اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت های جدید بستنی


رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت بستنی و فالوده خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت بستنی و فالوده خبر داد.

اسکندر آزموده اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه بستنی مانند شیر، آرد، روغن و شکر، قیمت بستنی نیز هر سال افزایش می‌یابد.

وی درباره نرخ جدید انواع بستنی گفت: قیمت هرکیلوگرم بستنی سوپر ویژه مغزدار 16 هزار تومان، بستنی ویژه خامه‌دار زعفرانی 14هزار تومان، بستنی میوه ای ممتاز اعلاء 14 هزار تومان، بستنی سنتی ممتاز 12 هزار تومان و بستنی ساده 12 هزار تومان است.

آزموده ادامه داد: هر کیلوگرم بستنی میوه ای ویژه مغزدار16 هزار تومان، بستنی میوه ای ممتاز اعلاء 14 هزار تومان و فالوده شیرازی اعلاء 10 هزار تومان عرضه می‌شود.

آخرین وضعیت ساماندهی کافی شاپ ها


رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی کافی شاپ ها نیز توضیح داد: حدود نیمی از کافی شاپ‌های تهران مجوز ندارند که برخی از آن ها برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند که پرونده شان در حال بررسی است.

وی همچنین تاکید کرد: اگر مردم با موارد تخلف روبرو شدند می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به اتحادیه مطرح کنند.


ویدیو مرتبط :
بستنی- بستنی خانگی با زعفران و سس انار به روش مشهدی. |

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 300 درصدی قیمت بستنی


چند ماه اخیر در حالی با وعده‌های پیاپی كاهش قیمت اقلام پرمصرف لبنی سپری شده كه تولیدكنندگان ركوردهای نجومی 300 درصدی را در افزایش قیمت برخی دیگر از این اقلام به جای گذاشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: چند ماه اخیر در حالی با وعده‌های پیاپی كاهش قیمت اقلام پرمصرف لبنی سپری شده كه تولیدكنندگان ركوردهای نجومی 300 درصدی را در افزایش قیمت برخی دیگر از این اقلام به جای گذاشته‌اند.

در چند ماه اخیر به دنبال مذاكرات طولانی دولت و تولیدكنندگان لبنی مقرر شد سه محصول شیر، ماست و پنیر كم چرب با قیمت حمایتی عرضه شود.

ظاهرا تمركز برخی مسئولان و اطلاع‌رسانی صورت گرفته در خصوص قیمت این سه محصول باعث شده تا تولیدكنندگان حاشیه امنی در خصوص قیمت باقی محصولات لبنی احساس كرده و از قیمت‌های نجومی در برخی محصولات بهره ببرند.

بررسی روند قیمتی بستنی در یك سال اخیر بیانگر افزایش 300 درصدی قیمت برخی از انواع این محصول است.

به عنوان مثال در حالیكه قیمت یكی از بستنی‌های چوبی اوایل سال گذشته 350 تومان بود، اخیرا به 1000 تومان افزایش یافته است.


البته نكته مهم این است كه افزایش 300 درصدی قیمت این بستنی با كاهش تقریبا 40 درصدی وزن آن نیز همراه بوده، به‌گونه‌ای كه وزن این بستنی از حدود 140 گرم در سال گذشته به حدود 80 گرم كاهش یافته است.

همچنین قیمت بستنی حصیری از حدود 250 تا 300 تومان در سال گذشته به 700 تومان افزایش یافته كه بیانگر رشد حدود 300 درصدی این محصول است.

بستنی عروسكی كه سال گذشته 200 تومان عرضه می‌شد نیز ظرف روزهای اخیر به 400 تومان افزایش یافته است.

درواقع در شرایطی كه تولیدكنندگان محصولات لبنی به تعهد خود مبنی بر كاهش قیمت سه محصول پر مصرف شیر، ماست و پنیر كم چرب به طور كامل عمل نكرده‌اند، با استفاده از فرصت پیش آمده قیمت برخی دیگر محصولات را در حد نجومی افزایش داده و ركوردی در تاریخ صنعت لبنی كشور از خود به جای گذاشته‌اند.

در این شرایط مشخص نیست كه آیا بستنی نیز از دید تولیدكنندگان محصولات لبنی در حد محصولات لوكسی همچون خودروهای وارداتی محسوب می‌شود كه قیمت‌گذاری آن را بدون حساب و كتاب و برحسب تمایل خود انجام می‌دهند و آیا اصولا هیچگونه نظارتی از سوی سازمان‌های نظارتی مسوول به‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان بر عملكرد تولیدكنندگان لبنی صورت می‌گیرد؟