اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت بلیت هواپیما به‌ زودی آزاد می‌شود


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی داخلی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک قیمت‌ها آزاد می‌شود، البته این بدان معنا نیست که نرخ‌ها رایکالی افزایش یابد و سازمان هواپیمایی اجازه نمی‌دهد در این بخش اعمال انحصار روی دهد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی داخلی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک قیمت‌ها آزاد می‌شود، البته این بدان معنا نیست که نرخ‌ها رایکالی افزایش یابد و سازمان هواپیمایی اجازه نمی‌دهد در این بخش اعمال انحصار روی دهد.

علی عابدزاده اظهار کرد: پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها مجبورند برای آن‌که در فضای رقابتی موفق باشند کیفیت خدمات‌دهی را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: به این دلیل به سمتی حرکت می‌کنند تا به نحو بهتری سرویس‌دهی داشته باشند، اگر بتوانیم فضا را برای رقایت ایجاد کنیم فکر می‌کنم مسیر ارتقای خدمات‌دهی در حمل‌ونقل هوایی به سرعت طی می‌شود.

وی با بیان این‌که رقابت، مباحث مربوط به ارتقای کیفیت را به همراه دارد، افزود: بحث رتبه‌بندی ایرلاین‌ها در قالب طرح آزادسازی قیمت‌ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که قیمت‌ها به شکل گذشته همچنان به‌صورت تکلیفی است، گفت: در آینده نزدیک قیمت‌ها آزاد می‌شود، البته این بدان معنا نیست که نرخ‌ها رایکالی افزایش یابد نیست.

عابدزاده با تاکید بر این‌که نرخ بلیت مسیرهایی را آزاد می‌کنیم که رقابت در آن سخت‌تر است، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری مراقب مسیرهای غیررقابتی است و اجازه نمی‌دهد که -ایرلاین‌ها- در آن اعمال انحصار کنند.


ویدیو مرتبط :
سوء استفاده از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بلیت هواپیما ۳۰ درصد افزایش یافت



 

 

 

قیمت بلیت هواپیما ۳۰ درصد افزایش یافت

 

براساس بخشنامه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت هواپیما از ۱۵ مهرماه جاری ۳۰ درصد افزایش می یابد.

یکی از مدیران شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با مهر گفت: رضا نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه ای به شرکتهای هواپیمایی داخلی دستور افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از ۱۵ مهرماه جاری را صادر کرده است.

وی افزود: رونوشت این بخشنامه به وزارت راه و ترابری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است.

کارگروه حمل و نقل کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور مردادماه موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی کرده بود.

مهر پیش از این گزارش داده بود: وزارت راه و ترابری با محوریت سازمان سازمان هواپیمایی کشوری بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاز اول و آزادسازی قیمت آن در مرحله دیگر - همزمان با اجرای هدفمندی یارانه ها در کشور- را پیگیری می کند...../تحلیل:مهر