اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خودرو نباید افزایش یابد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بازار  خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قیمت خودروهای داخلی در سال جاری نباید افزایش یابد.

امرالله امینی در گفت‌وگو با یسنا، اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برجام بخشی از هزینه‌های تولید خودروسازان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت خودرو در سال جدید وجود ندارد، خاطرنشان کرد: درست است که در سال جدید هزینه‌هایی چون مواد اولیه و دستمزد افزایش می‌یابد اما خودروسازان باید این رشد هزینه‌ها را با افزایش بهره‌وری جبران کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متاسفانه بهره‌وری صنعت خودرو در ایران پایین است به همین دلیل قیمت تمام شده تولید خودرو بالا است.

وی افزود: با این حال مصرف‌کنندگان نباید هزینه پایین بودن بهره‌وری در صنعت خودرو را بپردازند بلکه این خودروسازان هستند که باید هزینه‌های خود را کاهش دهند.

امینی با بیان اینکه خودروسازان افزایش قیمت را به عنوان راحت‌ترین راه برای جبران افزایش هزینه‌ها انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: با این حال شورای رقابت نباید با افزایش قیمت خودرو در سال جاری موافقت کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد که در سال جدید شرکتهای خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به شورای رقابت ارائه کرده‌اند.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا   


ویدیو مرتبط :
جلوگیری از افزایش قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب افزایش قیمت خودرو، تا دو هفته دیگر؟



 

 

جدیدترین جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو و به زمان دیگری موكول شد.

به گزارش ایسنا، یكشنبه هفته گذشته قرار بود جدیدترین جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو برگزار شود. بررسی درخواست افزایش قیمت برخی خودروسازان داخلی از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود كه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

نمایندگان معاونت اقتصادی و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، ‌سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف‌كنندگان، ایدرو، انجمن حمایت از مصرف‌كنندگان خودرو و انجمن خودروسازان هفت عضو دارای حق رای كمیته قیمت‌گذاری خودرو هستد.

جلسه قبلی كمیته قیمت‌گذاری خودرو حدود یك ماه پیش برگزار شد و افزایش قیمت برخی محصولات شركت زامیاد در آن به تصویب رسیده بود.

در یك سال اخیر خودروسازان مختلف داخلی درخواست افزایش قیمت خود را به كمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه كرده‌اند. البته رشد شدید نرخ ارز در چند ماهه اخیر موجب شده تا خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را با شدت بیشتری پیگیری كنند كه البته هنوز به سرانجامی نرسیده است.

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، جلسه بعدی كمیته قیمت‌گذاری خودرو ظرف دو هفته آینده برگزار خواهد شد.... / ایسنا