اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت میوه شب عید تعیین شد


رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار از عرضه میوه ذخیره سازی شده شب عید در 150 میدان میوه و تره بار وابسته به شهرداری تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا:  رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار از عرضه میوه ذخیره سازی شده شب عید در 150 میدان میوه و تره بار وابسته به شهرداری تهران خبر داد.

مصطفی دارائی نژاد اظهار داشت: قیمت میوه نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است به طوری که هر کیلو خیار رویال 1200 تا 1800 تومان، سیب 1000 تا 1800 تومان، نارنگی جنوب (بذر پاکستانی) 1800 تا 2300 تومان، نارنگی بندری 2200 تا 4500 تومان، پرتقال 900 تا 1300 تومان، کیوی 1200 تا 1800 تومان، سیب زمینی نو 600 تا 750 تومان، سیب زمینی کهنه 450 تا 550 تومان، پیاز کهنه 900 تا 1100 تومان، پیاز نو 1100 تا 1900 تومان و موز 3800 تا 4300 تومان قیمت دارند.این در حالی است که رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان تهران درباره قیمت میوه ذخیره‌سازی شب عید که از پرتقال و سیب تشکیل شده است اظهار کرد: هر کیلو پرتقال برای مصرف‌کننده 1500 تومان و هر کیلو سیب 1600 تومان در نظر گرفته شده است که احتمالا از فردا پنج‌شنبه 24 اسفند به صورت غیر رسمی در 200 واحد تعاونی میوه و سبزی تهران و 80 واحد سازمان میادین شهر عرضه می‌شود.

حسین مهاجران با اشاره به این که کیفیت خوب این میوه‌ها گفت: این نوع پرتقال در حال حاضر در سطح شهر کیلویی 2000 تومان و سیب کیلویی 2200 تومان به فروش می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
قیمت میوه شب عید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت میوه شب عید


براساس تفاهمنامه خانه کشاورز با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص قیمت گذاری میوه شب عید قیمت پرتقال 1100 تا 1200 تومان و قیمت سیب 1200 تا 1300 تومان تعیین شد.

خبرگزاری فارس: براساس تفاهمنامه خانه کشاورز با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص قیمت گذاری میوه شب عید قیمت پرتقال 1100 تا 1200 تومان و قیمت سیب 1200 تا 1300 تومان تعیین شد. این خبر را قائم‌مقام دبیرکل خانه كشاورز اعلام كرد. پیش از این دبیر اتحادیه بارفروشان گفته بود كه پیش‌بینی می‌شود پرتقال و سب درختی درجه یک برای شب عید به قیمت 1800 الی 2هزار تومان فروخته شود.

روز گذشته عنایت‌الله بیابانی قائم‌مقام دبیرکل خانه كشاورز اعلام كرد، در خصوص میزان ذخیره‌سازی و قیمت میوه شب عید گفت: 17 تعاونی در استان مازندران ذخیره‌سازی پرتقال را انجام می‌دهند و علاوه بر آن براساس آموزش‌هایی که به کشاورزان داده شده، آنها نیز در حجم زیادی میوه ذخیره کرده‌اند.قائم‌مقام دبیرکل خانه کشاورز افزود: براساس تفاهمنامه با وزارت صنعت تکلیف شده بود 60 هزار تن پرتقال ذخیره‌سازی شود اما در حال حاضر 300 هزار تن در استان مازندران پرتقال در انبارها ذخیره شده و آماده تحویل به بازار است.

وی ادامه داد: براساس تفاهمنامه 30 الی 40 هزار تن سیب نیز در استانها قرار بود ذخیره‌سازی شود که نه تنها این میزان ذخیره شده، بلکه در انبارهای کشاورزان نیز به میزان کافی وجود دارد و از نظر تأمین شب عید هیچ نگرانی نیست.بیابانی تصریح کرد: قیمت سیب براساس تفاهمنامه 1200 تا 1300 تومان به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

در سال جاری 3 میلیون و 400 هزار تن سیب در کشور تولید شده که یک میلیون تن آن مازاد بوده و ذخیره‌سازی و صادرات می‌شود. همچنین 4.5 میلیون تن هم مرکبات در کشور تولید شده که بیش از نیاز کشور است.وی در پاسخ به تأمین نیاز نارنگی نیز گفت: در ایام عید 10 الی 15 هزار تن از بهترین نارنگی خوزستان به نام سیاهو به بازار عرضه می‌شود و امیدوارم این میزان عرضه نیاز بازار را تأمین کند.

