اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مسکن در كشور های مختلف


قیمت هر متر مربع مسكن كه ضروری ترین كالای هر سبد خانوار است در كشورمان به طور عجیب و غریب و با برخی دلال بازی و سفته بازی های بیهوده، نرخی بی نظیر در جهان دارد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت هر متر مربع مسكن كه ضروری ترین كالای هر سبد خانوار است در كشورمان به طور عجیب و غریب و با برخی دلال بازی و سفته بازی های بیهوده، نرخی بی نظیر در جهان دارد.

به همین بهانه قصد داریم به بررسی میانگین قیمت هر متر مربع مسكن در برخی شهرها و كشورهای جهان بپردازیم:

میانگین قیمت هر متر مربع مسكن در ۹ شهر آمریكا در باشگاه خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفته است:

۱- در ایالت اندین پلیس آمریكا ، میانگین قیمت هر متر مربع مسكن نوساز مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات ، ۲۰۷ دلار و ۲۶ سنت برابر با ۲۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

۲- در ایالت دیترویت آمریكا ، میانگین قیمت هر متر مربع مسكن نوساز مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات برابر با ۱۸۸ دلار و ۹۷ سنت یا ۶۲ دلار و ۴۵ سنت در هر فوت مربع، كه می شود ۲۳۱ هزار و ۶۷۷ تومان.

۳- در ایالت فورت وین آمریكا، میانگین قیمت هر متر مربع مسكن نوساز مبله و نوساز، ۶۶ دلار برابر با ۲۰۱ دلار و ۱۶ سنت كه می شود ۲۴۶ هزار و ۶۲۲ تومان.

۴- در شهر تولدو آمریكا، میانگین قیمت هر فوت مربع مسكن ۶۷ دلار برابر با ۲۰۴ دلار و ۲۱ سنت در هر متر مربع كه می شود ۲۵ هزار و ۳۶۱ تومان.

۵- در شهر ویچیتا آمریكا، قیمت هر فوت مربع مسكن ۶۹ دلار و ۴ سنت كه برابر با ۲۱۰ دلار و ۳۱ سنت در هر متر مربع كه می شود ۲۵۷ هزار و ۸۴۰ تومان.

۶- در شهر نیوجرسی، میانگین هر فوت مربع مسكن نوساز و مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات، ۲۹۹ دلار برابر ۹۱۱ دلار و ۳۵ سنت كه می شود یك میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۱۵ تومان.

۷- در شهر سن خوزه، میانگین قیمت هر فوت مربع مسكن نوساز، مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات، ۳۱۵ دلار برابر با ۹۶۰ دلار و ۱۲ سنت كه می شود یك میلیون و ۱۷۷ هزار و ۳۸۹ تومان.

۸- در شهر واشنگتن سیتی، میانگین قیمت هر فوت مربع مسكن نوساز و مبله شده، ۳۸۱ دلار برابر با ۱۰۳۰ دلار و ۵۲ سنت در هر متر مربع كه می شود یك میلیون و ۲۶۳ هزار و ۴۰۱۷ تومان.

۹- در شهر سن فرانسیسكو گرانترین شهر آمریكا، قیمت هر فوت مربع بهترین مسكن مبله و با تمامی لوازم و تجهیزات، ۴۲۰ دلار و ۹۹ سنت برابر با ۱۲۸۳ دلار و ۲۰ سنت كه می شود یك میلیون و ۵۰۷ هزار تومان.

اما میانگین هر فوت مربع قیمت مسكن در كشور آلمان بنابر تازه ترین لیست ارائه شده ، ۹۸ دلار آمریكا برابر ۲۹۸ دلار و ۷۰ سنت در هر متر مربع كه می شود ۳۶۶ هزار و ۲۰۶ تومان.

نكته جالب اینكه میانگین قیمت مسكن در هر فوت مربع شهر مادرید پایتخت اسپانیا با كاهش ۲۹ درصدی روبرو بوده و به تنها ۲۶ دلار رسیده كه می شود ۷۹ دلار و ۲۴ سنت در هر متر مربع برابر با تنها ۹۷ هزار و ۱۵۸ تومان.

اكنون به قیمت مسكن در شهرهای مختلف عربستان سعودی می پردازیم:

۱- در شهر جده، میانگین قیمت بهترین مسكن مبله، نوساز و با تمامی لوازم و تجهیزات، هر متر مربع ۶۵۳ دلار برابر ۸۰۵ هزار و ۷۰ تومان.

۲- در شهر ریاض میانگین قیمت هر متر مربع مسكن مبله، نوساز، نزدیك به مركز شهر ۷۶۲ دلار برابر با ۹۳۴ هزار و ۲۱۲ تومان.

- قیمت یك آپارتمان ۱۵۰ متری نوساز اماده فروش در مركز پاریس با تمامی امكانات و تجهیزات مبله شده، برابر با ۶۰ هزار دلار یعنی حدود ۷۴ میلیون تومان و نكته جالب اینكه در كشور فرانسه، قیمت مسكن سالهاست كه هیچ تغییری را تجربه نكرده است.

