اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خودروهای لوکس


آخرین قیمت خودرو

هفت صبح:


1

تویوتا

یاریس

46 میلیون

2

تویوتا

لندکروزر

148 میلیون

3

لکسوس

RX350

174 میلیون

4

هیوندای

جنسیس

111 میلیون

5

تویوتا

اوریون

85 میلیون

6

هیوندای

سوناتا

81 میلیون

7

تویوتا

پراتدو

148 میلیون

8

تویوتا

کرولا

66 میلیون

9

تویوتا

کمری

67 میلیون

10

هیوندای

I30

51 میلیون


ویدیو مرتبط :
افزایش شکایت ها از افت قیمت ها خودروهای لوکس به علت تصا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پورشه 650 میلیون/ جدول قیمت‌ جدید خودروهای لوکس



واکنش خودروها به ممنوعیت وارداتی

پورشه 650 میلیون/ جدول قیمت‌ جدید خودروهای لوکس

قیمت خودروهای وارداتی بعد از اعمال ممنوعیت واردات از سمت دولت، با افزایش چشم‌گیری مواجه شده‌اند اما اینکه سود این خودروها در جیب چه کسانی است، موضوعی است که پاسخ آن در ابهام قرار دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واردکنندگان خودروهای وارداتی این روزها بازاری بهتر از ایران برای سودآوری پیدا نمی‌کنند. بازاری که تشنه خودروهای باکیفیت است؛ ولی نوسانات نرخ ارز اجازه برخورداری طیف بیشتری از مردم را نمی‌دهد. حال هم که ممنوعیت واردات این کالا که به زعم برخی کارشناسان، یک کالای لوکس به شمار می‌آید، ممنوع شده است؛ ولی هر چقدر هم که قیمت بالا رود، باز هم مشتریانی هستند که حاضرند خودروی خارجی سوار شوند.

این در شرایطی است که قیمت خودرو از ابتدای سال جاری به شدت نوسان قیمت را تجربه کرد و در بسیاری از مواقع، نوسانات با شتاب بیشتری به سمت افزایش قیمت پیش می‌رفت، چراکه همه ساله معمولا با نو شدن سال و حتی در هفته‌های منتهی به انتهای سال، متقاضیان برای خرید خودروهای وارداتی دست به کار می‌شوند و همین افزایش تقاضا، قیمت را خود به خود بالا می‌برد.

اما امسال دلیل دیگری هم به این دلایل اضافه شد که اجازه سودبری بیشتر واردکنندگان را صادر کرد و آن نیز، نوسانات نرخ ارز بود که در مقاطعی از ابتدای امسال، از 1700 تومان به 2200 هزار تومان و حتی در ماه گذشته به 3800 تومان هم رسید. همین امر باز هم جهش دیگری را برای قیمت خودروهای وارداتی در کنار سایر کالاهایی که از خارج کشور، به ایران وارد می‌شوند، رقم زد.

همه اینها یک طرف و اینکه دولت به تازگی ثبت سفارش واردات خودرو را ممنوع اعلام کرده است نیز یک طرف. این طور باز هم عاملی سبب می شود که قانون نانوشته‌ای برای اجازه افزایش قیمت خودروهای وارداتی در اختیار سودجویان قرار گیرد.

بررسی‌های میدانی نشانگر این است که بعد از اعلام ممنوعیت واردات خودرو، قیمت انواع خودروهای وارداتی با افزایش زیادی مواجه شده است و به طوری که برخی کارشناسان می‌گویند، البته عطش برای خرید این کالا بیشتر هم شده است؛ چراکه برخی تصور می‌کنند که ممکن است ممنوعیت واردات خودرو بیش از حد طولانی شود و آنها دیگر دسترسی به خرید خودروی خارجی نداشته باشند. از سوی دیگر، بیم این را دارند که با طولانی شدن مدت ممنوعیت، قیمت باز هم از این که هست، بالاتر رود.

قیمت مقایسه‌ای انواع خودروهای وارداتی در قبل و بعد از ممنوعیت 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

این در شرایطی است که حمید صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به مهر اعلام کرده است که احتمال لغو ممنوعیت واردات برخی از انواع خودرو وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برای برخی از انواع خودرو محدودیت واردات ایجاد و برای برخی دیگر با اعمال شرایط و ضوابط خاص، واردات مجاز شود. صافدل ادامه داد: هنوز راجع به ممنوعیت و عدم ممنوعیت واردات خودرو تصمیم گیری نشده است و تا اوایل هفته آینده در کنار سایر اقلام، خودرو نیز تعیین تکلیف می شود./مهر

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران