اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خودرو از سامانه 124 حذف شد/ قیمتها تا چند روز دیگر به روز می‌شود



سامانه 124,قیمت خودرو, قیمت خودروها

قیمت خودرو از سامانه 124 حذف شد/ قیمتها تا چند روز دیگر به روز می‌شود

با نهایی شدن فرمول قیمتگذاری و ورود مرکز ملی رقابت به تعیین قیمت خودروها، قیمت رسمی انواع خودرو که تا پیش از این بر روی پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالاها و خدمات 124.ir برای اطلاع عموم مردم درج می شد، اکنون حذف شده است تا قیمتهای جدید براساس فرمول جدید محاسبه و بر روی این سامانه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه تا پیش از این و همزمان با تشکیل جلسات کمیته خودرو، همواره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئول رسیدگی به درخواستهای خودروسازان برای تغییر در قیمت انواع خودرو بود، اما با دستور رئیس جمهور مبنی بر ورود شورای رقابت به تعیین فرمول قیمتگذاری این کالا، عملا نقش کمیته خودرو در تعیین قیمت ها کمرنگ شده و هم اکنون مرکز ملی رقابت مسئولیت تعیین قیمت خودرو را به عهده گرفته است.

این در حالی است که تا پیش از این، قیمت رسمی انواع خودروها بر روی سامانه قیمتگذاری کالا و خدمات موسوم به 124 قرار می گرفت؛ اما با نهایی شدن فرمول قیمتگذاری خودرو از سوی شورای رقابت، تمامی قیمتهای رسمی خودرو از روی این سامانه برداشته شده و به گفته مسئولان این سامانه، قرار است که قیمتهای جدید به ثبت رسد.

یک مقام مسئول در سامانه قیمگذاری کالا و خدمات ایران در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: شورای رقابت قیمت چند محصول محدود خودرو را اعلام کرده است و بنابراین قیمت سایر محصولات باید با توجه به فرمول جدید قیمتگذاری خودرو محاسبه و در سامانه به ثبت رسد.

وی می افزاید: برای اینکه مردم با تصمیمات جدید برای قیمت خودرو دچار سردرگمی نشوند، قیمتها به صورت موقت از روی سایت برداشته شده تا با نهایی شدن قیمتهای جدید برای انواع خودرو، قیمت های رسمی مجدد بر روی این سامانه قرار گیرد./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
قیمت روز خودرو - ماشین بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ۵،۵ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار طی ۵ روز+قیمتها



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

افزایش ۵،۵ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار طی ۵ روز

 بحث قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای و احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات باعث رشد تا 5.5 میلیون تومانی قیمت‌ خودروهای داخلی و افزایش تا 15 میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی طی 5 روز اخیر در بازار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حال حاضر بازار خودرو با حالت رکود به کار خود ادامه می‌دهد و به دلیل افزایش بیش از حد قیمت‌ها، خرید و فروش نسبت به قبل کاهش یافته است.

درحال حاضر هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش قیمت یک میلیون تومانی، حدود 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین هر دستگاه 206 تیپ 5 با رشد قیمت یک میلیون تومانی، حدود 39 میلیون تومان و نوع تیپ 6 این خودرو با افزایش قیمت 5 میلیون تومانی طی روزهای اخیر، حدود 50 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V20 نیز طی روزهای اخیر با افزایش 1.5 میلیون تومانی به 35 میلیون تومان رسیده و در عین حال افزایش قیمت پژو 207 دنده اتوماتیک و نوع معمولی این خودرو به ترتیب 4.5 و 5 میلیون تومان بوده است به طوری که در حال حاضر این خودروها 53 و 45 میلیون تومان معامله می‌شوند.

