اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قول وزیر برای رفع مشکل آنتن دهی موبایل ها


وزیر ارتباطات توسعه زیرساخت‌ها و توجه به مناطق مرزی را از اولویت‌های کاری این وزارتخانه دانست و از آغاز طرح رومینگ ملی و اتمام آن تا دی‌ماه خبر داد و گفت: عدم پوشش شبکه تلفن همراه در کشور برطرف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات توسعه زیرساخت‌ها و توجه به مناطق مرزی را از اولویت‌های کاری این وزارتخانه دانست و از آغاز طرح رومینگ ملی و اتمام آن تا دی‌ماه خبر داد و گفت: عدم پوشش شبکه تلفن همراه در کشور برطرف می‌شود.

محمود واعظی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه ارتباطی استان ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی زائران ایرانی 26 میلیون دقیقه مکالمه انجام دادند و اگر وزارت ارتباطات عراق همکاری بیشتری داشت این میزان مکالمه تا چند برابر افزایش پیدا می‌کرد هرچند در این مدت باوجود تعداد بسیار زیاد زائران در مرز مهران کمترین مشکلات را در حوزه ارتباطی داشتیم.

او گفت: یک کمیته برای ساماندهی و تأمین نیازمندی‌های حوزه ارتباطی زوار در تهران برای این منظور تشکیل و به‌صورت شبانه‌روزی همه مسائل مربوط به آنتن دهی تلفن‌های همراه را رصد و هرلحظه کنترل می‌کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام امکانات و تجهیزات حوزه ارتباطی ما برای سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی داخل کشور است ولی اگر بخواهیم در خارج از خاک کشورمان خدمات‌رسانی کنیم این امر مستلزم داشتن آمادگی کشور مقصد است که در این ایام عراق آمادگی لازم برای همکاری کامل را نداشت.

واعظی از برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده خبر داد و گفت: درصددیم شرایطی را به وجود آوریم تا خدمات آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه در شهرهای مرزی با عراق به‌ویژه مهران و داخل خاک عراق به شکل بهتری انجام شود.

او گفت: نمی‌توان امکانات و تجهیزات زیرساختی حوزه ارتباطی موردنیاز برای یک استان با یک و نیم میلیون نفر جمعیت را برای یک ایام خاص و محدود در شهری کوچک همچون مهران مستقر کرد چون هزینه بسیار زیادی نیاز دارد و هیچ بنگاهی هم حاضر نیست این سرمایه‌گذاری را فقط برای چند روز بهره بردن در سال انجام دهد، پس باید تمهیدات دیگری اتخاذ کنیم تا خدمات‌رسانی مطلوب‌تری انجام شود.

او درباره آخرین وضعیت مصوبات جلسه چند ماه پیش با مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در حوزه زیرساخت و ارتباطی گفت: 85 تا 90 درصد این مصوبات در بخش‌های مختلف تاکنون اجرایی شده و برخی که باقی‌مانده نیز با تخصیص بودجه و رفع موانع باید به‌سرعت اجرایی شود و سیاست ما در وزارت این است که دیگر آنچه بخش خصوصی متقاضی اجراست، تصدی‌گری نکنیم بنابراین اگر در این استان که جز استان‌های فاز دوم است و در دیتاسنتر مشکل دارد بخش خصوصی آمادگی ایجاد دیتاسنتر دارد، ما مجوز صادر می‌کنیم.

او گفت: همواره بودجه ما ملی بوده ولی امسال با اختصاص بودجه استانی (ویژه بندی) که انجام شد 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار برای استان‌ها و 300 میلیارد تومان نیز برای USO گذاشتیم که به‌نوعی مشکلات استان‌های مختلف را برطرف می‌کند.

او بابیان اینکه شرکت مخابرات سرمایه عظیمی در اختیار دارد که اگر خوب از آن استفاده کند به‌مراتب وضعشان بهتر می‌شود، گفت: به آینده این شرکت و بهبود وضعیتشان خوش‌بین هستیم.

