اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت تقریبی "رانا" مشخص شد


معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو گفت: شرایط بازار و قیمت خودروهای مشابه، از عوامل مهم موثر بر قیمت گذاری هر خودرو به شمار می رود و رانا نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

ایسنا : معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو گفت: شرایط بازار و قیمت خودروهای مشابه، از عوامل مهم موثر بر قیمت گذاری هر خودرو به شمار می رود و رانا نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

 حمیدرضا تقوی نژاد افزود: چهار سال پیش قیمت رانا 11 میلیون تومان هدف گذاری شد، اما با توجه به تغییرات در شرایط بازار و افزایش قیمت خودروهای مشابه، نمی توان انتظار داشت که این محصول با همان قیمت عرضه شود.

وی قیمت تمام شده محصول شامل مواد اولیه، قطعات، سربار و دستمزد را دیگر عامل مهم موثر بر قیمت خودرو دانست و گفت: دراین چهار سال افزایش قیمت در این بخش ها به ویژه مواد و قطعات، قابل توجه بوده و روی قیمت تمام شده محصولات اثر گذاشته است.

تقوی نژاد افزود: برای نزدیک کردن رانا به قیمت هدف و توجیه پذیر کردن آن، علاوه بر کاهش سرمایه‌گذاری پروژه، برخی قالب های قطعات بدنه که پیشتر از منابع خارجی تامین می‌شد، به سازندگان داخلی واگذار و برای رنگ و تزئینات، خطوط جدیدی ایجاد نشده، بلکه از خطوط موجود استفاده می‌شود.

معاون استراتژی و برنامه‌ریزی ایران خودرو افزایش هدف ساخت داخل رانا از 65 به 85 درصد در نقطه شروع تولید و افزایش بهره‌وری تولید را از دیگر اقداماتی توصیف کرد که برای تعدیل قیمت رانا در برابر افزایش قیمت عوامل تولید انجام شده است.

وی اثر شرایط بازار و قیمت محصولات مشابه و رقیب را بدیهی توصیف کرد و در خصوص افزایش قیمت خودروها طی چهار سال اخیر گفت: چهار سال پیش قیمت 206 اس دی بین 12.5 تا 13 میلیون تومان و قیمت رانا دو میلیون تومان زیر قیمت اس.دی هدف گذاری شده بود، امروز قیمت 206 اس.دی نزدیک به 18 میلیون تومان و قیمت هدف رانا سه تا چهار میلیون تومان زیر قیمت 206 اس.دی بوده و اختلاف قیمت امروز این دو محصول نسبت به چهار سال پیش، دو برابر است.

تقوی نژاد افزود: در صنعت خودروسازی در زمان طراحی پروژه یک هدف قیمتی با توجه به مشخصات محصول و خودروهای رقیب، تعیین می‌شود و در زمان معین باید به تولید برسد. این فاصله زمانی در مورد رانا به دلیل بازنگری پروژه از نظر توجیه اقتصادی، بیش از برنامه اولیه به طول انجامیده و در این بین، شرایط بازار تحولات بزرگی را به خود دیده که همه خودروسازان از آن متاثر شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: بدون کاهش سرمایه گذاری و ارزبری پروژه، عرضه رانا با همین قیمت کنونی هم در شرایطی که قیمت سایر عوامل افزایش قیمت یافته‌اند، توجیه پذیر نبود.

معاون استراتژی ایران خودرو ادامه داد: سال گذشته قیمت نهاده‌های تولید از قیبل انرژی، لاستیک، آلومینیوم، ورق فولاد، شیشه، مواد شیمیایی، رنگ و پلیمر افزایش یافته و با وجود کاهش 60 درصدی سرمایه‌گذاری پروژه و افزایش ساخت داخل و بهره‌وری تولید، نمی‌توانستیم رانا را با قیمت هدف اولیه عرضه کنیم.


ویدیو مرتبط :
دنا با قیمت تقریبی 35 میلیون تومان، تابستان به بازار می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت رانا مشخص شد/این خودرو تا پایان تابستان كاملا بومی می‌شود



 

قیمت رانا , تولید رانا

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودرو رانا در سطح قیمتی حدود 15 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد نجم‌الدین در مراسم افتتاح خطوط تولید انبوه دومین خودرو ملی ایران خودرو (رانا) اظهار كرد: این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی ایران خودرو در كلاس C است كه در سطح قیمتی حدود 15 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان این‌كه كیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS، سیستم ضد سرقت و قفل مركزی از جمله امكانات وتجهیزات این خودروست، خاطرنشان كرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تاكنون در تولید 90 درصد این خودرو به خودكفایی رسیده‌ایم كه این مقدار تا پایان شهریور ماه امسال به 100 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: طبق برنامه پیش بینی شده در سال جاری 25 هزار دستگاه، سال آینده 50 هزار دستگاه و دو سال دیگر 150 هزار دستگاه و در سال‌های 1394 تا 1396 سالانه 200 هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

نجم‌الدین افزود: در زمینه تولید رانا در سایت‌های داخل ایران خودرو و سایت‌های بلاروس، آذربایجان، مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه ریزی شده است؛ ضمن این كه صادرات این محصول به منطقه غرب آسیا، خاورمیانه، روسیه، حوزه كشورهای مشترك المنافع، غرب آفریقا، آمریكای جنوبی، شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این‌كه در انتهای سال جاری نیز خط تولید انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تكامل یافته ایرانی از نوع سمند و در كلاس D افتتاح خواهد شد، تصریح كرد:‌ طراحی این خودرو داخلی بوده و پس از رانا به عنوان دومین دستاورد ایران خودرو در سال تولید ملی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: همچنین دو پلت فرم جدید در كلاس‌های B و D در دست طراحی است كه از هر كدام پنج تا شش محصول در هفت سال آینده به تولید خواهد رسید. البته این اقدام نیاز به سرمایه‌گذاری حدود هزار میلیارد تومانی دارد كه امیدواریم با تصمیم‌های كارگروه حمایت ازتولید ملی و شورای پول و اعتبار منابع مالی لازم تامین شود تا بتوانیم این محصولات را ظرف پنج سال آینده عرضه كنیم.

به گفته وی، در ایران تاكنون هفت میلیون خودرو تولید شده كه حدود 60 درصد آن معادل چهار میلیون و 300 هزار دستگاه در طول دولت‌های نهم و دهم به تولید رسیده است..... / خبرگزاری ایسنا