اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت آپارتمان‌ های 70 متری در تهران


ستون امروز نبض بازار به بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در نیمه شمالی تهران پرداخته است.

روزنامه دنیای اقتصاد: ستون امروز نبض بازار به بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در نیمه شمالی تهران پرداخته است.

البته متراژ تمامی واحدها 70 متر مربع و عمربنای آنها کمتر از 10 سال ساخت است.

اغلب واحدهای مسکونی در نیمه مرکزی تهران با قیمت‌های پیشنهاد شده‌اند متری 3 تا 4 میلیون تومان به بازار شده اند و بالاترین نرخ‌های اعلام شده از سوی مالکان مربوط به واحدهای شمال تهران است.

علاوه براین، در بهترین محله‌های غرب و شرق تهران قیمت هر متر مربع واحد مسکونی کمتر از 3 سال ساخت، حدود 5 میلیون تومان از سوی فروشنده‌ها تعیین شده است.

در جدول نرخ‌های پیشنهادی فروش ستون امروز نبض بازار که مربوط به قیمت فروش واحدهای 70 متری در تهران است، ارزش 40 واحد مسکونی بین 2 میلیون و 700 هزار تومان تا 9 میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است.

یکی از ارزان ترین واحدهای 70 متری در نیمه شمالی تهران که طی چند روز گذشته به بازار معرفی شد، واقع در خیابان وحیدیه بود که 8 سال از عمر بنای آن می‌گذرد. قیمت هر متر مربع این واحد 2 میلیون و 800 هزار تومان عنوان شده است.

از سوی دیگر، واحدی نوساز با متراژ 70 متر مربع در خیابان زعفرانیه جزو بالاترین قیمت‌های فروش محسوب می‌شود؛ چراکه ارزش هر متر مربع واحد مذکور 9 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است. در بین این مجموعه آپارتمان‌های کوچک، ارزش هر متر مربع اکثر واحدها بین 3 تا 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ناگفته نماند که این قیمت‌ها به طور 100 درصد، قطعی ترین نرخ‌های پیشنهادی فروش نیستند زیرا واحدهای مشابه در همین مناطق با نرخ‌های دیگری که ممکن است منصفانه یا کاذب باشد به بازار فروش عرضه شوند.

قیمت‌های پیشنهادی ستون امروز نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط باشد، البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.


ویدیو مرتبط :
‫آپارتمان‌ 70 متری در تهران چند؟ +جدول‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت اجاره آپارتمان‌های 70 متری در تهران(+جدول)



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت اجاره آپارتمان‌های 70 متری

اخبار اقتصادی - قیمت اجاره آپارتمان‌های 70 متری در تهران

افزایش اجاره بها و قیمت خانه باعث شده تقاضا برای اجاره واحدهای کوچک افزایش یابد و با توجه به اینکه هر سال به مبلغ اجاره‌شان اضافه می‌شود مجبورند سراغ خانه‌های کوچک‌تر بروند که این امر باعث شده میزان تقاضای این واحدها افزایش داشته باشد، البته طبق استعلام از بازار مسکن نرخ بهای ماهانه یک واحد مسکونی 70 متری در جنوب تهران حدود یک میلیون 50 هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، با آغاز فصل جابه‌جایی و داغ بودن بازار اجاره‌ها با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و میزان بالای قیمت‌ مسکن، بررسی‌ها در این بخش حاکی از آن است که تقاضا همچنان برای اجاره واحدهای کوچک بالاست.

بر این اساس میانگین اجاره بهای واحدهای 70 متری با میانگین عمر زیر 10 سال در جنوب شهر یک میلیون 50 هزار تومان و در شمال شهر دو میلیون 900 هزار تومان است.

هم‌چنین بررسی میدانی خبرنگار ایسنا از وضعیت میزان متقاضیان واحدهای کوچک در سطح شهر تهران نشان می‌دهد که متقاضیان با توجه به شرایط مالی و میزان تورم در جامعه معتقدند که قیمت‌ها هم چنان بالاست و برخی از صاحبان خانه‌ برای تمدید قرداد میزان اجاره را بالاتر هم برده‌اند.

این در حالی است که بازار مسکن بهار امسال به پیشواز تابستان رفت و بازار اجاره‌ را گرم کرد چراکه میزان اجاره نشینی در سه ماه آغازین امسال 11 درصد نسبت به زمستان سال گذشته افزایش یافت و با آغاز فصل تابستان که از آن به عنوان فصل جابجایی مستاجران یاد می‌شود این روند رو به افزایش رفته است.

قیمت اجاره بهای واحدهای 70 متری با عمر زیر 10 سال ساخت در نقاط مختلف تهران به شرح زیر است:

- یک واحد 70 متری واقع در خیابان میرداماد با یک سال قدمت به قیمت 20 میلیون تومان پول پیش و دو میلیون و 300 هزار تومان اجاره که معادل پرداختی ماهانه آن با درنظر گرفتن 30 هزار تومان برای هر یک میلیون تومان ودیعه در بازار مسکن، حدود 2 میلیون و 900 هزار تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در خیابان تهرانپارس با دو سال قدمت همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 25 میلیون تومان پول پیش و 600 هزار تومان اجاره که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 350 هزار تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در اشرفی اصفهانی، پونک با عمر بنای سه سال به قیمت 54 میلیون تومان رهن کامل که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 620 هزار تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در شهرک نفت،‌ دو خوابه همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 27 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون تومان اجاره که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 810 هزار تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در خیابان نارمک، دوخوابه همراه با انباری به قیمت 50 میلیون تومان رهن کامل که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 500 هزار تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در خیابان ستارخان‌، یک خوابه، تک واحدی به قیمت 40 میلیون تومان پول پیش و 300 هزار تومان اجاره که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 500 هزار تومان است.

- یک واحد 70متری واقع در خیابان طوس با قدمت 10 ساله به قیمت 33 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل پرداختی آن یک میلیون و 50 هزار تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در عارف جنوبی با قدمت پنج سال به قیمت 20 میلیون تومان پول پیش و 400 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در سهروردی شمالی دو خوابه همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 50 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و صد هزار تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن دو میلیون و 600 هزار تومان است.

- یک واحد 70 متری واقع در میدان تسلیحات دو خوابه ، با سه سال قدمت به قیمت 30 میلیون تومان پول پیش و 450 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 350 هزار تومان است.

جدول قیمت اجاره بهای واحدهای 70 متری با عمر زیر 10 سال ساخت در نقاط مختلف تهران به شرح زیر است:

متراژ منطقه امکانات قیمت (معادل پرداختی ماهانه)
70 خیابان میرداماد - 2 میلیون و 900 هزار تومان
70 خیابان تهرانپارس پارکینگ و انباری یک میلیون و 350 هزار تومان
70 اشرفی اصفهانی، پونک - یک میلیون و 620 هزار تومان
70 شهرک نفت ‌دو خوابه همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور یک میلیون و 810 هزار تومان
70 خیابان نارمک دوخوابه همراه با انباری یک میلیون و 500 هزار تومان
70 خیابان ستارخان‌ یک خوابه یک میلیون و 500 هزار تومان
70 خیابان طوس - یک میلیون و 50 هزار تومان
70 عارف جنوبی - یک میلیون تومان
70 سهروردی شمالی دو خوابه همراه با پارکینگ و انباری دو میلیون و 600 هزار تومان
70 میدان تسلیحات دو خوابه یک میلیون و 350 هزار تومان

 اخبار اقتصادی - ایسنا