او گفت: برای تجهیز دفاتر ICT روستایی 10 میلیارد ریال اعتبار می‌گذاریم تا به‌تدریج برای تجهیز این دفاتر هزینه شود چون اعتقاد داریم روستاها در این بخش عقب‌افتاده هستند و باید شرایطی را فراهم کنیم که این دفاتر خدمات‌رسانی مطلوبی به روستاییان داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
10 روش برای بهبود آنتن دهی موبایل آخرین تکنولوژی موبایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واقعیت قول وزیر اقتصاد برای حل مشکل وام ازدواج چه بود؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام ازدواج

 

اخبار اقتصادی - واقعیت قول وزیر اقتصاد برای حل مشکل وام ازدواج چه بود؟

وقتی در پایان نشست ‌پرسش از وزیر اقتصاد در‌باره وام ازدواج، رئیس مجلس خطاب به نماینده پرسشگر گفت: آیا از پاسخ وزیر قانع شده‌اید یا نه، نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه «به من زمان اعلام کنید که کی این مشکل حل می‌شود تا من هم قانع شوم»، موضوع را دچار ابهام کرد؛ بنابراین، آقای لاریجانی از پشت تریبون خطاب به آقای طیب‌نیا می‌گویند: «آقای وزیر چقدر زمان لازم است؟

روز گذشته، وزیر امور اقتصاد و دارایی، برای موضوعی به مجلس فراخوانده شد که هم به گفته نماینده سؤال‌کننده، هم وزیر و هم رئیس مجلس در حوزه اختیارات وزیر اقتصاد و دارایی نبود؛ موضوعی که مشکل امسال و سال گذشته نبوده و گویا به این زودی‌ها نیز حل نخواهد شد!
 
به گزارش «تابناک»، علی طیب نیا که با پرسش محمد حسن آصفری درباره وام ازدواج به مجلس فراخوانده شده بود، با تأکید بر اینکه این موضوع در اختیارات وزارت اقتصاد نیست و بانک مرکزی، موضوع را مدیریت می‌کند، به ارائه گزارشی درباره چرایی دیرکرد در پرداخت وام ازدواج پرداخت و ‌تأکید کرد، حتی اگر هیچ نماینده‌ای ‌در این باره از وی نپرسد، خود ‌و به سبب اهمیت موضوع ـ به طور ویژه ـ به دنبال چاره‌اندیشی برای حل مشکل بوده و خواهد بود.

اما در این میان، پافشاری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ـ که خود نیز تأکید کرد، مسئول مستقیم این موضوع وزیر اقتصاد نیست! ـ برای تعیین زمان ‌جهت حل مشکلی که ریشه چندین و چند ساله دارد، در نوع خود جالب بود.

بر پایه این گزارش، وقتی در پایان نشست ‌پرسش از وزیر اقتصاد در‌باره وام ازدواج، رئیس مجلس خطاب به نماینده پرسشگر گفت: آیا از پاسخ وزیر قانع شده‌اید یا نه، نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه «به من زمان اعلام کنید که کی این مشکل حل می‌شود تا من هم قانع شوم»، موضوع را دچار ابهام کرد؛ بنابراین، آقای لاریجانی از پشت تریبون خطاب به آقای طیب‌نیا می‌گویند: «آقای وزیر چقدر زمان لازم است؟».

وزیر اقتصاد با تأکید دوباره گفت: من مسئول مستقیم موضوع نیستم که بتوانم برای حل مشکل زمان بدهم اما قول می‌دهم در حوزه اختیاراتم تمام تلاشم را انجام دهم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع حل شود.

‌به دنبال این گفت‌وگوی کوتاه آقای لاریجانی که به نظر می‌رسد در پی حل و فصل موضوع است، اعلام می‌کنند دو ماه خوب است و به دنبال این اعلام، محمد حسن آصفری نیز با تکرار اینکه اگر تا دو ماه دیگر برای موضوع چاره‌اندیشی می‌شود، من حرفی ندارم، به گونه‌ای القا  می‌کند که مقرر شده وزیر اقتصاد تا دو ماه دیگر مشکل وام ازدواج را حل کند، در حالی که وزیر چنین سخنی ‌بر زبان نراند.

فارغ از آنچه در نشست دیروز مجلس گذشت، واقع امر این است که نمایندگان نباید همواره در پرسش‌‌های خود از وزرا به دنبال پاسخ دلخواه خود باشند، بلکه باید این ابزار نمایندگان در مسیر واقعی حل مشکلات به کار رود. قطعا همه نمایندگان می‌دانند که مشکل ریشه‌ای دادن وام قرض الحسنه ازدواج، آن هم در اوضاع کنونی اقتصاد کشور و منابع بانک‌ها با یک ماه و دو ماه حل نخواهد شد.
اخبار اقتصادی - تابناک