اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت سکه سقوط کرد


رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام اینکه قیمت طلای داخلی با کاهش 3.1 درصدی در یک هفته اخیر مواجه شده است، پیش بینی کرد که قیمت‌ها در وضعیت فعلی باقی بماند.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام اینکه قیمت طلای داخلی با کاهش 3.1 درصدی در یک هفته اخیر مواجه شده است، پیش بینی کرد که قیمت‌ها در وضعیت فعلی باقی بماند.

محمد کشتی آرای  از کاهش 3.1 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: قیمت طلا در بازار داخلی نیز به تبع قیمت در بازار جهانی در همین مدت به همین میزان 3.1 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام اینکه قیمت‌های طلا و سکه در بازار داخلی، مطابق با قیمت‌های جهانی است، افزود: قیمت‌ها در بازار داخلی هیچگونه حباب، افزایش و یا کاهش اضافی قیمتی ندارد.

وی در مورد کاهش حدود 600 هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی طی سه ماه اخیر اظهارداشت: این امر ناشی از کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین ارز است و کاهش قیمت‌ها مسئله ای جهانی است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی از ابتدای سال جاری میلادی (2013) تاکنون 22 درصد کاهش یافته است، پیش بینی کرد که قیمتها و بازار سکه و ارز در همین وضعیت فعلی باقی بماند.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه در بازار 888 هزار تومان، 891 هزار تومان، نیم سکه 456 هزار تومان، ربع سکه 267 هزار تومان، سکه گرمی 176 هزار تومان، هر گرم طلا 18 عیار 91 هزار و 200 تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1244 دلار گزارش شده است.


ویدیو مرتبط :
سقوط ازاد قیمت سکه 20:30

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط آزاد قیمت طلا در بازارهای جهانی/ سکه تمام بهار 639 هزار تومان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با فارس خبر داد

سقوط آزاد قیمت طلا در بازارهای جهانی/ سکه تمام بهار 639 هزار تومان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت اونس و رسیدن آن به رقم 1584 دلار گفت: سکه طرح قدیم 650 هزار تومان، طرح جدید با 9 هزار تومان کاهش 639 هزار تومان و نیم سکه 322 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

محمد کشتی‌‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به کاهش قیمت جهانی اونس اظهارداشت: این کاهش قیمت منجر به کاهش قیمت انواع سکه شده است.

 

وی افزود: قیمت سکه طرح قدیم با 10 هزار تومان کاهش 650 هزار تومان، طرح جدید با 9 هزار تومان کاهش 639 هزار تومان و نیم سکه 322 هزار تومان قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته 6 هزار تومان کاهش داشته است.

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: ربع سکه امروز با 2 هزار تومان کاهش قیمت 177 هزار تومان، سکه یک گرمی بدون تغییر 103 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 64 هزار و 400 تومان برای فروش عرضه شد و دلار 1654 تومان به فروش رسید.

 

وی با اشاره به روند تغییر قیمت اونس جهانی از سال 2008 تاکنون گفت: بعد از بحران اقتصادی سال 2008 روند قیمت طلا در جهان همواره افزایشی بوده است و پس از چهار سال قیمت طلا با افت شدید مواجه شد و به کمتر 1600 دلار در هر اونس رسید.

 

کشتی‌آرای با بیان اینکه کاهش قیمت اونس بر قیمت سکه و طلا در کشور تاثیر‌گذار بوده است، افزود: در چهار ماه گذشته سال میلادی قیمت اونس بعد از چهار ماه امروز با 24 دلار کاهش نسبت به 4 ماه گذشته به 1594 دلار رسیده است و از طرف دیگر در دو روز گذشته قیمت انواع ارز ثابت بوده و با کاهش قیمت طلا قیمت سکه با کاهش روبرو شد.

وی با بیان اینکه یکی از علل کاهش قیمت اونس نتیجه انتخابات فرانسه بوده گفت: قیمت انواع فلزات گران‌بها با افت قیمت مواجه شده و نقره بعد از 6 ماه به زیر 30 دلار رسید و سایر فلزات دیگر تحت‌ تاثیر آن کاهش یافته است./فارس