اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خودروهای داخلی دربازار (+جدول)



اخبار اقتصادی - قیمت خودروهای داخلی دربازار (+جدول)

اخبار ,اخباراقتصادی ,قیمت خودروهای داخلی

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
مصطفی میرسلیم: با واردات خودروهای کارکرده قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی‌یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی+جدول



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی+جدول

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشته است. نمایندگی‌های فروش خودروسازان در پاسخ به دلیل عدم کاهش قیمت‌ها اظهار می‌کنند تا زمانیکه خودروسازان عرضه محصولات به صورت تحویل یک ماهه را آغاز نکنند قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

به گزارش پرشین خودرو» پیش از این کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار حذف تعرفه واردات خودروهای سبک برای متعادل شده بازار خودروهای داخلی شده بودند.

این کارشناسان معتقدند که تعرفه واردات خودرو باید در حد زیادی کاهش یابد تا از یک سو هزینه‌های واردات این محصول کاهش یافته و از سوی دیگر با رقابتی شدن بازار، خودروسازان مجبور به کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولات خود شوند.در این زمینه یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تعیین قیمت تجاری برای خودروهای داخلی گفته است: باندهای اقتصادی متصل به برخی خودروسازان نهایت بهره را از سپردن اختیار قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان می‌برند. قیمت تجاری خودرو به مفهوم به رسمیت شناختن بی‌ثباتی و نابسامانی ناشی از توقف یا کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بیاتیان خاطرنشان کرده که اگر دولت بخواهد به فکر مصرف‌کنندگان، سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی باشد باید همزمان با سپردن اختیار قیمت‌گذاری به خودروسازان، تعرفه واردات خودروهای سبک را صفر کند.

قیمت فعلی خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:

 

سایپا 131SX

18 میلیون و 500 هزار

تیبا

22 میلیون و500 هزار

تندر 90 پارس خودرو E2

38 میلیون

مگان

82 میلیون

ماکسیما

112 میلیون

206 صندوق‌دار V8

48 میلیون

206 صندوق‌دار V9

57 میلیون

تندر 90 ایران خودرو E2

37 میلیون

پژو پارس سال

35 میلیون و 500 هزار

پژو 405

26 میلیون

 پرشین خودرو