضه و بازار تولید متعادل است.


ویدیو مرتبط :
‫خورش چغاله بادام Khoresh chaghale badam‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت 1 کیلو چغاله بادام برابر با 10 کیلو مرغ!


در حالی که امسال چغاله بادام زودتر از سال‌های قبل و پیش از آمدن بهار به بازار تهران رسیده، قیمت آن کیلویی 80 هزار تومان است که به گفته نایب رییس خانه کشاورز این قیمت منطقی نیست و تا 10 روز آینده شکسته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که امسال چغاله بادام زودتر از سال‌های قبل و پیش از آمدن بهار به بازار تهران رسیده، قیمت آن کیلویی 80 هزار تومان است که به گفته نایب رییس خانه کشاورز این قیمت منطقی نیست و تا 10 روز آینده شکسته می‌شود.

چغاله‌ بادامی که در سال‌های گذشته چند روز مانده به عید به صورت نوبر و با قیمت‌های بالا به بازار می‌آمد، این بار حدود دو هفته زودتر به بازار آمده که نشان می‌دهد تغییر شرایط اقلیمی، فصل بهار را جلوتر انداخته است.

امسال چغاله‌بادام نه تنها زودتر‌ از سال‌های قبل به بازار آمد، بلکه قیمت آن نیز نجومی‌تر شده است؛ به گونه‌ای که هر سیر (75 گرم) چغاله‌بادام 6000 تا 7000 تومان فروخته می‌شود؛ یعنی کیلویی 80 هزار تومان که تقریبا با بهای 10 کیلوگرم گوشت مرغ و سه کیلوگرم گوشت قرمز برابر است!

عنایت‌الله بیابانی، نایب رییس خانه کشاورز در این زمینه به ایسنا گفت: امسال به دلیل بهار زودرس چغاله‌بادام زودتر از سال‌های گذشته به بازار آمده که البته قیمت آن در شرایط نورس نیز غیرمنطقی است.

وی افزود: مطمئنا قیمت چغاله‌بادام تا 10 روز دیگر شکسته می‌شود و قیمت منطقی برای بازار نورس آن حدود 20 هزار تومان و قیمت منطقی برای بازار در شرایط عادی بین 10 تا 15 هزار تومان است.

نایب رییس خانه کشاورز گفت: چغاله بادام محصولی نیست که همه آن را مصرف کنند، بلکه تقاضای آن عمدتا از سوی قشری خاص است؛ بنابراین نوسان در قیمت آن چندان آسیبی به بازار محصولات کشاورزی نمی‌زند.