اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت های سرسام آور در ونزوئلا : همبرگر 170 دلار، یک اتاق هتل در شب 7 هزار دلار



قیمت محصولات اساسی خوراکی در بازار سیاه، گاه تا صد برابر قیمت عرضه کوپنی آن است. قیمت یک بلیت سینما معادل یک چهارم درآمد ماهانه یک کارگر عادی شده است.

گرانی و تورم افسار گسیخته زندگی مردم ونزوئلا را در شرایطی بسیار دشوار قرار داده است و این در حالی است که اعتراضات مخالفان حکومت نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا علیه او در شهرهای مختلف ونزوئلا به ویژه در کاراکاس همچنان ادامه دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه قیمت یک همبرگر معمولی در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا به 170 دلار آمریکا (با قیمت رسمی معادل 1700 بولیوار و با قیمت بازار آزاد 17 هزار بولیوار) رسیده است.

 واحد پولی ونزوئلا بولیوار است و هر دلار آمریکا در بازار رسمی 10 بولیوار قیمت گذاری شده است اما در بازار آزاد ونزوئلا قیمت هر دلار آمریکا حتی بیشتر از هزار بولیوار ونزوئلا معامله می شود.

همچنین قیمت اقامت در یک اتاق در هتل به ازای هر شب به قیمت باور نکردنی 6900 دلار آمریکا رسیده است.

این قیمت ها بسیار گران تر از بسیاری از شهرهای بسیار گران جهان همچون توکیو یا زوریخ است.

مایکل لیل مدیر 34 ساله یک عینک فروشی در شهر کاراکاس درباره گرانی و تورم افسار گسیخته در ونزوئلا به خبرگزاری فرانسه گفت : همه مردم به زیر کشیده شده اند. ما با این قیمت ها حتی نمی توانیم نفس بکشیم."

ونزوئلا یک کشور نفتی است که درآمد و بودجه عمومی آن به در آمدهای نفتی وابسته است. این کشور تمامی کالاهای مصرفی خود را از خارج وارد می کند.

در دو سال گذشته و همزمان با کاهش شدید قیمت نفت دربازار های جهانی وضعیت اقتصادی در این کشور رو به وخامت گذاشته و بسیاری از فروشگاه ها خالی از جنس شده اند.

مارتا گونزالس صاحب یک فروشگاه لوازم آرایشی در کاراکاس به خبرگزاری فرنسه گفت : هیچ جنسی نمی فروشیم. مردم فقط به دنبال مواد غذایی هستند."

او یک برگه به مغازه خود چسبانده است که روی آن نوشته : "کارت اعتباری قبول نداریم . فقط پول نقد."

یک نانوایی در شهر کارکاس که روی برگه نوشته : نان نداریم.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,قیمت های سرسام آور در ونزوئلا


به گزارش خبرگزاری فرانسه تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس و برند در شهر کاراکاس خالی از خریدار است و تنها فروشندگان و کارکنان آنها در این مجتمع ها و فروشگاه ها هستند در حالی که صف خرید مقابل مراکز توزیع مواد غذایی و داروخانه ها گاه به چند صد متر می رسد.

دولت ونزوئلا برای دریافت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کوپن توزیع کرده است، اما عرضه مایحتاج غذایی و بهداشتی با کوین نیز به سامان نیست و به همه مردمی که در صف ایستاده اند، نمی رسد.

قیمت محصولات اساسی خوراکی در بازار سیاه، گاه تا صد برابر قیمت عرضه کوپنی آن است.

جیمز که نان آور یک خانواده 7 نفره است درآمد ماهانه ای معادل 35 هزار بولیوار (35 دلار در بازار آزاد) دارد. تنها برای ناچیز بودن درآمد این مرد صاحب خانوار ونزوئلایی کافی است قیمت بلیت تک نفره سینما در کاراکاس اشاره شود که به رقم 8800 بولیوار رسیده است. اگر این مرد با درآمد ماهانه اش بخواهد به سینما برود باید کل درآمد یک ماه خود را تبدیل به 4 بلیت سینما کند.

 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلار ۱۷۶۸ تومان، کاهش ۸ هزار تومانی قیمت سکه+جدول



دلار ۱۷۶۸ تومان، کاهش ۸ هزار تومانی قیمت سکه/ جدول قیمت ارز و سکه در روز شنبه ۶ خرداد

آخرین تحولات بازار سکه و ارز در روز شنبه 6 خرداد.

قیمت سکه و ارز که از روز 4 شنبه روند صعودی به خود گرفته بودند و در آخرین روز معاملات هفته گذشته نیز هر دلار آمریکا رکورد بالای 1700 تومان را به ثبت رسانده بود بار دیگر  این ارز رایج در شروع معاملات نخستین روز هفته جاری به تحرک های صعودی خود ادامه داد.

از سوی دیگر قیمت سکه بهار آزادی صبح روز شنبه به 675 هزار تومان رسید تا در کنار قیمت دلار 1800 تومانی گمانی زنی از یک روز پر خبر در بازار آزاد ارز و سکه مطرح شود. این گمانه زنی ها در حالی بود که با گذشت ساعاتی تب و تاب بازار فروکش کرد و قیمت دلار در نقطه 1768 تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی در نقطه 667هزار تومان ایستاد.

ربع سکه بهار آزادی در ابتدای روز کاری به 186 هزار تومان هم رسید و پنج هزار تومان نسبت به روز پنجشنبه افزایش یافت اما با نزدیک شدن به ساعات میانی روز و اواخر ساعات کاری بازار قیمت ربع سکه تعدیل شد و با 3هزار تومان کاهش به 183 هزار تومان رسید.

نیم سکه بهار آزادی نیز امروز چهار هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده بود، بعدازظهر به 335 هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید نیز امروز به 675 هزار تومان هم رسید اما با8 هزار تومان کاهش تا بعدازظهر امروز به 667 هزار تومان رسید،البته برخی از صرافیها قیمت 680 هزار تومان را نیز برای سکه بهار آزادی طرح جدید اعلام می‌کردند./خبرآنلاین


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب