اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت آپارتمان در مناطق اعیان نشین تهران


تصور اینکه خانه‌های بزرگ ارزان‌تر از خانه‌های کوچک هستند با بررسی قیمت‌ آپارتمان‌های بالای 200 متر از بین خواهد رفت. این خانه‌ها معمولا بر اساس ویژگی‌هایی که دارند از قیمت میانگین منطقه بسیار بالاتر هستند.

روزنامه دنیای اقتصاد: تصور اینکه خانه‌های بزرگ ارزان‌تر از خانه‌های کوچک هستند با بررسی قیمت‌ آپارتمان‌های بالای 200 متر از بین خواهد رفت. این خانه‌ها معمولا بر اساس ویژگی‌هایی که دارند از قیمت میانگین منطقه بسیار بالاتر هستند.

به گفته برخی از فعالان بازار مسکن این خانه‌ها همیشه خریداران خودش را داشته و کمتر رکود بازار که به‌دلیل کاهش قدرت خرید بوده در میزان معاملات این نوع خانه‌ها تاثیر گذاشته است.

بیشتر آپارتمان‌های نوساز با متراژ بالا در مناطق شمالی وغربی تهران متمرکز است و آپارتمان‌های بزرگ در مناطق مرکزی سن بالای 30 سال دارند.

برخی از این آپارتمان‌های سوپر لوکس به‌دلیل مصالح و امکاناتی که دارند تا 2 برابر قیمت منطقه خرید و فروش می‌شوند. به‌طور مثال در منطقه کامرانیه که آپارتمان‌ها با قیمت متری متوسط 10 تا 11 میلیون قیمت‌گذاری شده است برخی به‌دلیل برخورداری از امکاناتی مانند سونا، استخر، جکوزی، حیاط، حیاط خلوت و مستخدم تا متری 19 میلیون تومان هم به فروش می‌رسند.

هر چند در میان این آپارتمان‌های بزرگ با قیمت‌هایی که تنها بر اساس سلیقه صاحبان آن قیمت گذاری شده است خانه‌هایی می‌توان یافت که از قیمت میانگین منطقه نیز پایین تراست. به‌طور مثال در منطقه سعادت آباد خانه‌ای با دو پارکینگ و استخر 7 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

اما دلیل تفاوت قیمت‌های آپارتمان‌های بزرگ در یک منطقه چیست؟ یک کارشناس مسکن دراین رابطه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: هر مالکی اختیار ملک خود را دارد و بر اساس تشخیص خود که در برخی موارد مبنای آن مشخص نیست قیمت‌گذاری می‌کند، اما قیمت‌ها نیز در محلات کوچه به کوچه متفاوت است. به‌طور مثال در منطقه یوسف آباد نمی‌توان قیمت خانه‌های خیابان مستوفی را با خیابان جهان آرا مقایسه کرد. درحالی‌که این دو خیابان در نقطه‌ای تنها 50 قدم با هم فاصله دارند.

 او معیاری تحت عنوان «فرهنگ منطقه» را در قیمت‌گذاری‌های مالكان آپارتمان‌های فروشی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم می‌داند و می‌گوید: در منطقه ونک پارک 5 برج مشابه هم وجود دارد، اما قیمت یکی از برج‌ها بیش از چهار برج دیگر است و تنها به‌دلیل فرهنگ حاکم بر آن برج خاص است.

او مصالح و کیفیت ساختمان و امتیازهای رفاهی را نیز از دیگر ویژگی‌هایی می‌داند که در قیمت خانه‌های بزرگ متراژ تاثیر دارد.

قیمت آپارتمان در مناطق اعیان نشین تهران


ویدیو مرتبط :
آپارتمان های تهران در کف قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت پیش فروش آپارتمان در مناطق مختلف تهران+جدول



 اخبار اقتصادی - قیمت پیش فروش آپارتمان در مناطق مختلف تهران

ستون امروز نبض بازار تعدادی از فایل‌های پیش فروش واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را معرفی کرده است.

یکی از فایل‌های ارزان قیمت در بازار پیش فروش دو روزگذشته مربوط به واحدی 100 متری در نیایش است که قیمت هر متر مربع آن 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.


از سوی دیگر واحدی به متراژ 340 متر مربع در خیابان الهیه متری 22 میلیون تومان پیش فروش می‌شود. واحد مذکور جزو بالاترین نرخ‌های پیشنهادی پیش فروش است.

اخبار, قیمت پیش فروش آپارتمان ,اخبار اقتصادی

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد