اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مسکن در سراشیبی سقوط


با توجه به رکود بازار مسکن و کاهش قیمتها در بازار ارز قیمتها روند کاهشی را در پی گرفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به رکود بازار مسکن و کاهش قیمتها در بازار ارز قیمتها روند کاهشی را در پی گرفته‌اند.

گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت خرید و فروش مسکن کاهش نداشته است.

براساس این گزارش، یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه قیمتهای واحد مسکونی از اردیبهشت ماه با روند کاهشی قیمتها روبه‌رو شده‌اند، افزود: خرید و فروش در بازار مسکن با رکود روبه‌رو شده و بهترین فرصت برای خرید مسکن ایجاد شده است.

این مشاور املاک با اشاره به اینکه قیمت مصالح ساختمانی هیچ کاهش قیمت نداشته است، افزود: دستمزد کارگران و قیمت آهن‌آلات و سیمان که جزو اصلی‌ترین مصالح ساختن به شمار می‌رود تاکنون هیچ کاهش قیمتی نداشته است.

*قیمت مصالح ساختمانی کاهش نیافت


وی در ادامه اظهار داشت: سازندگان مسکن قیمت واحدهای مسکونی خود را با همان قیمت سابق، متری دو تا سه میلیون تومان می‌سازند.

این مشاور املاک با بیان اینکه قیمتهای واحدهای مسکونی همچنان ثابت مانده است، افزود: در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی افزایش نیابد، قیمتها همچنان ثبات و بازار با رکود مواجه می‌شود.

*کاهش یک میلیون تومانی قیمت مسکن


وی با اشاره به اینکه قیمتهای واحدهای مسکونی متری 700 تا یک میلیون تومان کاهش یافته است، افزود: در محدوده خیابان استاد معین در سال گذشته واحدها متری چهار میلیون و 500 هزار تومان که امروز به متری سه میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

براساس این گزارش، یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت واحدهای مسکونی کلنگی هیچ کاهشی نداشته است، افزود: قیمتهای مصالح ساختمانی تاکنون هیچ کاهشی نداشته و همچنان با افزایش قیمت روبه‌رو هستند.

وی در ادامه افزود: در بازار مسکن قیمتهای بسیاری از واحدهای مسکونی کاهش یافته و واحدها زیر قیمت به فروش می‌رسند.

این مشاور املاک در ادامه افزود: قیمتهای واحدهای مسکونی یک میلیون تومان کاهش یافته در حالی که سازندگان با همان قیمت یک میلیون تا دو میلیون تومان اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

براساس این گزارش، مصطفی قلی خسروی تا چند روز آینده قیمتها کاهش می‌یابد، افزود: برخی از سوداگران بازار مسکن باید قیمتهای واحدهای که افزایش داده‌اند را به درست کاهش دهند.

لازم به ذکر است، قیمتها در بازار مسکن همچنان ثبات مانده و روند کاهشی را پی گرفته‌اند با توجه به این وضعیت بهترین زمان برای خرید مسکن ایجاد شده است.


ویدیو مرتبط :
قیمت طلا در سراشیبی سقوط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط 80درصدی قیمت مسکن در دبی



 

 

 

سقوط 80درصدی قیمت مسکن در دبی

 

قیمت زمین و مسکن در دبی به صورت تکان دهنده ای کاهش یافته است.به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونیاسکای نیوز اعلام کرد، ارزش زمین و مسکن در دبی همچنان سیر نزولی دارد. افول شدید قیمت زمین و مسکن در دبی سبب شده است این منطقه زیر انبوهی از بدهی ها فرو برود.

 

برآوردهای مختلفی درباره میزان بدهی های این امیرنشین امارات عربی متحده وجود دارد.

 

 

برخی از تخمین ها ، میزان بدهی های دبی را حدود یکصد میلیارد دلار برآورد می کند.

 

 

ابوظبی دیگر امیرنشین امارات عربی متحده حدود بیست میلیارد دلار به دبی قرض داد تا اینکه مانع از ورشکستگی آن شود.

 

 

براساس ارزیابی های انجام شده ، قیمت زمین و مسکن در دبی در مقایسه با دوران اوج قیمت زمین و مسکن در این منطقه در سال 2008حدود 80 درصد کاهش یافته است.

 

 

به گفته دکتر کریستوفر دیویدسون، شرکتهای بیمه ای دبی با مشکلات جدی مواجه است و بحران بدهی های آن بسیار حاد است. البته مسوولان دبی در تلاش هستند تا رسانه ها چندان به این مشکلات مالی و اقتصادی این منطقه نپردازند و بجای آن آینده روشنی را برای این منطقه پیش بینی و در رسانه ها منعکس کنند.