اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قول ترکیه برای تامین امنیت ایرانی ها


آقابابایی با اشاره به این که همه مرزهای زمینی کشور از جمله مرز رازی ، سرو و بازرگان باز است و عبور و مرور در آنها همچنان جریان دارد ، از شهروندان ایرانی خواست حتی المقدور از تردد زمینی به ترکیه خودداری کرده و در ساعات شبانه در جاده های این کشور تردد نکنند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اعلام کرد: ترکیه قول تامین امنیت مسافران و خودروهای ایرانی را در جاده های مناطق شرقی آن کشور داده است.

مجید آقابابایی روز پنجشنبه در جریان سفر مدیران ارشد وزارت کشور به آذربایجان غربی در مصاحبه‌ای افزود: در روزهای اخیر در مجموع 9 حمله به خودروهای ایرانی در شرق ترکیه انجام شده که در جریان آن یک نفر از اتباع ایرانی کشته شده است.

وی بیان کرد: در جریان این حمله ها چند خودروی ایرانی به طور کامل به آتش کشیده شد و برخی خودروها نیز آسیب جدی دیدند.

وی ادامه داد: موضوع حمله به خودروهای ایرانی هم اکنون از طریق مبادی ذیربط وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است تا کشور ترکیه خسارت خودروهای آسیب دیده ایرانی در خاک آن کشور را جبران کند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اظهار کرد: برای تامین امنیت خودروها و مسافران عبوری از خاک ترکیه هماهنگی لازم با کشور مقابل انجام شده و برای جلوگیری از حملات احتمالی نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون اوضاع تردد خودروهای ایرانی در خاک ترکیه کنترل شده و حمله جدیدی ضورت نگرفته و تردد به صورت مستمر ادامه داد.

آقابابایی با اشاره به این که همه مرزهای زمینی کشور از جمله مرز رازی ، سرو و بازرگان باز است و عبور و مرور در آنها همچنان جریان دارد ، از شهروندان ایرانی خواست حتی المقدور از تردد زمینی به ترکیه خودداری کرده و در ساعات شبانه در جاده های این کشور تردد نکنند.

به گزارش ایرنا ، در روزهای اخیر با وجود عادی بودن تردد در مرزهای رسمی آذربایجان غربی ، تقاضای سفر زمینی از ایران به ترکیه کاهش یافته و از حدود 450 خودروی روزانه به 300 خودرو رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی نیز در روز پیش اعلام کرد: در مرز بازرگان از طرف ترکیه روزانه حدود 450 تا 500 خودرو وارد کشورمان می شود.

آذربایجان غربی به طول 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای جمهوری آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) ، ترکیه و عراق دارد.

سه مرز بازرگان ، سرو و رازی مرزهای رسمی بین ایران و ترکیه در محدوده آذربایجان غربی است.

در روزهای گذشته عناصر گروهک های مخالف کشور ترکیه هشت کامیون و یک اتوبوس ایرانی را در جاده های مرزی این کشور مورد حمله قرار دادند که جریان این حملات راننده اتوبوس کشته شد


ویدیو مرتبط :
امنیت در mysql چگونه تامین می شود؟ روش های افزایش امنیت در پایگاه داده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیسیون امنیت‌ملی: گردشگران ایرانی به ترکیه نروند



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,نقوی‌حسینی

پول گردشگران ایرانی به جیب حامیان داعش می‌رود و گلوله‌ای می‌شود که علیه مسلمانان به کار می‌گیرند.

نقوی‌حسینی با اشاره به حوادث و انفجارهای اخیر استانبول گفت: در چنین شرایطی گردشگران ایرانی به ترکیه نروند، چون پول آنها به جیب حامیان داعش می‌رود.

به گزارش مهر، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به انفجارهای شب گذشته در ترکیه و کشته و زخمی شدن جمع زیادی از مردم و با اشاره به سیاست‌های رژیم ترکیه در سال‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های ترکیه در ارتباط با مسائل منطقه، وقوع این حوادث اجتناب‌ناپذیر است و توصیه ما این است که هیچ گردشگر ایرانی در این شرایط به ترکیه سفر نکند.

وی ادامه داد: پول گردشگران ایرانی به جیب حامیان داعش می‌رود و گلوله‌ای می‌شود که علیه مسلمانان به کار می‌گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت ایران نیز روابط خود را با ترکیه به ویژه در حوزه گردشگری تنظیم کند؛ در رابطه با سفر اخیر داوود اغلو (نخست وزیر ترکیه) به تهران نیز ظاهرا مذاکراتی صورت گرفته، اما هیچ گزارشی داده نشده است که نتیجه مذاکرات چه بوده و قرار است به کجا برسد.

نقوی حسینی با اشاره به همسایگی دو کشور ایران و ترکیه و جایگاه راهبردی آنها خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه تلاش می‌کنند تا حجم مراودات اقتصادی خود را به ۲۰ میلیارد دلار در سال برسانند که این خیلی خوب است، اما اگر این روابط و مناسبات به طور واقعی تنظیم نشود، این روابط هیچ ثمری ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: ترکیه از روند حمایت خود از داعش و تروریست‌های تکفیری دست بردارد، وگرنه هم مناسباتش با ایران به هم می‌خورد و هم محیط داخلی این کشور روز به روز آشفته‌تر می‌شود.

 

اخبار اجتماعی - مهر