اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مرغ و گوشت دولتی برای رمضان اعلام شد



اخبار,اخباراقتصادی ,قیمت  گوشت

معاون شرکت پشتیبانی امور دام از ذخیره‌سازی حدود 138 هزار تن مرغ و گوشت قرمز برای تنظیم بازار ماه رمضان خبر داد و اعلام کرد: گوشت قرمز برزیلی به قیمت کیلویی 21 هزار تومان و مرغ منجمد ایرانی کیلویی 5500 تومان در بازار ماه رمضان عرضه خواهد شد.

عباس والوزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علی‌رغم محدود شدن خرید گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون 25 هزار تن از این محصول از مرغداران به قیمت کیلویی 6500 تا 7000 تومان خریداری شده و حجم ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام به حدود 130 هزار تن رسیده است.
 
وی افزود: طی دو ماه گذشته حدود 8000 تن گوشت قرمز (گوساله) نیز از برزیل خریداری شده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان واردات آن تا پایان امسال به حدود 20 هزار تن خواهد رسید.
 
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: با ذخیره حدود 8000 تنی گوشت قرمز از هم‌اکنون آماده‌ توزیع آن برای تنظیم بازار هستیم و این محصول برای ماه رمضان به قیمت کیلویی 21 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
 
والوزی با بیان این‌که گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده به قیمت کیلویی 5500 تومان در بازار عرضه می‌شود، اعلام کرد: با توجه به هزینه‌های تولید گوشت مرغ و در نظر گرفتن حاشیه سود منطقی برای تولید‌کنندگان، قیمت منطقی برای این محصول در بازار امروز و حتی ماه رمضان حدود 7000 تومان است.
 
وی گفت: برای آغاز عرضه گوشت قرمز یا گوشت مرغ در قالب طرح‌هایی مانند طرح ضیافت ماه رمضان به مصوبه ستاد تنظیم بازار نیاز دارد، اما از هم‌اکنون آمادگی توزیع و تنظیم بازار این محصولات پروتئینی را داریم.
 
خرید تضمینی 50 هزار تن جو
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام از آغاز خرید تضمینی جو از کشاورزان خبر داد و گفت: تاکنون حدود 50 هزار تن جو به صورت تضمینی خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به حدود یک میلیون تن برسد.
 
والوزی اظهار کرد: خرید تضمینی جو به قیمت کیلویی 920 هزار تومان از چند روز گذشته آغاز شده است.
 
وی افزود: این محصول تاکنون از کشاورزان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، سمنان، گلستان و ... به صورت تضمینی خریداری شده است.
 
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام با بیان این‌که میزان خرید تضمینی جو تامین‌کننده حدود 20 درصد از نیاز داخلی کشور است، ادامه داد: از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون پرداختی به کشاورزان نداشتیم، چرا که به دنبال تامین اعتبارات آن هستیم.
 
والوزی با اشاره به برنامه‌ریزی برای پرداخت مطالبات کشاورزان تا حدود یک هفته پس از خرید تضمینی جو گفت: اتحادیه‌های تعاونی روستایی مباشر شرکت پشتیبانی امور دام هستند و هیچ مشکلی برای خرید تضمینی این محصول وجود ندارد.

 

 اخبار   اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نوسان قیمت مرغ در آستانه سال نو گوشت مرغ برای خیلی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک مرکزی اعلام کرد: ثبات قیمت 5 گروه کالایی/ کاهش قیمت گوشت مرغ



قیمت کالاهای اساسی

بانک مرکزی اعلام کرد:
ثبات قیمت 5 گروه کالایی/ کاهش قیمت گوشت مرغ

بنا به اعلام بانک مرکزی، قیمت پنج گروه کالایی طی هفته منتهی به 17 آبان ماه ثابت مانده است اما قیمت برنج طی یک سال گذشته 51.8 درصد و حبوبات 62.2 درصد افزایش یافته است.

به گزارش  ایسنا ، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی 11 گروه کالایی در هفته منتهی به 17 آبان ماه سال جاری را اعلام کرد.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه معادل 0.1 درصد افزایش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.قیمت تخم مرغ نیز از 1.1 درصد افزایش برخوردار شد.

برنج و حبوبات
در هفته مورد بررسی در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو ثابت ماند در گروه حبوبات نیز قیمت کلیه اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه
براساس این گزارش بهای پرتقال درجه یک 2.1 ، لیمو شیرین 19.2، انار 1.9 و انگور 1.7 درصد کاهش یافت. اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.9 تا 5.3 درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت تمام اقلام این گروه بین 1 تا 33 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در این هفته قیمت گوشت گوسفند معادل یک درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 1.3 درصد افزایش یافت اما بهای گوشت مرغ 0.9 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در هفته مورد بررسی قیمت چای  معادل 0.1 درصد افزایش یافت اما بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.

بر این اساس قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج و حبوبات نسبت به هفته مشابه سال قبل به ترتیب از 16.7، 11، 51.8 و 62.2 درصد افزایش برخوردار شده‌اند.

همچنین قیمت میوه‌های تازه 61.9، سبزی‌های تازه 76.9، گوشت قرمز 36.9، گوشت مرغ 38.3، قند و شکر 23.5، چای 34.8 و روغن نباتی 22.7 درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش یافته‌ است.
/ایسنا