براساس این گزارش در بسیاری از كشورهای اروپایی و آسیایی، قیمت مسكن منطقه ای، براساس سال ساخت تعیین می شود و متقاضیان در صورت كمترین نوسان مثبت، خرید مسكن را متوقف می كنند و به همین دلیل، بهای مسكن در بیشتر نقاط جهان رشد منفی را تجربه می كند.  


ویدیو مرتبط :
متوسط قیمت مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردم نگران قیمت مسکن در سال ۸۹



 

مردم نگران قیمت مسکن در سال ۸۹


 

در بین کلیه نیازهای خانوار، مسکن همواره گرانترین نیاز بوده است و کاهش قیمت یا ثبات آن طی یک سال و نیم گذشته موجب خشنودی بسیاری از متقاضیان این نیاز حیاتی شد اما تاکنون برخی از این نیازمندان واقعی مسکن از افزایش قیمت آن در سال آینده بیم دارند.

 


برخی متقاضیان مسکن این روزها از افزایش قیمت در بازار مسکن خبر می دهند اما در مقابل رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک افزایش قیمت مسکن طی روزهای اخیر را تکذیب و تصریح کرد: من واقعیت را می گویم و در زمانی که قیمت مسکن روند افزایشی داشت نیز حقیقت را بیان می کردم، بنابراین مطمئن باشید اگر قیمت بالا رود اعلام می کنم.

 


به گزارش ایسنا، برخی از این متقاضیان نگران افزایش قیمت مسکن در سال آینده هستند و به همین دلیل برای تأمین نیاز خود هم اکنون وارد بازار مسکن شده اند تا از افزایش احتمال قیمت مسکن در سال جدید متضر نشوند.

 


اما وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از ادامه روند ثبات قیمت مسکن در سال آینده صحبت می کنند.

 


روند صعودی تعداد خرید و فروشها

 


در این راستا یک مشاور املاک در محدوده میدان ولیعصر با بیان اینکه قیمت ملک طی روزهای اخیر در بازار افزایش نیافته است، گفت: میزان خرید و فروش طی یک ماه گذشته از روند صعودی برخوردار بوده است. همچنین مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن طی ماه گذشته بعید به نظر می رسد، اظهار کرد: عده ای با اتحادیه تماس می گیرند و می گویند اینقدر نگویید قیمت مسکن کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه افرادی که از افزایش قیمت مسکن صحبت می کنند تحت تأثیر قرار گرفته اند، ادامه داد: عده ای به دنبال ایجاد تحرک در بازار هستند اما افزایش قیمت را با تحرک اشتباه گرفته اند. خسروی گفت: این افراد سعی دارند با این صحبتها توهم گران شدن مسکن را در جامعه ایجاد کنند تا مردم از روی اجبار اقدام به خرید مسکن کنند.

 


وی با بیان اینکه آن طرف سال اتفاقی درباره قیمت مسکن نمی افتد، خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات نیز عده ای دم از افزایش قیمت پس از انتخابات می زدند اما شاهد بودیم که این اتفاق نیفتاد.رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک اظهار کرد: تعدادی از اطرافیان من دفتر مشاور املاک دارند بنابراین اگر چنین اتفاقی می افتاد من متوجه می شدم.

 


از سوی دیگر، برخی سازندگان از افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی از جمله آهن خبر می دهند و معتقدند: افزایش قیمت مصالح منجر به تکان خوردن بازار مسکن در سال آینده و افزایش قیمت مسکن می شود.

 


افزایش قیمت در سال جدید بعید است

 


در مقابل یک مشاور املاک در محدوده جردن با بیان اینکه قیمت ملک بالا نرفته است، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال با نزدیک شدن به عید نوروز عده ای از مردم اقدام به تعویض ملک یا خرید و فروش می کنند. وی افزود: برخی معتقدند قیمت ملک بعد از عید بالا می رود اما با توجه به صحبتهای رئیس جمهوری، چنین چیزی بعید به نظر می رسد.

 


افزایش قیمت توسط فروشندگان

 


یک مشاور املاک در محدوده بولوار فردوس در این باره گفت: معمولاً سازندگان و فروشندگان مسکن در اسفندماه قیمتها را افزایش می دهند یا دست نگه داشته و فروش ملک خود را به سال جدید موکول می کنند.

 


وی افزود: در حال حاضر متقاضیان تمایل به خرید دارند اما فروشندگان، از فروش امتناع ورزیده و سعی دارند در سال جدید با سود بیشتری اقدام به عرضه ملک خود بکنند.

 


این مشاور املاک ادامه داد: در شرایط عادی پس از عید با افزایش حداقل ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی در قیمت مسکن روبه رو می شویم.