اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مرغ متعادل می شود




 

قیمت مرغ متعادل می شود

 

 

رئیس شورای اصناف کشور گفت: قیمت مرغ تا سه روز دیگر متعادل شده و به ۲۴۵۰ تومان می رسد.

 


قاسم نوده فراهانی در گفتگو با فارس در پاسخ به این سؤال که قیمت مرغ در سطح شهر تهران بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان توزیع می شود و این در حالی است که شما وعده داده بودید که به مدت ۳ ماه در هر کیلوگرم ۲۴۵۰ تومان قیمت را حفظ خواهید کرد؟ گفت: بازرسیها در سطح شهر در حال انجام است و روز گذشته قیمت مرغ در منطقه میدان شهدا به قیمت ۲۷۵۰ تومان توزیع می شده است. طبق تفاهمنامه ای که وزارت بازرگانی با تولیدکنندگان مرغ انجام داده قرار است به مدت دو ماه روزانه ۲۰۰ تن مرغ در سطح شهر توزیع شود تا بتوانیم قیمت آن را متعادل کنیم.

 


وی در پاسخ به سؤال فارس در خصوص اینکه پیش بینی شما برای متعادل شدن قیمت مرغ و رسیدن هر کیلو به ۲۴۵۰ تومان چیست؟ گفت: ما پیش بینی می کنیم تا دو سه روز آینده قیمت مرغ را متعادل کنیم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مرغ منجمد را به قیمت یک ماه اخیر مرغ کشتار روز بخرید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعرفه واردات تخم‌مرغ صفر شد؛قیمت تخم مرغ تا یك هفته دیگر متعادل می شود



 

تعرفه واردات تخم‌مرغ صفر شد؛قیمت تخم مرغ تا یك هفته دیگر متعادل می شود

 

 

طی چند روز اخیر قیمت تخم مرغ به شانه ای هفت هزار تومان هم رسیده و در حالی كه وزارت جهاد كشاورزی و اتحادیه مرغ تخم گذار به طور مستقیم این محصول را شانه ای چهار هزار و ۵۰۰ تومان و پنج هزار تومان عرضه می كنند، بازار مصرف همچنان با گرانی تخم مرغ مواجه است و تاثیری در كاهش قیمت و متعادل شدن بازار نداشته است.

در این زمینه مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم گذار به خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام كرد: طی یك هفته آینده قیمت تخم مرغ در بازار مصرف متعادل می شود. همچنین وزارت بازرگانی تعرفه ی ۲۷ درصدی واردات تخم مرغ را به صفر كاهش داده تا بازار تنظیم و قیمت ها برای مصرف كنندگان متعادل شود.

همچنین وزارت كشاورزی طی چند روز اخیر به منظور متعادل شدن قیمت ها از طریق موسسه ی جهاد استقلال تخم مرغ را شانه ای چهار هزار و ۲۵۰ تومان به عوامل توزیع عرضه می كند و شانه ای چهار هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف كننده قرار می دهد، اما این عرضه ی مستقیم توسط بخش خصوصی و همچنین وزارت جهاد كشاورزی تاثیر محسوسی در بازار مصرف نداشته و مصرف كنندگان همچنان با قیمت بالا این محصول را تهیه می كنند.

به گفته هدایت اصغری طبق توافق اتحادیه مرغ تخم گذار با وزارت بازرگانی طی چند ماهه اخیر تخم مرغ كیلویی دو هزار و ۱۵۰ تومان در اختیارعوامل توزیع قرار می گیرد و كیلویی دو هزار و ۵۰۰ (شانه ای پنج هزار تومان) در اختیار مصرف كنندگان قرار می گیرد اما یكی از دلایل افزایش قیمت افزایش مصرف در شهریور ماه و مهر ماه است.

جای سوال است مگر طی این دوماه چه اتفاقی رخ داده است كه مصرف تخم مرغ افزایش یافته؟ و حتی اگر با افزایش مصرف و تقاضا در بازار مواجه بوده ایم این افزایش به قدری بوده كه قیمت را به شانه ای هفت هزار تومان برساند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن قرار شده وزارت بازرگانی عرضه مستقیم تخم مرغ را به سوپر ماركت ها و مراكز خرده فروشی تعمیم دهد تا تاثیر عرضه مستقیم این محصول برای مصرف كنندگان محسوس شود.

همچنین محمدرضا شافعی نیا مشاور وزیر جهاد كشاورزی به خبرنگار ایسنا گفت: تخم مرغ شانه ای چهار هزار و ۵۰۰ تومان همچنان توسط موسسه ی جهاد استقلال در حال عرضه است و تا زمانی كه قیمت ها متعادل شود، عرضه ادامه خواهد داشت.

وی اعلام كرد: روزانه به هر میزان كه تقاضا باشد، تخم مرغ شانه ای چهار هزار و ۵۰۰ تومانی دراختیار مصرف كنندگان قرار می گیرد و هیچ محدودیتی برای عرضه وجود ندارد.

اما مصرف كنندگان كه هرساله با نوسان قیمت تخم مرغ مواجه هستند، همچنان منتظر كاهش قیمت و متعادل شدن بازار این محصول هستند كه امید می رود وعده مدیر عامل اتحادیه ی مرغ تخم گذار محقق شود و قیمت تخم مرغ طی هفته ی آینده متعادل شود..... /  خبرگزارى ایسنا