اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت غذای دانشجویی تا مهرماه افزایش نمی یابد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: قیمت غذای دانشجویی تا مهرماه سال آینده افزایش نمی یابد و در ترم تحصیلی جدید غذای دانشجویی با قیمت مصوب ارائه می شود.

مجتبی صدیقی در گفتگو با مهر گفت: قیمت غذای دانشجویی در کمیته ای تخصصی متناسب با تورم موجود درکشور تعیین می شود که این نرخ گذاری به صورت سالانه انجام می شود بنابراین در ترم تحصیلی بهمن ماه افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی افزود: کمیته تخصصی مربوط به نرخ گذاری غذای دانشجوی شهریورماه سال آینده تشکیل جلسه خواهد داد و قیمت غذای دانشجویی متناسب با نرخ تورم در آن زمان برای سال ۹۵ تعیین خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: درحال حاضر برخی از دانشگاه ها اقدام به راه اندازی رستوران های آزاد کرده اند که قیمت غذای این رستوران ها به صورت نیمه آزاد تعیین شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشگاه های بزرگ کشور از راه اندازی رستوران های آزاد در کنار سلف غذای دانشجویان استقبال کرده اند و این روند در این دانشگاه ها آغاز شده است.

 

اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت شمش و سنگ آهن منجر به افزایش چشمگیر قیمت فرآورده‌های آهنی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برابری نرخ غذای دانشجویی با قیمت نان سنگك / ژتون غذای دانشجویان 3 نرخی شد



برابری نرخ غذای دانشجویی با قیمت نان سنگك

ژتون غذای دانشجویان 3 نرخی شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام نرخ جدید غذای دانشجویان در سال تحصیلی جدید، از نزدیك شدن نرخ ژتون غذای دانشجویی به قیمت تمام شده نان سنگك خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

كیوان مرادیان كوچك سرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه امسال مدنظر است سه نوع غذا در بین دانشجویان توزیع شود، تصریح كرد: بر این اساس نرخ ژتون غذای دانشجویی به طور متوسط 485 تومان درنظر گرفته شده است، در این راستا یك نوع غذا در همین رنج و دونوع غذای دیگر یكی پایین‌تر از 485 تومان و دیگری بالاتر از این رقم درنظر گرفته شده است كه میزان دقیق دو رنج دیگر پس از تصویب نهایی اعلام می‌شود.

 

وی با بیان اینكه نرخ غذای دانشجویی سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافت، افزود: امسال هزینه غذای دانشجویی كمتر از سال گذشته و تنها اندكی افزایش یافته است و میزان افزایش به میزانی است كه تقریبا به قیمت نان سنگك یعنی هزینه 600 تومان نزدیك می‌شود.

 

به گفته وی، در سال تحصیلی گذشته، دانشگاه‌ها برنامه هفتگی غذا به دانشجویان ارائه می‌کردند و در هر روز دو نوع غذا در بین دانشجویان توزیع می‌شد كه طی آن نرخ غذا بین 250 تا 485 تومان تعیین شده بود، بر این اساس بسته به نوع غذای ارائه شده به دانشجو، نرخ ژتون‌ها بین این دو رقم از دانشجو دریافت می‌شد.

 

وی اعلام كرد: امسال كلیه دانشجویان می‌توانند 100 درصد از تسهیلات وام تغذیه استفاده كنند و پس از اتمام تحصیلاتشان در اقساط 60 ماهه آن را بازپرداخت كنند. این درحالی است كه سال گذشته تنها 20 درصد دانشجویان می‌توانستند از وام تغذیه استفاده كنند.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس بخشنامه‌ای با عنوان "هدفمند کردن غذای دانشجویی" در 8 شهریور ماه سال 90، دانشگاه‌ها ملزم هستند در راستای واقعی شدن نرخ غذای دانشجویی حرکت کنند. به این ترتیب که در طول 5 سال برنامه پنجم توسعه به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا 50 درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی به عنوان سهم دانشجو از وی دریافت شود./ایسنا