قیمت پژو 405 ایران‌خودرو نیز به عنوان پرفروش‌ترین محصول این شرکت طی روزهای اخیر رشد 3 میلیون تومانی را تجربه کرده و این خودرو در حال حاضر 24 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

* پژو پارس 2 میلیون تومان گران شد

افزایش قیمت پژو پارس نیز طی روزهای اخیر 2 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو به قیمت 32 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد تندر90 ایران‌خودرو مدل E1 نیز می‌توان به رشد 2.5 میلیون تومانی قیمت آن طی روزهای گذشته اشاره کرد که درحال حاضر 30 میلیون تومان به خریداران فروخته می‌شود.

تندر90 مدل E2 ایران‌خودرو نیز با رشد قیمت 3 میلیون تومانی، این‌روزها 34 میلیون تومان معامله می‌شود.

افزایش قیمت خودروی جدید ایران‌خودرو یعنی رانا نیز در روزهای اخیر در بازار یک میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو به قیمت 31 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

از سویی، سمند ال‌ایکس طی روزهای اخیر افزایش قیمتی را نداشته و قیمت این خودرو در بازار 24.5 میلیون تومان است.

سوزوکی گراند‌ ویتارا نیز با افزایش قیمت 3 میلیون تومانی، در حال حاضر 108 میلیون تومان عرضه می‌شود.

* افزایش 1.5 میلیون تومانی قیمت تیبا

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به افزایش 1.5 میلیون تومانی هردستگاه تیبا اشاره کرد که در حال حاضر حدود 20 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت سایپا 111 مدل SX با افزایش 500 هزار تومانی به 16.5 میلیون تومان رسیده و در مورد سایپا 132 و سایپا 131 نیز می‌توان به افزایش 200 و 300 هزار تومانی قیمت این دو خودرو اشاره کرد که به ترتیب 14.5 و 14.8 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز این روزها در بازار 35 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود که این قیمت نشان دهنده افزایش 3 میلیون تومانی طی روزهای اخیر است.

* مگان 5.5 میلیون تومان گران شد

تیانا محصول دیگر پارس‌خودرو نیز با افزایش قیمت 4 میلیون تومانی، در حال حاضر در بازار 128 میلیون تومان عرضه می‌شود.

افزایش قیمت ماکسیما نیز در روزهای اخیر حدود 3 میلیون تومان بوده و این خودرو 98 میلیون تومان معامله می‌شود.

در مورد مگان 2000 سی‌سی هم می‌توان به افزایش 5.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 75 میلیون تومان اشاره کرد.

* رشد یک تا 15 میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی

بازار خودروهای خارجی نیز تحت تأثیر بازار خودروهای داخلی، رشد قیمت را طی روزهای اخیر تجربه کرده است به طوری که این افزایش قیمت در مورد هر دستگاه اپتیما در روزهای اخیر 2 میلیون تومان بود و قیمت این خودرو به 135 میلیون تومان رسیده است.

هر دستگاه اسپورتیج 2400 سی‌سی نیز در بازار 145 میلیون تومان معامله می‌شود که رشد 3 میلیون تومانی را در روزهای اخیر نشان می دهد.

قیمت سراتو 2000 سی‌سی نیز با افزایش یک میلیون تومانی به 98 میلیون تومان رسیده، اما نوع کوپه‌ای این خودرو بدون تغییر قیمت طی روزهای اخیر همچنان با قیمت 95 میلیون‌تومان عرضه می‌شود.

در عین حال، قیمت موهاوی با رشد 10 میلیون تومانی به 170 میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت مزدا 2 و مزدا  3 نیز در بازار 3 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودروها به ترتیب 61 و 98 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

قیمت I30 هم با افزایش 3 میلیون تومانی به 90 میلیون تومان رسیده است.

درمورد آزرا گرانجور نیز می‌توان به افزایش 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو و فروش آن با قیمت 160 میلیون تومان اشاره کرد.

رشد قیمت جنسیس در بازار حدود 15 میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به 245 میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت سانتافه هم طی روزهای اخیر 3 میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به 158 میلیون تومان رسیده است./فارس