اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت تمام شده خودرو با وام 25 میلیونی


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست.

خبرگزاری تسنیم: سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده اند گفت: این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده اند از رکود عبور کرده ایم .

وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تاثیر مثبت در بازار بوجود نخواهد آمد بلکه تاثیر منفی هم خواهد داشت.

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت : این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودرو داخلی شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود : ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود.

وی گفت: استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست های غلط دولتهاست.

بیاتیان با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت : قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست .

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود : دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان تری بخرند .

وی گفت : یکی از انتقادها دخالت دولت ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است . یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگیشان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند .

وی گفت : نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیافتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می شود .

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد : تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند اما در دراز مدت دولت باید سیاست خود را در باره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کند.

بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود .


ویدیو مرتبط :
جزئیات وام 25 میلیونی خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شورای رقابت باید از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شود/ اعطای مجدد وام 25 میلیونی شایعه است



 اخباراقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی,شورای رقابت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:با توجه به تنوع خودرو در بازار دخالت شورای رقابت در قیمت گذاری معنی ندارد و باید گذاشت تا بازار خود قیمت را تعیین کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با   ایلنا در خصوص آخرین وضعیت خودورسازی‌ها و قیمت گذاری آن اظهار داشت: امروز بحثی که در مجلس و نهادهای تصمیم‌گیر مطرح است، آزاد کردن قیمت خودرو است.

محمد بیاتیان افزود: فروش خودرو و قیمت‌گذاری باید از شورای رقابت خارج شود و نرخ خودرو در بازار تعیین کند

محد بیاتیان افزود: امروز به لطف خودروهای چینی و خودروهای وارداتی تنوع محصول در بازار زیاد است و با این وضعیت بازار خود می تواند قیمت را تعیین کند.

وی در خصوص انتشار خبرهایی مبنی بر اعطای مجدد وام 25 میلیونی خودرو گفت: پرداخت اینگونه وام‌ها به نفع مصرف کننده نیست و بیشتر به نفع خودروسازان و بانک‌ها است زیرا آنها سود خود را دریافت می‌کنند و  این مصرف کننده است که ضرر می‌کند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر خودروسازان دارای مازاد تولید هستند بهتر است خودشان شرایط ویژه فروش از جمله فروش اقساطی بگذارند ،در این صورت مصرف کننده نیز ضرر نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: اعطای وام میلیونی به هیچ وجه در کمیسیون مطرح نشده و حتی پیشنهاد آن از سوی خودروسازان به این کمیسیون نرسیده است. هر چند در صورت وجود چنین پیشنهادی کمیسیون به شدت با آن مخالفت خواهد کرد زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و منابع محدود دولت، بخش‌های دیگر صنعتی از اولویت بیشتری نسبت به خودروسازها برخوردار هستند.

بیاتیان در پایان افزود: دولت و مجلس یک بار به خودروسازان کمک کردند. همان زمان ما نیز اعلام کردیم که این کمک همیشگی نیست و خودرو سازها باید از این فرصت استفاده کنند و به وضعیت خود سر و سامان ببخشند.

 

 اخباراقتصادی  -  ایلنا