اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خودرو در آستانه‌ سال نو


رئیس اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: با افزایش خرید خودرو بازار از رکود خارج می‌شود اما چون خودرو به اندازه‌ی نیاز در بازار موجود است قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: با افزایش خرید خودرو بازار از رکود خارج می‌شود اما چون خودرو به اندازه‌ی نیاز در بازار موجود است قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

«حمیدرضا حیدری» اظهار کرد: اغلب در ایام پایانی سال خرید اتومبیل افزایش می‌یابد و در این میان شاهد بروز تخلفات عمده‌ای از سوی واحدهای صنفی بدون پروانه هستیم، از این‌رو توصیه می‌شود خریداران اتومبیل مراقب باشند چون بروز تخلفات اغلب در واحدهای فروش اتومبیل فاقد پروانه است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 180 واحد صنفی غیرمجاز شناسایی و پلمب شدند که از این تعداد 70 واحد به اخذ پروانه اقدام کرده‌اند.

رئیس اتحادیه‌ی نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: توصیه می‌شود نمایشگاه‌داران اسناد مربوط به خرید و فروش اتومبیل را تا پیش از فرارسیدن سال نو تنظیم کنند و خریداران نیز در هنگام خرید خودرو حتماً نظر کارشناسان ماهر را جویا شوند.

جمعه بازار مورد تأئید اتحادیه نیست

وی با بیان اینکه جمعه بازار جایگاهی برای خرید و فروش خودرو نیست، خاطرنشان کرد: عمده مشکلات و شکایات خریداران مربوط به جمعه بازار و واحدهای بدون پروانه است، جمعه بازار مورد تأئید ما نیست.


ویدیو مرتبط :
نوسان قیمت مرغ در آستانه سال نو گوشت مرغ برای خیلی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در آستانه سال نو ، خودرو چقدر گران می شود؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - زمزمه های گرانی خودرو قوت گرفت
در آستانه سال نو ، خودرو چقدر گران می شود؟

بازار خودرو انگار قرار نیست روی آرامش را به خود ببیند و هم سازندگان ، هم فروشندگان و هم خریداران همچنان در سردرگمی به سر می برند.

یک روز خودرو انقدر گران می شود که مردم تمایلی برای خرید خودرو های تولید داخل نشان نمی دهند، روز دیگر قیمت ها کمی پایین می آید اما فریاد خودرو سازان بلند می شود  و بانگ ورشکستگی از همه جا به گوش می رسد.

یک روز شورای رقابت متولی قیمت گذاری می شود و روز دیگر وزارت صنعت خواهان باز پس گیری قیمت گذاری از شورای رقابت می شود و این در گیری ها و کش مکش ها همچنان ادامه دارد اما نکته اینجاست که نرخ خودرو باز هم پایین نیامد و بسیاری از مردم قدرت خرید پراید را هم از دست داده اند.

هنوز از یادها نرفته است که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت  اعلام کرد: خودرو گران می شود و مردم منتظر کاهش میلیونی قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته به خودروسازان گفته ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند و برهمین اساس، مختصر تغییراتی در قیمت خودرو خواهیم داشت.

همین سخنان باعث شد نرخ خودرو ها در روزهای رکود بازار اندکی افزایش یابد.این اتفاق اما در حالی رخ داد که به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و رونقی در خرید و فروش مشاهده نمی‌شود.

این اظهارات اما در حالی بود  که براساس آخرین گزارش د‌فتر صنایع ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، تولید‌ خود‌رو د‌ر ارد‌یبهشت‌ماه سال‌جاری د‌ر مقایسه با مد‌ت مشابه سال قبل 55/8د‌رصد‌ کاهش یافته است و از طرفی این کاهش تیراژ و مشکلات تامین نقد‌ینگی، تحویل خود‌رو با قیمت‌های قبل را مقرون‌به‌صرفه نکرد‌ و بر همین اساس تلاش‌ها برای افزایش رسمی قیمت خود‌روها آغاز شد‌ و قیمت رسمی خود‌روها را همسو با بازار آزاد‌ افزایش د‌اد‌، اما افزایش قیمت‌ها با تیراژ تولید‌ پایین تاثیری بر حل مشکلات ند‌اشت.

حالا هم رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرده : با عرضه خودروهای مدل 93 از هفته آینده بهای این خودرو‌ها یک تا دو میلیون تومان رشد می‌کند.

غلامحسین قاسمیان تاکید کرده : در صورتی که مدل‌های 93 خودرو به بازار عرضه شود نرخ آن‌ها از یک تا دو میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

هر چند در این میان برخی كارشناسان معتقدند رویه عرضه خودروهای مدل جدید همه ساله از پانزدهم بهمن آغاز می‌شود و این موضوع تغییری در قیمت نهایی خودروهای مدل جدید نخواهد داشت اما ممكن است برخی از نمایندگی‌های خودرو در این راه تخلف كنند و قیمت‌ها را افزایش دهند.

این در حالی است که امید می رفت با اجرایی شدن توافق ژنو و لغو تحریم های خودرو سازی، نرخ خودروها در سال جدید با کاهش هر چند اندک مواجه شود نه با افزایش 1 تا 2 میلیونی!

از سوی دیگر با وجود اینکه مردم طبقه متوسط و ضعیف  قدرت خرید خود را برای  داشتن خودروهای ایرانی از دست داده اند و بسیاری در آروزی پراید مانده اند معلوم نیست افزایش قیمت ها در آستانه سال نو چگونه می خواهد صنعت خودروسازی کشور و بازار خودرو را  از رکود خارج کند.

باید منتظر ماند و دید نتیجه این اظهارات چه خواهد بود و آیا خودرو در سال نو گران می شود ؟

اخبار اقتصادی - هشت صبح