اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت‌گذاری دو خودرو دنا و تندر اتوماتیک آزاد شد/ پیش‌بینی قیمت جدید



 اخبار اقتصادی,خبرهای  اقتصادی, خودرو

کارشناسان معتقدند قیمت رسمی و بازار دو خودروی دنا و تندر 90 اتوماتیک که از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شده‌اند، افزایش نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، در این زمینه رییس شورای رقابت اظهار کرد: در جلسه‌ بیستم اردیبهشت ماه شورای رقابت دو خودروی تندر 90 اتوماتیک و دنا از حوزه قیمت‌گذاری این شورا خارج شدند.

رضا شیوا خاطرنشان کرد: منتقدان به دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت می‌گویند اگر این دستور‌العمل وجود نداشته باشد قیمت‌ها پایین می‌آید، ولی در حال حاضر قیمت این دو خودرو آزاد شده است و در بازار رقیب قیمتی دارند و می‌توانند با خودروهای دیگر رقابت کنند.

در این شرایط این پرسش پیش آمده که قیمت دو خودروی تندر 90 اتوماتیک و دنا پس از آزادسازی چه تغییری خواهد کرد؟ در این زمینه یک فعال بازار خودرو گفت: با توجه به رکود بازار و همچنین با توجه به اینکه هم تندر 90 اتوماتیک و هم دنا دارای چند خودروی رقیب در بازار هستند مطمئنا قیمت این محصولات در بازار تغییری نخواهد کرد.

پورحسنی ادامه داد: ایران خودرو نیز احتمالا قیمت این دو خودرو را افزایش نخواهد داد زیرا تندر 90 اتوماتیک هم‌اکنون دارای رقبایی همچون ساندرو اتوماتیک، برلیانس اتوماتیک، جک اتوماتیک و آریو اتوماتیک است.

وی افزود: خودروی دنا نیز دارای رقبایی همچون پرشیا، پارس تندر، آریو، جک، وولیکس و ام‌وی‌ام است بنابراین در صورتی‌که ایران خودرو قیمت دنا و تندر اتومات را افزایش دهد مصرف‌کنندگان اقدام به خرید از رقبای این این شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازار خودرو کشش هیچ افزایش قیمتی را ندارد و شرکت‌های خودروساز نیز خودشان به خوبی به این واقعیت واقف هستند.

در همین رابطه دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز به ایسنا گفت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو به مانعی برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تبدیل شده است زیرا خودروسازان خارجی اعلام کرده‌اند وقتی خودرویی تولید می‌کنند باید امکان تعیین قیمتش را هم داشته باشند.

احمد نعمت‌بخش ادامه داد:‌ علاوه بر آن اگر خودروساز به صورت غیر منطقی قیمت محصولاتش را افزایش دهد مردم این محصولات را خریداری نکرده و دیگر خودروهای رقیب را خریداری خواهند کرد.

وی اظهار کرد:‌ خودروسازان تلاش می‌کنند در صورت آزادسازی قیمت خودرو و خروج شورای رقابت از این حوزه با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها حتی‌المقدور قیمت‌ها را افزایش ندهند.

در حال حاضر قیمت دنا در کارخانه 42 میلیون و 600 هزار تومان و در بازار آزاد 43 میلیون و 400 هزار تومان است. تندر اتوماتیک نیز در کارخانه 47 میلیون و 350 هزار تومان و در بازار آزاد 49 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


ویدیو مرتبط :
رنو تندر 90 اتوماتیک زیر قیمت بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیرعامل ایران خودرو: قیمت دنا و تندر اتوماتیک افزایش نمی‌یابد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: قیمت دو محصول دنا و تندر 90 اتوماتیک که قیمت‌گذاری آنها از سوی شورای رقابت آزاد شده است، افزایش نمی‌یابد.

هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مصوبه شورای رقابت در خارج کردن دو خودروی دنا و تندر 90 اتوماتیک از شمول قیمت‌گذاری اقدام درستی است زیرا این دو خودرو از نظر کلاس و سطح قیمتی دارای چندین رقیب در بازار خودروی داخلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال رقابت و افزایش سهم خود در بازار خودرو هستیم بنابراین در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت دو خودروی دنا و تندر 90 اتوماتیک نداشته و این دو خودرو همچنان با قیمت‌های فعلی عرضه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، اخیرا رییس شورای رقابت، اعلام کرد: در جدیدترین جلسه این شورا مصوب شد دو خودروی دنا و تندر 90 اتوماتیک از حوزه قیمت‌گذاری این شورا خارج شوند.

رضا شیوا اظهار کرده بود: در حال حاضر قیمت این دو خودرو آزاد شده است و در بازار رقیب قیمتی دارند و می‌توانند با خودروهای دیگر رقابت کنند.