اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مسکن در قزوین/ هر متر آپارتمان در قزوین از یک تا 4.6 میلیون تومان



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن در قزوین

قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر قزوین از یک تا 4.6 میلیون تومان متغیر است.

قزوین یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان و شهرستان قزوین است.

قزوین به دلیل قرار گرفتن در گلوگاه ارتباطی استان‌های شمالی و غربی کشور، نزدیکی به تهران، دارا بودن چندین شهر صنعتی و نیز برخورداری از چندین دانشگاه از جمله دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی و شماری دانشگاه غیردولتی از موقعیت خوبی برخوردار است؛ بنابراین قیمت مسکن نیز در این شهر نسبت به سایر شهرستان‌ها قیمت بالاتری دارد.

به گفته یکی از مشاوران املاک در شهر قزوین، بهترین منطقه در این شهر محله‌هایی همچون بلوار، پادگان و ملاصدراست که بر اساس امکانات ساختمان، قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در این محله‌ها از متری سه میلیون تا 4.6 میلیون تومان متغییر است.

یکی دیگر از مشاوران املاک نیز ارزان‌ترین منطقه‌های این شهر را مناطقی همچون نوروزیان، قیاس‌آباد، راه‌آهن، مولوی و... اعلام کرد که به گفته او، قیمت هر متر مربع آپارتمان در این مناطق از 1.5 میلیون تومان شروع می‌شود.

همچنین او قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهرک‌های اطراف شهر قزوین را از هر متر مربع یک تا 1.5 میلیون تومان اعلام کرد.
 

اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن در قزوین

اخبار اقتصادی  - اقتصادنیوز


ویدیو مرتبط :
این ویلا دوازده میلیارد تومان قیمت دارد/متر و میلیارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت مسکن در تهران حداقل متری 2.5 میلیون تومان/ قیمت زمین بالاتر از آپارتمان



قیمت مسکن در تهران حداقل متری 2.5 میلیون تومان/ قیمت زمین بالاتر از آپارتمان

مهر: افزایش قیمت مسکن موجب شده است در حال حاضر آپارتمان نوساز با شرایط مناسب کمتر از 2.5 میلیون تومان در اکثر محله‌های شهر تهران وجود نداشته باشد و قیمت هرمترمربع زمین تا 500 هزار تومان بیش از یک آپارتمان نوساز معامله شود.

 قیمت مسکن,قیمت مسکن در تهران

به گزارش مهر، با شروع افزایش قیمت مسکن از بهمن ماه سال گذشته، قیمتها در این بخش به طور فزاینده ای افزایش پیدا کردند به طوری که این سومین جهش قیمتی مسکن در 30 سال گذشته بود و تاثیر زیادی را بر قدرت خرید متقاضیان بازار، گذاشت.

براین اساس، جهش قیمت مسکن موجب شد که برخی قیمتها از بازار مسکن شهر تهران حذف شوند و دیگر آپارتمان و یا زمینی با این نرخ در تهران وجود نداشته باشد. در واقع تا پیش از این در برخی از محله های تهران، آپارتمانهای نوساز با قیمت هر مترمربع 1.5 تا 2 میلیون تومان قابل خرید بودند اما در حال حاضر با قیمتی کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان نمی توان خانه مناسبی در اکثر محله های تهران، یافت.

از سوی دیگر، افزایش قیمت مسکن موجب شده است که بساز بفروشها آپارتمان‌های خود را به فروش نرسانند و در انتظار گرانی بیشتر مسکن باشند که این هم یکی از دلایل آشفتگی بازار مسکن در این روزها است. در واقع خریداران به دنبال ارزانی مسکن و فروشندگان برای گرانی، در بازار حضور ندارند و این موضوع باعث رکود بی سابقه ای در بخش مسکن شده است.

همچنین با افزایش قیمت آپارتمان، نرخ خانه های کلنگی هم افزایش یافت به طوری که قیمت هرمترمربع زمین تا 500 هزار تومان بیش از یک آپارتمان نوساز معامله می شود که همین امر رونق زیادی را در بازار خرید و فروش زمین به دنبال داشته است. به خصوص در حوزه بافت های فرسوده که به دلیل اختصاص وام های قرض الحسنه و با سود کم، خریدار بیشتری برای آپارتمان های نوساز این بخش وجود دارد.

قیمت آپارتمان‌های کمتر از 50 متر

یک سوئیت در خیابان جمهوری - اسکندری به مساحت27 متر با نرخ 108 میلیون تومان به فروش می رسد و واحد دیگری در هاشمی یادگار امام به مساحت40 متر، نوساز با پارکینگ 161 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. 

یک دستگاه آپارتمان در خیابان پیروزی - دلگشا به مساحت 36 مترمربع طبقه 2 با پارکینگ به نرخ 20 میلیون تومان رهن 20 میلیون تومان وام و 100 میلیون تومان نقد به فروش می رسد و در سه راه آذری - لقمان حکیم یک واحد 39متری یک خوابه، طبقه 4 زیر قیمت 98 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی به مساحت 40 مترمربع در هفده شهریور تیردوقلو با عمر یکساله و انباری، طبقه سوم با 16 میلیون تومان وام، 20 میلیون تومان رهن، 68.5 میلیون تومان نقد به فروش می رسد و آپارتمان دیگری با متراژ 40 متر در بریانک - گلستانی، طبقه سوم با عمر 5 ساله و پارکینگ با 84 میلیون تومان نقد، 20 میلیون تومان وام و 23 میلیون تومان رهن قیمت‌گذاری شده است.

مالک آپارتمانی درخیابان جیحون به متراژ 35.5 متر، یک خوابه، طبقه اول با پارکینگ و بالکن با عمر 10 ساله با شرایط 20 میلیون تومان رهن و 13 میلیون تومان وام، 96 میلیون تومان نقدی دریافت می کند و در خیابان خوش - مرتضوی، واحد به مساحت 45 مترمربع، طبقه دو با شرایط 25 میلیون تومان وام، 30 میلیون تومان رهن و 98 میلیون تومان نقد به فروش می رسد. در انتهای جیحون - غفوری هم واحدی 45 متری، طبقه اول با انباری متری 2 میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری شده است./مهر