اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت آپارتمان در جنوب تهران


طبق اظهارات یک بنگاهدار املاک فعال که جزو یکی از مشاوران قدیمی محسوب می‌شود، در گذشته متقاضیان خرید آپارتمان مجبور بودند برای مراجعه به بنگاه‌ها، وقت قبلی بگیرند؛ چرا که حجم کم مشاوران املاک و سطح مناسب قدرت خرید در آن زمان، باعث حضور مشتری اضافه بر ظرفیت بازار شده بود اما هم‌اکنون دلالان ملک مجبور به مشتری‌سازی هستند.

روزنامه دنیای اقتصاد: طبق اظهارات یک بنگاهدار املاک فعال که جزو یکی از مشاوران قدیمی محسوب می‌شود، در گذشته متقاضیان خرید آپارتمان مجبور بودند برای مراجعه به بنگاه‌ها، وقت قبلی بگیرند؛ چرا که حجم کم مشاوران املاک و سطح مناسب قدرت خرید در آن زمان، باعث حضور مشتری اضافه بر ظرفیت بازار شده بود اما هم‌اکنون دلالان ملک مجبور به مشتری‌سازی هستند.

این مشاور املاک در ادامه برای توضیح بیشتر این موضوع گفت: در سال‌های گذشته و در فصل خرید و فروش واحدهای مسکونی، میزان مراجعه به بنگاه‌های املاک به طور چشمگیری افزایش می‌یافت که در یک روز کاری فرصت کافی برای جوابگویی به همه متقاضیان نبود، به همین خاطر آنها را به روزهای بعد موکول می‌کردیم تا بتوانیم در فرصت مناسب به خواسته آنها رسیدگی کنیم.

دلاوری درباره قدرت خرید متقاضیان بازار مسکن تصریح کرد: فایل‌های فروش در محله‌هایی همچون جوادیه نسبت به دیگر محله‌ها سریع‌تر مورد خرید واقع می‌شوند و این مساله به «اندازه متراژها» مربوط می‌شود اما با این حال مدتی است که دیگر از حجم وسیع خریداران خبری نیست، به همین خاطر ما به دنبال مشتری هستیم یا بهتر است گفته شود که ما مشتری‌سازی می‌کنیم!

این دلال بازار مسکن در جنوب تهران تصریح کرد: ساخت‌و‌‌ساز واحدهای متراژ کوچک با در نظر گرفتن قدرت خرید متقاضیان این محله باعث شده است تا خریداران بتوانند با کمک وام و رهن آرزوی خانه‌دار شدن خود را زودتر محقق کنند. حتی برخی از سرمایه‌گذاران خرده‌پا در چنین محله‌هایی اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که متقاضیان در بازار مسکن شایعه‌پذیر و راغب به خرید در زمان گرانی هستند، به همین دلیل الان که نزدیک به 60 تا 70 درصد از مالکان فروشنده واقعی هستند و از سوی دیگر 15 تا 20 درصد آنها واحدهای خود را زیر قیمت بازار به مشتریان عرضه می‌کنند، سمت تقاضا حاضر به خرید واحد مورد نظر خود که با بودجه خریدشان برابر است، نیست.

این بنگاهدار املاک دلیل واقعی یا منصف شدن اکثر فروشنده‌ها را سررسید تسویه وام‌های بانکی و بدهکاری آنها به بازار اعلام کرد و افزود: این دسته از فروشنده‌ها که اغلب سازنده هستند به این نتیجه رسیده‌اند که اگر سرمایه خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کردند از سود بیشتری بهره‌مند می‌شدند.

قیمت آپارتمان در جنوب تهران


ویدیو مرتبط :
آپارتمان های تهران در کف قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش توان مردم برای خرید مسکن/ قیمت آپارتمان‌های کوچک در جنوب تهران



 

 

کاهش توان مردم برای خرید مسکن/ قیمت آپارتمان‌های کوچک در جنوب تهران

 

از زمانیکه مسکن با جهش دوبرابری قیمت در سال 85 روبرو شد، بخش زیادی از مردم حتی در محله های جنوبی تهران هم نمی توانند آپارتمان نوسازی را کمتر از یک میلیون تومان خریداری کنند.

به گزارش مهر، در سال های نه چندان دور کسی که درآمد چندانی هم نداشت می توانست با پس انداز کم و وام بانکی، یک آپارتمان کوچک در برخی از محله های تهران که قیمت کمتری داشتند خریداری کنند. در آن زمان قیمت آپارتمان های نوساز در محله های جنوبی تهران از 300 هزار تومان فراتر نمی رفت بنابراین متقاضیانی با پول کمتری می توانستند در این محله ها خانه مناسبی را پیدا کنند.

اما پس از جهش یکباره قیمت مسکن درسال 85 ، خانه دار شدن تبدیل به رویایی شد که حتی در جنوبی ترین منطقه تهران هم قابل تحقق برای بخش زیادی از مردم نیست، در واقع آپارتمان هایی که با قیمت های کمتر از 300 هزار تومان به فروش می رسیدند امروزه بیش از 2 برابر شده اند و خریداران نمی توانند کمتر از یک میلیون تومان آپارتمان نوسازی را پیدا کنند.

این قیمت ها باعث شد تا بخش زیادی از مردم که اغلب جوانان هستند از داشتن خانه ای کوچک در محله های جنوبی تهران هم محروم شوند و از سویی اجاره ها هم به دلیل تقاضای بالای مردم برای آپارتمان هرروز بالاتر برود و شرایط دشواری را برای متقاضیان به وجود بیاورد.

قیمت آپارتمان های کوچک در تهران

براساس این گزارش قیمت یک آپارتمان 36 متری در خیابان کارون با قیمت 52 میلیون تومان به فروش می رسد و آپارتمان دیگری در خیابان ولی عصر جام جم بدون پارکینگ با قیمت هر مترمربع 4 میلیون و 100 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

سوئیت 24 متری و تکواحدی در قصرالدشت هم با قیمت 34 میلیون تومان به فروش می رسد و 44 متری در خیابان جیحون با 15 متر حیاط خلوت به قیمت 51 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین برای یک واحد به مساحت 44 متر با عمر 7 ساله با پارکینگ و انباری در خیابان کارگر جنوبی بالاتر از میدان قزوین 63 میلیون تومان قیمت تعیین شده است.

یک دستگاه آپارتمان در محدوده مترو مولوی به مساحت 45 متر طبقه سوم و با عمر 3 ساله هم با قیمت 50 میلیون تومان به فروش می رسد و 50 متری در محله یوسف آباد بازسازی شده125 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همین متراژ در ده ولنجک هم با قیمت 135 میلیون تومان به فروش می رسد.

یک واحد 50 متری در چهارراه نظام آباد تکواحدی و نوساز با پارکینگ و انباری هم با قیمت 82 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و واحدی 47 متری در محدوده مشیریه نوساز و طبقه اول با پارکینگ متری یک میلیون و 120 هزار تومان به فروش می رسد.../عصرایران