رئیس هیات مدیره باغداران مرکبات تصریح کرد: توصیه می‌کنم به جای صحبت از واردات نارنگی مردم مصرف خود را به سمت میوه‌های دیگری که بسیار فراوان و ارزان هستند سوق دهند. اگر چه در حد نیاز مردم نارنگی عرضه خواهد شد. اما همزمان دبیر اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار هم در گفت وگویی با خبرگزاری كشاورزی ایران گفته بود كه پیش‌بینی می‌شود پرتقال درجه یک برای شب عید به قیمت یک‌هزار و 800 الی دوهزار تومان و سیب درختی به قیمت یک‌هزار و 800 تا دوهزار و 200 تومان فروخته شود.

علی حاج‌فتحعلی با اعلام این مطلب گفت: نارنگی تخم پاکستانی مرغوب جهرم هم‌اکنون در میادین میوه و تره‌بار به قیمت دوهزار تومان به فروش می‌رسد و به‌دلیل حجم بالای تولیدشده به‌نظر می‌رسد که جوابگوی نیاز میوه آخر سال است.وی افزود: نارنگی به میزان کافی در میادین میوه توزیع شده و در سطح شهر وجود دارد و نیازی به واردات این محصول نیست.وی با بیان اینکه جلوگیری از واردات میوه به‌خوبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر واردات انجام شود، قیمت نارنگی از نرخی که هم‌اکنون دارد نیز کمتر می‌شود و جوابگوی هزینه‌های تولید کشاورزان نیست.

حاج‌فتحعلی ادامه داد: امسال حجم بالایی از سیب و پرتقال در کشور تولید شد و این فراوانی باعث شده که قیمت فروش آن جوابگوی هزینه‌های تولید کشاورزان نباشد.وی تصریح کرد: هر کیلوگرم نارنگی 500 الی 600 تومان برای باغدار هزینه تولید دارد که حمل و نقل، سبد و هزینه چیدن را نیز باید به آن اضافه کرد.

دبیر اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار در پایان با بیان اینکه در شب عید هر کیلوگرم میوه به‌طور متوسط 10 الی 20 درصد به قیمت آن اضافه می‌شود، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود پرتقال درجه یک برای شب عید به قیمت یک‌هزار و 800 الی دوهزار تومان و سیب درختی به قیمت یک‌هزار و 800 تا دوهزار و 200 تومان فروخته شود.گفتنی است، نرخ‌های اعلامی مربوط به میادین مرکزی میوه و تره‌بار بوده و حدود 20 درصد با سطح شهر اختلاف قیمت دارد.


قیمت انواع شیرینی در ایام پایانی سال

همچنین رئیس اتحادیه قنادان از ثبات قیمت انواع شیرینی در ایام پایانی سال خبرداد و گفت: مردم گرانفروشان را به اتحادیه‌های قنادان معرفی کنند.محمد نصرتی از ارائه گزارشی به ستاد تنظیم بازار به منظور برنامه ریزی برای تامین شیرینی مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: قیمت انواع شیرینی در ایام پایانی سال ثابت خواهد بود و اجازه افزایش قیمت داده نشده است.

رئیس اتحادیه کشوری قنادان افزود: با توجه به اینکه تنوع بسیاری در انواع شیرینی وجود دارد، مقرر شده است که انواع شیرینی‌های پرمصرف بدون تغییر قیمت باقی مانده و سایر شیرینی‌هایی که نرخ مصوب ندارند، با قضاوت مصرف کنندگان اگر گرانفروشی صورت می‌گیرد، حتما مراتب به اتحادیه گزارش داده شود.

وی تصریح کرد: نرخهای مصوب شیرینی در ایام پایانی سال تغییری نخواهد داشت و برای سایر شیرینی‌هایی که نرخ مصوب ندارد نیز بازار کاملا کنترل شده است.به گفته نصرتی، قیمت هر کیلوگرم شیرینی خامه ای تر درجه یک 8 هزار تومان، شیرینی دانمارکی درجه یک 6 هزار تومان و زبان و پاپیونی درجه یک 6500 تومان و کیک یزدی درجه یک 5 هزار و 400 تومان است.