اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت اجاره‌ در نقاط مختلف تهران + جدول


شواهد در بازار مسکن طی چند ماه اخیر حاکی از‌این مساله است که گویی قرار نیست آب خوش از گلوی مستاجران به راحتی بگذرد، چراکه ساز بازار رهن و اجاره بازار مسکن با حال و روز مستاجران همخوانی ندارد.

شواهد در بازار مسکن طی چند ماه اخیر حاکی از‌این مساله است که گویی قرار نیست آب خوش از گلوی مستاجران به راحتی بگذرد، چراکه ساز بازار رهن و اجاره بازار مسکن با حال و روز مستاجران همخوانی ندارد.

برخی از بنگاهداران فعال در مرکز تهران خبر از افزایش نرخ اجاره بها در تعدادی واحدهای مسکونی رهنی می‌دهند، در حالی که اکثر مستاجران قدرت رهن چنین واحدهایی را ندارند یا‌اینکه با اتمام فصل پاییز نرخ های اجاره همچنان ثابت باقی مانده و کاهش پیدا نکرده است.

در همین حال یکی از مشاوران املاک در خیابان اسکندری درباره وضعیت فعلی بازار اجاره واحدهای مسکونی‌این منطقه گفت: در حال حاضر تعداد واحدهایی که نرخ رهن کامل یا ودیعه و اجاره آنها کمتر از 20 میلیون تومان باشد، انگشت شمار است و‌این موضوع تنها مشکل متقاضیان بازار اجاره نیست زیرا اکثر مستاجران قدرت پرداخت چنین مبلغی را بصورت رهن کامل ندارند، چراکه اغلب متقاضیان بالاترین بودجه‌ای که برای رهن یک واحد مسکونی دارند 15 میلیون تومان است.

وی در ادامه درباره آخرین نوسانات اجاره بهای واحدهای مسکونی در‌این محله گفت: نرخ اجاره که در تابستان متحمل بیشترین نوسانات بود تا به امروز ثابت باقی مانده است.آقایی در‌این باره اظهار کرد: معمولا در فصل پاییز و زمستان نرخ اجاره حتی به میزان جزئی با کاهش رو به رو می‌شود در حالی که امسال هنوز چنین اتفاقی در بازار اجاره مسکن رخ نداده است.

برای مثال، در محدوده خیابان جمهوری یک واحد مسکونی 90 متری که با شرایط 30 میلیون تومان ودیعه و 600 هزار تومان اجاره ماهانه در تابستان به بازار اجاره عرضه شده بود همین واحد اکنون با همان نرخ به بازار رهن و اجاره پیشنهاد شده است.

این بنگاهدار درباره حجم واحدهای رهنی در بازار اجاره فعلی تصریح کرد: اکنون تعداد قابل ملاحظه‌ای از واحدهای مسکونی به صورت رهن کامل آماده تحویل به مستاجران است، اما یا متقاضی برای رهن کامل به بازار مسکن مراجعه نمی‌کند یا ‌اینکه نرخ‌های تعیین شده برای واحدهای رهنی خارج از توان مالی متقاضیان است.

 طبق تحقیقات میدانی، رهن و اجاره 20 میلیون تومانی بیشتر در بازار مسکن مناطق مرکزی، جنوبی و شرقی تهران برای واحدهای کم سن قابل رویت است و به ندرت می‌توان شاهد اجاره بهای یک واحد مسکونی به ارزش 20 میلیون تومان در شمال و غرب تهران بود.



ویدیو مرتبط :
قیمت اجاره فیش حقوقی/قیمت اجاره کفیل/قیمت اجاره ضامن 09199285694

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت رهن و اجاره در نقاط مختلف تهران(+جدول)



  جدول قیمت رهن و اجاره در نقاط مختلف تهران در زیر را منتشر شد.

اخبار,اخباراقتصادی , قیمت  مسکن

 

 اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد