اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت اینترنت 20 درصد کاهش می یابد


محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره فیلترشدن وی چت اظهار کرد: وی چت یک شبکه اجتماعی چینی است که در برابر شبکه های اجتماعی غربی قد علم کرده است. هم اکنون 400 میلیون عضو دارد که یک درصد آن هم در ایران هستند.

خبرگزاری مهر: محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره فیلترشدن وی چت اظهار کرد: وی چت یک شبکه اجتماعی چینی است که در برابر شبکه های اجتماعی غربی قد علم کرده است. هم اکنون 400 میلیون عضو دارد که یک درصد آن هم در ایران هستند.

وی با بیان اینکه شبکه اجتماعی وی چت بخشی دارد که آن را با بقیه شبکه های اجتماعی متفاوت می کند، افزود: آنچه در کمیته تعیین مصادیق باعث شد وی چت فیلتر شود این است که بخشی از این شبکه اجتماعی باعث وارد شدن به حریم خصوصی دیگران می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این وزارتخانه وی چت را فیلتر نکرده بلکه به عنوان یکی از 12 عضو کمیته تعیین مصادیق اعلام کرد که حتی حاضریم آن بخش که دلیل فیلترشدن است، نباشد چون اعتقاد داریم بسیاری از افراد جامعه استفاده صحیحی از این شبکه انجام می دهند و از نظر ما غیر از این بخش با دیگر شبکه های اجتماعی تفاوتی ندارد.

وی تاکید کرد: از نظر ما برخورد با این مسائل این چنین نباید باشد بلکه باید در کشور از لحاظ فرهنگی کار کنیم و از حیث فناوری نیز خود را تقویت کنیم.

واعظی درباره آخرین تصمیم شورای عالی فضای مجازی برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: شب گذشته تعریف و الزامات شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بحث فعلی ما ایجاد دولت الکترونیک، آموزش، سلامت و تجارت الکترونیک است که در کشورهای مختلف وجود دارد و زندگی را تسهیل می کند لذا وظیفه ما این است که شرایطی را فراهم بیاوریم که بتوانیم از طریق آن نیازمندیهای مردم را مرتفع کنیم.

واعظی با بیان اینکه اگر در خصوص ایجاد دولت الکترونیک و فضای مجازی ساماندهی لازم صورت نگیرد در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد، یادآور شد: شب گذشته در جلسه شورای عالی فضای مجازی، رئیس جمهور و اعضای این شورا تصمیم گرفتند با اولویت بحث تشکیل شبکه ملی ارتباطات از سوی وزارت ارتباطات دنبال شود لذا امیدواریم از اول سال آینده این کار را انجام داده و مقدمات آن را فراهم کنیم.

وی در خصوص دغدغه های برخی افراد جامعه که اعتقاد دارند با تشکیل شبکه ملی اطلاعات ارتباط ما با اینترنت جهانی قطع خواهد شد، اضافه کرد: این موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه بعضا در جامعه مطرح می شود. برای پاسخ به این سئوال باید بگویم ما در هیچ جای دنیا دو اینترنت نداریم، شما وقتی می خواهید در داخل ایران جستجو کنید باید با سرعت بالا این کار را انجام دهید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: ما در آینده پهنای باند داخلی مان را به 20 هزار و پهنای باند بین المللی مان را به 4 هزار خواهیم رساند که در این صورت با سرعت بیشتری می توان به جستجو پرداخت لذا به هیچ وجه این دغدغه که با تشکیل شبکه ملی اطلاعات ارتباط ما با دنیا قطع خواهد شد موضوعیت ندارد و جای نگرانی در این خصوص نیست.

وی با ابراز تاسف از اینکه اینترنت در ایران گران است، گفت: بنده از ابتدای مسئولیتم برای جلوگیری از افزایش هزینه های اینترنت و موبایل مقاومت بسیاری کرده ام. در آینده هم می خواهیم با همکاری هایی که انجام خواهد شد قیمت اینترنت را 20 درصد کاهش دهیم.


ویدیو مرتبط :
کاهش یا افزایش قیمت تعرفه اینترنت همراه؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت مسکن 20 درصد کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,کاهش قیمت مسکن


اخبار  اقتصادی - قیمت مسکن 20 درصد کاهش یافت

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از کاهش حدود 20 درصدی قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد تا پایان سه ماهه اول سال 1393 قیمت ها ثابت باشد و پس از آن با افزایش قیمت همراه شود.

مصطفی قلی خسروی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا حدودی رونق در بازار مسکن ایجاد شده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که بازار مسکن از پاییز امسال در حال حرکت به سمت ثبات قیمتی است، این امر را ناشی از ثبات اقتصادی کشور دانست.

خسروی آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر و افزایش وام مسکن را دو اقدام مهم دولت یازدهم برشمرد و افزود: دولت می تواند با ارایه تسهیلات به سازنده به رونق و افزایش تولید مسکن در جامعه کمک کرده و بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به اینکه دولت توجه خود را بیشتر روی بورس متمرکز کرده است، افزود: دولت باید ریسک نکند چرا که اگر بورس بار دیگر مانند سال 1386سقوط کند، سرمایه گذاران به یکباره سرمایه خود را از بورس خارج کرده و به بازار مسکن منتقل خواهند کرد و باز همان چرخه افزایش قیمت مسکن تکرار و این بازار با مشکل روبرو می شود.

وی با بیان این که بر اساس کل قراردادهای ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات، در روز 13بهمن ماه جاری تعداد 922 فقره مبایعه نامه و 801 اجاره نامه تنظیم شده است، افزود: این آمار بیانگر برابری شمار خرید و فروش با اجاره است در حالی که تاکنون سابقه نداشته در این فصل سال، آمار اجاره تا این سطح بالا باشد.

به گفته خسروی در همین تاریخ در کل کشور نیز سه هزار و 652 مبایعه نامه و دو هزار و 111 اجاره نامه تنظیم شده و این امار نشان می دهد روند تنظیم اجاره نامه ها در سطح کشور نیز افزایشی بوده است.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تصریح کرد: نییجه می گیریم، شماری از مردم با هدف سرمایه گذاری در بورس، اقدام به فروش واحدهای خود کرده اند که در صورت ایجاد مشکل برای بورس، همین افراد بلافاصله سرمایه خود را از این بخش خارج و باز به بخش مسکن منتقل خواهند کرد و این به منزله ایجاد بحران برای هر دو بخش بورس و مسکن خواهد بود.
 اخبار اقتصادی - ایرنا