اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت آجیل و میوه «شب یلدا»


قیمت‌های جدید از بازار آجیل و خشکبار نشان‌گر ثبات تقریبی نسبت به هفته‌های گذشته است اما قیمت برخی میوه‌ها از جمله هندوانه، انار و پرتقال افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: قیمت‌های جدید از بازار آجیل و خشکبار نشان‌گر ثبات تقریبی نسبت به هفته‌های گذشته است اما قیمت برخی میوه‌ها از جمله هندوانه، انار و پرتقال افزایش یافته است.

قیمت‌ ها از مغازه‌های سطح شهر نشان می‌دهد قیمت آجیل و خشکبار تغییر چندانی نسبت به روز‌ها و هفته‌های قبل نداشته است و تنها برخی اقلام مانند پسته شور، بادام هندی و فندوق افزایش اندکی داشته‌اند و فروشندگان آجیل و خشکبار از افزایش نیافتن قیمت این محصولات ابراز رضایت دارند و معتقدند به طور طبیعی قیمت خشکبار در میزان بالایی قرار دارد و اگر بخواهد افزایش بیشتری داشته باشد، باعث افت چشمگیر تقاضا خواهد شد.

به گفته برخی فروشندگان، پسته شور، بادام،بادام زمینی، نخودچی و کشمش و تخمه ژاپنی از جمله اقلامی هستند که بیشترین تقاضا را از سوی مصرف کنندگان دارند.

قیمت برخی میوه‌ها از قبیل انار و هندوانه که در این دوره زمانی از سال با تقاضا بالا مواجه می‌شوند افزایش یافته است. قیمت هندوانه که حدود 15 روز پیش کیلویی 500 بود به 1500 تومان رسیده است. همچنین هر کیلو انار 300 و پرتقال نیز 200 نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است.

به گفته برخی میوه فروشان، افزایش قیمت برخی میوه‌ها در این روزهای سال اتفاق غیر معمولی نیست و همیشه در این دوره زمانی برخی اقلام با افزایش موقتی قیمت روبرو می‌شوند. که این افزایش قیمت تاثیر چندانی بر کاهش تقاضا ندارد.

انواع آجیل و خشکبار(کیلوگرم)

قیمت

تفاوت قیمت نسبت به 10 روز قبل

آجیل مخصوص شب یلدا

37 هزار تومان

بدون تغییر

آجیل شور درجه یک

52 هزار تومان

2000 تومان افزایش

پسته خام

45 هزار تومان

بدون تغییر

پسته شور

52 هزار تومان

2000 تومان افزایش

بادام

54 هزار تومان

بدون تغییر

بادام هندی

53 هزار تومان

500 تومان افزایش

بادام زمینی

23 هزار تومان

هزار تومان افزایش

فندوق

60 هزار تومان

هزار تومان افزایش

نخودچی

12 هزار تومان

بدون تغییر

کشمش

14 هزار تومان

بدون تغییر

گردو

65 هزار تومان

بدون تغییر

توت

48 هزار تومان

بدون تغییر

تخمه ژاپنی

22 هزار تومان

بدون تغییر

تخمه آفتاب گردان

15 هزار تومان

بدون تغییر

تخمه کدو

25 هزار تومان

بدون تغییر


میوه‌های پرمصرف (کیلوگرم)

قیمت

تفاوت نسبت به 17 روز قبل

انار

4800 تومان

300 تومان افزایش

هندوانه

2000 تومان

1500 تومان افزایش

پرتقال

4800 تومان

200 تومان افزایش

نارنگی

5000 تومان

400 تومان افزایش

سیب قرمز

5400 تومان

بدون تغییر

خیار

3450 تومان

بدون تغییر



ویدیو مرتبط :
بخش اول افتتاحیه آجیل و خشکبار محسن شعبه پاسداران در شب یلدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش تهیه میوه خشک برای آجیل شب یلدا



طرز خشک کردن پرتقال, آموزش خشک کردن میوه ها
یکی دیگر از تنقلات مفید و شیک شب یلدا آجیل میوه های خشک است که نه تنها برای این شب بلکه همیشه می‌تواند برای کودکان ما جایگزین تنقلات ناسالم شود که جدا از خشک شدن با دستگاههای مخصوص و تهیه ی آنها از آجیل فروشی ها، می توان آنها را در منزل و به دو روش ساده خشک کرد:


روش اول: هر نوع میوه ای را به دلخواه پس از شستشو و هر کدام که می‌شود با پوست نیز مصرف کرد را برش داده و حلقه حلقه کنید و بر روی فویل یا سینی که روی شوفاژ یا فن قرار داده اید پهن کنید. از یک پارچه ی تمیز وسفید استفاده کرده و روی آنها را بپوشانید تا نور مستقیم به آنها نرسد که اگر شوفاژ یا فن در جای تاریکی باشد بهتر بوده و نیازی به پارچه نخواهد بود. پس از یک روز برای جلوگیری از چسبیدن میوه ها به فویل یا سینی آنها را بر گردانده و جابه جا کنید تقریبا با این روش پس از سه تا چهار روز میوه های خشک شما آماده خواهند بود.

طرز خشک کردن پرتقال, آموزش خشک کردن میوه ها
روش دوم: میوه های شسته و آماده شده را بر روی سینی یا روی پارچه ی سفید تمیزی که روی یک میز یا سطحی که از زمین بالا تر است پهن کرده اید بریزید ودر جایی کاملا خشک و تاریک قرار دهید و باز پس از یک روز آنها را برگردانده و جابه جا نمایید .در این روش که طبیعی تر و بهتر است، بین 7 تا 8 روز طول می کشد تا میوه های شما خشک و برای مصرف آماده شوند.
منبع : seemorgh.com