اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت نفت از 50 دلار گذشت


قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز دوشنبه بار دیگر بهای بیش از ۵۰ دلار در هر بشکه را تجربه کرد.

خبرگزاری مهر: قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار و احتمال افزایش تقاضا با روند صعودی آغاز به کار کرد.

در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با ۳۹ سنت افزایش معادل ۸ دهم درصد رشد به رقم ۵۰ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۴۹ سنت افزایش در برابر ۴۹ دلار و ۱۱ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، افزایش قیمت نفت در نخستین روز معاملات هفته جاری میلادی به کاهش قابل توجه ۱.۵ درصدی ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی در روز جمعه برمی گردد.

همچنین کاهش ارزش دلار موجب می شود قیمت واردات نفت توسط کشورهایی که از دلار برای داد و ستد استفاده می کنند، ارزان تر تمام شود که این امر افزایش تقاضا را به دنبال دارد.  

البته آغاز ماه رمضان در کشورهای اسلامی و افزایش تقاضا برای نفت در این کشورها و نیز کاهش تولید نفت نیجریه به بیشترین رقم در ۲۰ سال اخیر از دیگر عوامل حمایتی بهای طلای سیاه در روز دوشنبه محسوب می شود.


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت نفت از مرز 50 دلار گذشت


قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز چهارشنبه افزایش یافت.

خبرگزاری مهر: قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز چهارشنبه با افزایش روبرو شد.

همچنین براساس اظهارات مقامات اوپک مبنی بر کاهش عرضه بیش از حد نفت، بهای طلای سیاه متاثر از آن قرار گرفت و روند صعودی به خود گرفت.

در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با ۴۹ سنت افزایش به رقم ۵۲ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید، همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدت با ۶۷ سنت افرایش در برابر ۴۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه معامله شد.