اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مسکن ویژه تهران تعیین شد


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران اعلام کرد: قیمت واحدهای مسکن ویژه تهران حدود 250 میلیون تومان برآورد شده است.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران اعلام کرد: قیمت واحدهای مسکن ویژه تهران حدود 250 میلیون تومان برآورد شده است.

 فریبرز واحدی با بیان اینکه مبلغ حدود 130 تا 150 میلیون تومان از این مبلغ در طول یک سال از متقاضیان دریافت می‌شود، گفت: مابقی قیمت هر واحد در اقساط 10 تا 12 ساله دریافت می‌شود.

وی افزود: متقاضیان واجدالشرایط مسکن ویژه سایت تهرانسر می‌توانند از فردا (پنجشنبه) از ساعت 8 تا 12 و از ساعت 13 تا 16 بعدازظهر برای بازدید واحدهای ساخته شده و در حال ساخت مراجعه کنند.

واحدی با بیان اینکه اولین قسط این متقاضیان شهریورماه و قسط بعدی اسفندماه دریافت شد، گفت: متقاضیان واجد شرایط باید قسط سوم خود را اول خردادماه سال جاری پرداخت کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار و 500 متقاضی مراجعه کرده‌اند که 1850 متقاضی واجدالشرایط و تایید مدرک شده‌اند.

وی همچنین از ادامه ثبت‌نام واحدهای مسکن ویژه تهران در سایت تهرانسر خبر داد و گفت: فعلا این سایت باز است و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را از طریق سایت مسکن ویژه تهران ثبت کنند.

واحدی تاکید کرد: تاکنون دو هزار و 600 واحد برای ساخت درنظر گرفته شده که این میزان در ابتدا پنج هزار واحد در نظر گرفته شده بود.


ویدیو مرتبط :
تعیین تکلیف وام مسکن در هفته جاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر متر مسکن وِیژه تهران چند؟/ قیمت ساخت مسکن ویژه تهران نهائی شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هر متر مسکن وِیژه تهران چند؟/ قیمت ساخت مسکن ویژه تهران نهائی شد

 فارس: رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن از نهایی شدن قیمت ساخت مسکن ویژه تهران خبر داد و گفت: قرارداد ساخت مسکن تهران برای هر متر 330 هزار تومان است که با اضافه شدن هر آپشن، هزینه آن جدا محاسبه می‌شود. 

ایرج رهبر در حاشیه نشست نخستین همایش ملی مسائل حقوقی در صنعت ساختمان  افزود: قرارداد ساخت مسکن تهران (پروژه تهرانسر) همانند سایر واحدهای مسکونی مهر هر متر 330 هزار تومان بوده و قرار دادن آن قطعی شده است.

وی ادامه داد: در قرارداد ساخت مسکن تهران‌ بندی گنجانده شده که در صورت اضافه شدن هر آبشنی مثل پارکت و یا کابینت مبلغی به این قرارداد اضافه خواهد شد.

رشد 20 تا 30 درصدی قیمت تمام شده ساخت مسکن

رهبر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قیمت تمام شده مسکن در شش ماه ابتدایی سال جاری نسبت به پارسال چه میزان رشد داشته اظهار داشت: چهار مؤلفه قیمت زمین، ماشین آلات، کارگران ساختمانی و مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده ساختمان تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته به هر حال رشد قیمت مصالح ساختمانی را شاهد بودیم اما همه به خوبی می‌دانیم که بخش مسکن باید کمترین تأثیر را به خاطر تغییر و تحولات نرخ ارز برخود ببیند.

رهبر ادامه داد: طی شش ماه گذشته با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی، افزایش دستمزدها و رشد قیمت زمین، قیمت تمام شده ساخت و ساز 30 درصد رشد داشته است.

وی تأکید کرد: اگر تولید مسکن به عرضه نزدیک شود تثبیت قیمت مسکن حاکم خواهد شد، بنابراین اگر عرضه مسکن تحریک شود رقابت در ساخت و ساز افزایش و شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

همایش مسایل حقوقی در صنعت ساختمان 9 مهر ماه

وی در خصوص برگزاری نخستین همایش ملی مسائل حقوقی در صنعت ساختمان گفت: گسترش روز افزون صنعت ساختمان از نظر کیفی و کمی و افزایش دست‌اندرکاران در این صنعت، بالطبع موجب ازدیاد اختلاف و منازعات شده است.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن افزود: این مسئله چالش‌هایی را پیش روی مسیر توسعه صنعت ساختمان قرار داده بر این اساس در این همایش که 9 مهر ماه جاری برگزار می‌شود تلاش می‌شود موضوعات مرتبط بین «حقوق» و «ساختمان» شناخته و مباحث «حقوق ساختمان» تبیین شود.

رهبر افزود: در قراردادهای منعقد شده در بخش مسکن مشکلات حقوقی در قراردادها ملموس است، بنابراین توصیه می‌شود برای امضای قراردادها از افراد حقوقی استفاده شود./فارس