اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت‌ های باور نكردنی بی.ام.و در ایران


گمرك ایران ارزش پایه به همراه تجهیزات مربوط به انواع مدلهای خودروهای سواری بی.ام.و وارداتی به ایران را بین 17 تا 860 هزار یورو اعلام كرد.

خبرگزاری ایسنا:گمرك ایران ارزش پایه به همراه تجهیزات مربوط به انواع مدلهای خودروهای سواری بی.ام.و وارداتی به ایران را بین 17 تا 860 هزار یورو اعلام كرد.

 براین اساس ارزش پایه ارزان‌ترین خودرو بی.ام.و وارداتی معادل 17 هزار و 534 یورو مربوط به دو مدل بی.ام.و 11 6i 3-dr و بی.ام.و 11 6i 5-dr تعیین شد. گران‌ترین خودرو وارداتی بی.ام.و x6 M بوده كه ارزش پایه آن رقم 868 هزار و 430 یورو تعیین شده است.

با در نظر گرفتن نرخ ارز مرجع 1530 تومانی برای هر یورو، قیمت مدلهای وارداتی بی.ام.و به ایران با در نظر گرفتن تعرفه 110 درصدی واردات بین 56 میلیون تا 2.8 میلیارد تومان می‌شود. این رنج قیمتی با در نظر گرفتن نرخ ارز آزاد 2240 تومانی برای هر یورو بین 82 میلیون تومان تا چهار میلیارد تومان می‌شود.

رده‌های دوم و سوم گران‌ترین خودروهای بی.ام.و وارداتی به ایران نیز به ترتیب به بی.ام.و Z4S drive 35is و بی.ام.و M6 كوپه با ارزشهای پایه 136 هزار و 427 یورو و 113 هزار و 402 یورو اختصاص یافته است.

در مجموع ارزش پایه 65 مدل مختلف بی.ام.و از سوی گمرك ایران در سال جاری تعیین شده است. تعیین ارزش پایه برای خودروهای وارداتی لزوما به معنای واردات قطعی آنها به ایران نیست، اما اگر كسی اقدام به واردات بی.ام.و x6 M كند، این خودرو قطعا گران‌ترین خودرو تاریخ بازار خودرو ایران لقب خواهد گرفت.

 نكته جالب اینجاست كه براساس تازه‌ترین فهرست منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت فعلا هیچ‌یك از خودروهای بی.ام.و فعلا اجازه ورود را به ایران ندارند.

به نوشته یكی از روزنامه‌های اقتصادی داخلی، نمایندگی رسمی بی.ام.و در ایران امسال هنوز نتوانسته برخی از مجوزهای درخواستی اداره کل ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کند.

غیبت بی.ام.و در فهرست ثبت سفارش واردات در حالی رخ داده كه دیگر خودروسازان آلمانی مانند بنز، پورشه و اپل امسال در بازار خودروهای وارداتی به ایران حضور فعالی خواهند داشت.

بنز بیشترین تعداد خودرو را در فهرست مجاز برای ثبت سفارش واردات خودرو به ایران دارد. پورشه و اپل نیز به ترتیب هشت و سه درصد در این فهرست سهم دارند. سال گذشته حدود 260 دستگاه انواع مدلهای بی.ام.و به ارزش تقریبی 17 میلیون دلار وارد ایران شده بود.

ارزش پایه بی.ام.و x6 M در حالی از سوی گمرک ایران بیش از 800 هزار یورو اعلام شده که سایتهای معتبر مربوط به قیمت خودروهای خارجی قیمت مدل 2013 این خودرو را در بازار آمریکا بین 85 تا 93 هزار دلار اعلام کرده اند.    


ویدیو مرتبط :
سرعت اینترنت باور نكردنی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

*قیمت اینترنت در ایران بالا نیست*



 

 

 

قیمت اینترنت در ایران بالا نیست

 

معاون شركت ارتباطات زیرساخت گفت: متاسفانه برخی از ISPها ضریب به اشتراك گذاشتن ظرفیت پهنایباند خود را افزایش می‌دهند كه این موضوع به كندی سرعت برای كاربر منجر می‌شود.

 

محمدعلی آریانیان - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شركت ارتباطات زیرساخت - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینكه اپراتورهای بین‌المللی كه در جهان وجود دارند، در حال رقابت‌اند و زمانی كه ما از آن‌ها پهنای باند به‌صورت انبوه می‌خریم، تخفیف خوبی می‌دهند.

 

او ادامه داد: بخش خصوصی بارها به ما اعلام كرده كه می‌تواند پهنای باند را ارزان‌تر از قیمتی كه ما در مرز می‌خریم، وارد كند، ما نیز در این زمینه فراخوان دادیم كه اگر می‌توانند، پهنای باندی را كه ما در مرز خریداری می‌كنیم با قیمت پایین‌تری خریداری كنند اما اگر یك شركت خصوصی مدعی شود كه می‌تواند این كار را با قیمت پایین‌تری انجام دهد، ممكن به نظر نمی‌رسد.

 

وی با بیان این كه شركت ارتباطات زیرساخت پهنای باند را ارزان‌تر در مرز خریداری می‌كند، اظهار كرد: وقتی این پهنای باند را به تهران می‌آوریم، لازمه‌اش این است كه از یك شبكه ارتباطی بگذرد كه تعرفه‌های این شبكه ارتباطی در مخابرات مشخص است و هزینه انتقال نیز به آن افزوده و درنهایت قیمت حاصل همانی می‌شود كه به مردم ارائه می‌كنیم.

 

آریانیان با بیان این‌كه در برخی كشورها به این بحث یارانه اختصاص داده می‌شود اما در كشور ما یارانه‌ای در این زمینه وجود ندارد، ابراز كرد: به اعتقاد من در مقایسه كشورهایی كه برای این بخش یارانه می‌دهند، با كشور خودمان، متوجه می‌شویم كه قیمت اینترنت در ایران بالا نیست.

 

معاون شركت ارتباطات زیرساخت تاكید كرد: پهنای باندی كه ما به‌صورت خالص خریداری می‌كنیم، به‌صورت خالص در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و درواقع به اشتراك گذاشته می‌شود.

 

او در توضیح این موضوع گفت: یعنی زمانی كه شما ظرفیتی را از یك شركت می‌گیرید، در طول شبانه‌روز از این ظرفیت به یك میزان استفاده نشده و وقتی ما از این ظرفیت استفاده نمی‌كنیم، آن شركت آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهد./ایسنا