اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت جدید ۴ خودرو لوکس تصویب شد/ مگان؛ 75 میلیون تومان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قیمت جدید ۴ خودرو لوکس تصویب شد/ مگان؛ 75 میلیون تومان

در پی صدور مصوبه‌ آزادسازی قیمت خودرو، شرکت پارس خودرو قیمت مگان را ۷۵ میلیون تومان و ماکسیما را 105 میلیون تومان مصوب کرد.

به گزارش فارس، در قیمت‌گذاری جدید محصولات پارس خودرو، قیمت مصوب هر دستگاه مگان 75 میلیون تومان تعیین شده که نسبت به قیمت مصوب قبلی این خودرو، 10 میلیون تومان افزایش دارد.

همچنین قیمت ماکسیما 105 میلیون تومان تعیین شده که نسبت به قیمت مصوب قبلی این خودرو 20 میلیون تومان افزایش را نشان می‌دهد.

قیمت جدید تیانا نیز 135 میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به قیمت قبلی رشد 10 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

قیمت جدید هر دستگاه پیکاپ نیز با رشد 10 میلیون تومانی نسبت به نرخ مصوب قبلی، 75 میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت جدید محصولات پارس خودرو با تأیید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، به نمایندگی‌های فروش این شرکت ابلاغ شده اما بر خلاف مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، هنوز قیمتهای جدید بر روی سایت سازمان حمایت اعلام رسمی نشده است.

این در حالی است که طبق مصوبه دولت، قیمت جدید خودروها باید پس از تعیین بلافاصله بر روی سایت سازمان حمایت قرار گیرد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
عمارت رویایی و سوپر لوکس ، به قیمت 53 میلیارد تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت / مگان 57 میلیون تومان +سایر قیمتها



افزایش عرضه از سوی خودروسازان بزرگ؛

روند کاهشی قیمت خودرو ادامه دارد

در هفته‌ای که گذشت افزایش عرضه و پیش فروش محصولات از سوی دو خودروساز بزرگ کشور قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی را در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش ایسنا، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت 12 میلیون و 800 هزار تومان به صورت تحویل 10 روزه از سوی نمایندگی‌های این شرکت عرضه می‌شد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.

قیمت سایپا SL 131 نیز با کاهش زیادی به حدود 11 میلیون و 800 هزار تومان و SX 131 نیز به حدود 12 میلیون تومان در تحویل 10 روزه ‌رسید. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

در این هفته تیبا نیز به قیمت حدود 15 میلیون و 450 هزار تومان با شرایط تحویل 10 روزه عرضه می‌شد. البته قیمت رسمی این خودرو اندکی کمتر و 15 میلیون و 430 هزار تومان است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 24 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان است.

قیمت مگان 2000 اتومات نیز به حدود 57 میلیون تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان تعیین شده است. ماکسیما نیز در حالی به قیمت حدود 89 میلیون تومان عرضه می‌شد که قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان است.

در هفته گذشته در گروه محصولات ایران خودرو، خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نبود. قیمت پژو 206 صندوق‌دار نیز در مدل V9 این خودرو به حدود 40 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 29 میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.

قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز با کاهش قابل توجهی در مدل E1 آن به حدود 20 میلیون تومان و مدل E2 نیز 22 میلیون تومان در شرایط تحویل 45 روزه رسید. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.

پژو 405 نیز به قیمت حدود 18 میلیون و 800 هزار تومان در تحویل 45 روزه به فروش می‌رسید. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز با کاهشی قابل توجه به حدود 22 میلیون و 950 هزار تومان در تحویل 45 روزه رسید. قیمت رسمی این خودرو نیز حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگی‌های فروش مختلف همراه است.

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو خبر داد:

سازمان حمایت قیمت مزدا3، ویتارا و نیومورانو را بررسی می‌کند

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو از بررسی قیمت چند سواری گران قیمت داخلی از جمله مزدا 3، سوزوکی گراند ویتارا و نیومورانو در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد.

شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان می‌توانند براساس مصوبه کمیته قیمت‌گذاری، قیمت سواری‌های تولیدی با نرخ بالاتر از 45 میلیون تومان را براساس شرایط بازار و ضوابط سازمان حمایت تعیین کنند.

وی با بیان اینکه به خودروسازان تاکید کرده‌ایم آزادی در تعیین قیمت به معنای تخلف از ضوابط قیمت‌گذاری نیست، خاطرنشان کرد: سازمان حمایت به صورت رندوم نرخ اعلامی این خودروها و اسناد و مدارک قیمتی آن‌ها را بررسی می‌کند.

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو ادامه داد: اسناد و مدارک قیمتی مزدا 3 و سوزوکی گراند ویتارا را اخذ کرده‌ایم و اسناد خودروی نیومورانا نیز در دست بررسی است بنابراین اگر هر خودروسازی تخلفی در تعیین نرخ خودروهای با قیمت بالاتر از 45 میلیون تومان داشته باشند، ضمن لغو قیمت جدید حقوق ضایع شده خریداران نیز ایفا خواهد شد.

میرآخورلو خودرو تصریح کرد: قیمت‌هایی که از سوی خودروساز به سازمان حمایت اعلام می‌شود پس از بررسی و تایید و انتشار آن بر روی سامانه 124 قابلیت اجرا خواهد داشت./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران